Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-10-07
Vandenilio kuro elementai pinga akyse - dar visai neseniai kainavo kaip namas dideliame mieste

Vandenilio kuro elementai pinga akyse - dar visai neseniai kainavo kaip namas dideliame mieste
„Hyundai Nexo“ pardavimai Europoje perkopė tūkstantį! Na, ši žinia neatrodo tokia džiugi, žinant, kad šis modelis gaminamas nuo 2018-ųjų metų. Vandeniliniai automobiliai, tokie kaip „Nexo“, vis dar nėra labai populiarūs. Viena vertus, jų plitimą stabdo infrastruktūra (ar bent jau žinote, kur papildytumėte vandenilio bakus?). Kita vertus, jie yra brangesni už įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais ir elektromobilius. Bet tai sparčiai keičiasi.
 
„Hyundai“ vandenilio kuro elementų divizijos vadovas Sae Hoon Kim šioje srityje dirba jau porą dešimtmečių. Jis prisimena, kaip „Hyundai“ su vandenilio kuro elementais eksperimentavo dar 2003 metais. Tuomet, kaip teigia Sae Hoon Kimas, vienas vandenilio kuro elementas kainavo tris kartus brangiau nei jo namas Seule. Ar galite įsivaizduoti automobilį, kurio viena detalė (tegul ir pati svarbiausia) kainuoja tris kartus daugiau nei namas Pietų Korėjos sostinėje? Daug kam atrodė, kad vandenilio ateitis ir baigiasi tame taške.
 
Tačiau jau 2006 metais vandenilio kuro elementų kaina nukrito perpus. Kaip? Na, per tuos tris metus pasistūmėjo medžiagų mokslas.
Bet kur kas svarbiau tai, kad inžinieriai išmoko gaminti vandenilio kuro elementus. Žinios ir darbas, kurių prireikė pirmam prototipui, jau buvo atliktas. Ekonomika masinėje gamyboje - kuo daugiau produktų pagaminti, tuo pigesni jie gali būti.
 
„Hyundai“ 2013 metais pristatė „Tucson FCEV“ vandenilinį automobilį. Jame sumontuotas vandenilio kuro elementas yra nepalyginamai efektyvesnis už tą, kuris buvo bandomas 2003 metais. Tačiau jis kainuoja dešimt kartų pigiau. Ir šios technologijos kaina vis krenta. Jei infrastruktūra pasivytų ir daugiau žmonių galėtų pirkti vandenilinius automobilius, kaina kristų dar greičiau. 
 
„Hyundai“ planuoja nuo 2025-ųjų kasmet parduoti po 110 tūkstančių mašinų su vandenilio kuro elementais. Daug jų bus sunkvežimiai, bet bus ir nemažai automobilių. Vandenilio infrastruktūra yra vystoma, nors ir ne taip greitai, kaip buvo tikimasi. Vandenilio privalumas yra tai, kad jis gali tarnauti kaip savotiška cheminė baterija perteklinei atsinaujinančių šaltinių energijai saugoti. Be to, vandenilio bakų užpildymas yra labai greita procedūra - to net neįmanoma palyginti su baterijų įkrovimu.

Foto: ©Gamintojo nuotrauka
technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt