Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-04-25

Vienas automobilis – visiems gyvenimo atvejams: į ką atkreipti dėmesį?

Vienas automobilis – visiems gyvenimo atvejams: į ką atkreipti dėmesį?
Miesto visureigiai ir toliau karaliauja automobilių populiarumo viršūnėje. Bendrovės „DataCenter“ duomenimis, pernai kas antras (53 proc.) Lietuvoje parduotas naujas modelis buvo SUV kėbulo. Tačiau vienas krosoverių segmentas sulaukia didesnio dėmesio, mat jame pasirinkimas gerokai menkesnis nei kitur. Tai – šeimyniniai, iki septynių vietų turintys SUV.

Kukli pasiūla
 
Didesni, galingesni, pravažesni, pasižymi gausesne komplektacija bei populiariausio tipo kėbulu. Be to, prireikus gali vežti daugiau keleivių arba solidesnę porciją bagažo – didesnieji SUV nuo pat jų atsiradimo labiausiai vertinami dėl universalumo. Specialistai sutinka, kad vienu tokiu automobiliu paprastai išsprendžiami visi vidutinių ar didesnių šeimų poreikiai.
 
Tačiau Europoje septynviečių SUV asortimentas niekuomet neblizgėjo gausa. Dar kukliau situacija atrodo atmetus prabangių modelių segmentą ir suskaičiavus įperkamesnius vidutinės klasės automobilius. Tarp mūsų šalyje 2023 metais prekiautų naujų modelių galima pažymėti „Peugeot 5008“ (parduoti 22 vnt.), „Kia Sorento“ (31 vnt.
), „Hyundai Santa Fe“ (56 vnt.), „Toyota Highlander“ (81 vnt.) ir aiškiai atitrūkusį „Škoda Kodiaq“ (601 vnt.).
 
Nuo pat debiuto 2016 metais didelio populiarumo susilaukusio ir segmentui gyvybės įpūtusio čekų modelio visame pasaulyje jau parduota virš 841 tūkst. Į gamybos pabaigą keliaujanti modelio karta pernai tebebuvo trečias paklausiausias „Škoda“ modelis Lietuvoje po bestselerio „Octavia“ ir mažojo krosoverio „Kamiq“.
 
Šiemet į gatves išriedės naujos kartos „Kodiaq“. Balandį gamintojai sukvietė viso žemyno žurnalistus ir prekių ženklo ambasadorius iš arčiau susipažinti su naujuoju modeliu Barselonos (Ispanija) apylinkėse. Ten taip pat atskleista daugiau informacijos apie populiariojo šeimyninio SUV įpėdinį bei naująsias jo galimybes. Tad ko tikėtis vairuotojams?
 
Rėmėsi koziriais
 
Naujojo „Kodiaq“ pristatyme dalyvavęs „Škoda“ ambasadorius Lietuvoje Vaidotas Žala atkreipė dėmesį, jog įdėmiau susipažinus su naujuoju automobiliu tampa akivaizdu, kad jį kurdami Čekijos bendrovės inžinieriai rėmėsi jau anksčiau populiarumą užtarnavusiais koziriais.
 
„Erdvumas, praktiškumas ir technologijos, kurios momentais, atrodo, „beldžia“ į aukštesnio segmento duris. Taip pat iš karto atkreipiau dėmesį ir į gerokai patobulintą garso izoliaciją, kurią lemia geresnės naujojo modelio aerodinaminės savybės bei naujos kartos akustiniai langai“, – atskleidė V. Žala.
 
Naujasis modelis sukurtas ant markę valdančios „Volkswagen Group“ naujausios versijos MQB platformos, kuri pasižymi įvairių sričių privalumais: nuo galimybės diegti inovatyvias technologijas ir naujas, našesnes hibridines pavaras iki išaugusio pasyvaus saugumo dėl tvirtesnės konstrukcijos.
 
Gamintojai neslepia, kad tiek „Kodiaq“, tiek naujosios kartos „Volkswagen Tiguan“ sukurti naudojant šią platformą, dėl to dalijasi kai kuriais techniniais sprendimais. Vokiečių SUV mūsų šalyje taip pat populiarus – pernai parduoti 686 vnