Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-07-30
Vasariškos kelionės su elektromobiliu: karštis nebaisus nei keleiviams, nei akumuliatoriui

Vasariškos kelionės su elektromobiliu: karštis nebaisus nei keleiviams, nei akumuliatoriui
Vienu esminių elektromobilių trūkumų yra laikoma didelė oro temperatūros įtaka jų našumui. Pavyzdžiui, aštrus ledinis šaltis gali stipriai sumažinti nuvažiuojamą atstumą, o vasarą tvoskiantis karštis – pabloginti akumuliatorių įkrovimo charakteristikas. Tačiau kaitra – ne problema elektromobilių vairuotojams: jie gali mėgautis didesnėmis galimybėmis atsivėsinti nei įprastų automobilių savininkai.

Vėsu tada, kada nori
 
Vasaros metu įsėsti į saulės įkaitintą automobilį nėra labai malonu. Dažniausiai žmonės praveria langus, kad kuo greičiau pašalintų salone susitvenkusį karštį. Tačiau elektromobilių vairuotojai šią problemą sprendžia paprastai – vėsa pasirūpina iš anksto. Kaip šį privalumą išnaudoti maksimaliai efektyviai, puikiai žino elektromobilių entuziastas ir tinklaraščio „100procentųelektrinis.lt“ kūrėjas Dainius Jakas.
 
„Dažnas elektromobilis gali būti užprogramuotas tam tikru metu įjungti salono vėsinimo funkciją . Geriausia tai daryti, kai elektromobilis įkraunamas, nes vėsinimui naudojama ne akumuliatorių, o iš įkrovimo tinklo gaunama energija. Tam, kad nebūtų karšta, prieš kelionę visada rekomenduojama saloną atvėsinti naudojant energiją iš elektros tinklo“, – pataria D. Jakas.
 
Pasak daugybę elektromobilių išbandžiusio tinklaraščio kūrėjo, oro kondicionavimo sistema daro minimalią įtaką įveikiamam atstumui, todėl nenaudoti jos karštomis vasaros dienomis tiesiog nėra prasmės. Jis priduria, kad kai kurių gamintojų modeliai turi ypač efektyviai veikiančias sistemas, todėl kondicionieriaus įtaka nuvažiuojamam atstumui sumažinama iki minimumo. 
 
„Pavyzdžiui, „Hyundai“ arba „Kia elektromobiliuose įtaisytas „driver only“ mygtukas. Tai leidžia sutaupyti truputį energijos važiuojant vienam, nes vėsinama tik vairuotojo zona. O, tarkime, „Volkswagen ID.3“ tai daro automatiškai ir, jei keleivio vieta neužimta, ten oras nevėsinamas. 
 
Kai kuriuose elektromobiliuose įrengtos vėsinamos sėdynės. Tai retas privalumas, bet prabangiausių komplektacijų elektromobiliai, sakykim, tie patys „Hyundai“ ir „Kia“, jas turi“, – apie vasaros kaitrą įveikti padedančias elektromobilių sistemas pasakoja elektromobilių žinovas.
 
Oro kondicionavimo sistemą automobilyje įmonė „Packard“ pasiūlė dar 1940-aisiais, todėl tai tikrai nėra naujiena. Elektromobiliuose kondicionieriaus veikimo principas kiek kitoks nei mašinose su vidaus degimo varikliais, tad elektromobilių vairuotojai gali patirti didesnį komfortą tvankią dieną.
 
„Jei palygintume transporto priemonę su vidaus degimo varikliu ir elektromobilį, esminis skirtumas tas, kad elektromobilyje naudojamas elektrinis kondicionieriaus kompresorius. Jei norime, jog kondicionierius veiktų automobilyje su vidaus degimo varikliu, reikia paleisti variklį, nes jis ir suka kompresorių. Tuo metu elektromobilyje nereikia variklio, todėl viduje galima mėgautis palaiminga vėsa“, – vieną iš elektromobilių oro kondicionavimo sistemos privalumų įvardija D. Jakas.
 
Karščio įtaka akumuliatoriui – minimali
 
Dažniausiai vienu iš pagrindinių elektromobilių trūkumų įvardijama oro temperatūros įtaka jų įveikiamam atstumui. Pavyzdžiui, žiemą, termometro stulpeliui nukritus žemiau dešimties laipsnių, tai gali smarkiai sumažinti įveikiamą atstumą. Aukšta oro temperatūra panašių reakcijų nesukelia, bet tai dar nereiškia, jog karštis negali daryti kitokios neigiamos įtakos.
 
„Jei elektromobilyje neįrengta akumuliatoriaus termoreguliavimo sistema, didelė kaitra gali stipriai sumažinti įkrovos stiprumą. Pavyzdžiui, jei iš Vilniaus į Palangą būtų keliaujama su „Nissan Leaf“, sustojus įsikrauti pirmą kartą, rūpesčių veikiausiai nekiltų, tačiau, saulei ilgiau pasvilinus, akumuliatorius tikriausiai smarkiai įkaistų ir, atvykus į įkrovimo stotelę, nebūtų galima pasinaudoti maksimaliu jos galingumu, įkrauti užtruktų ganėtinai ilgai“, – dėmesį atkreipia D. Jakas.
 
Daugelio naujesnių ir pačių naujausių elektromobilių vairuotojų tokia problema varginti neturėtų: pavyzdžiui, „Kia e-Niro“, naujausi „Kia EV6“ ar „Volkswagen ID.3“, turi akumuliatorių aušinimo sistemas, kurios net pragariškai karštą dieną palaiko optimalią baterijos temperatūrą, todėl galima naudotis maksimalia stotelės įkrovos galia bet kuriuo metu. Tačiau, priklausomai nuo gamintojo, optimali akumuliatoriaus darbinė temperatūra gali skirtis.
 
„Pavyzdžiui, jei „Tesla“ nori iš įkrovimo stotelės pasiimti maksimalų galingumą, akumuliatoriaus temperatūra turi būti net apie 40 laipsnių. Kitiems tokia temperatūra yra peilis. Apskritai daugeliui elektromobilių optimali akumuliatoriaus temperatūra yra apie 21 laipsnis, nes litis mėgsta vadinamąją kambario temperatūrą. Todėl iš esmės Lietuvos klimato sąlygos ir vasaros tikrai puikiai tinka optimaliai elektromobilio akumuliatoriaus temperatūrai palaikyti“, – pasakoja D. Jakas.
 
Taigi, tinkamos akumuliatoriaus temperatūros palaikymas turi panašią svarbą kaip ir variklio temperatūros palaikymas įprastuose automobiliuose, tačiau, kitaip nei juose, elektromobiliuose dažniausiai nėra jokio temperatūros indikatoriaus. Taip yra paprasčiausiai todėl, kad termoreguliavimo sistemos reikiamą temperatūrą palaiko pačios ir vairuotojui papildomai nieko daryti nereikia.
 
Apskritai kelionės su moderniu elektromobiliu karščiu alsuojančią dieną – ne problema. Priešingai – kai kurie technologiniai sprendimai leidžia įgyti pranašumą prieš vairuotojus, keliaujančius su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais, todėl net kaitriausią vasaros dieną galima mėgautis vėsa ir komfortiškomis kelionėmis.
 
Susiję straipsniai
„Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų skatina elektrifikaciją „Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų 
Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta  
Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tiek, kiek degalų bako pripildymas Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tie 
Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo liepsnose Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo  
„Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su viena sąlyga „Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su  
Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveikia Model S važiuodamas 120 km/h Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveiki 
Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali nuvažiuoti tempdamas 1360 kg Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali 
Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą  
Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric 
Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungus donorą Cupra - kas atsitiko? Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungu 
Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad ir po kelerių metų liktų geidžia Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad  
„Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobilius, bet yra viena keistenybė „Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobiliu 
Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ 
Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bagažinės? Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bag 
Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas vos 151 km įveikiantis Model 3 Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas v 
Visi „Volkswagen“ elektromobiliai galės gelbėti kitus išsikrovusius elektromobilius! Visi „Volkswagen“ elektromobiliai galės gelbėti kitus išsikrovusius  
Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? 
„Kia“ pristato naujos kartos elektromobilį EV6 „Kia“ pristato naujos kartos elektromobilį EV6  
Tesla nebeturi bėgių perjungimo rankenėlės - štai kaip vairuotojas turės pasirinkti važiavimo kryptį Tesla nebeturi bėgių perjungimo rankenėlės - štai kaip vairuotojas t 
„Kia“ pateikė pirmąsias naujojo elektromobilio dizaino užuominas „Kia“ pateikė pirmąsias naujojo elektromobilio dizaino užuominas 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt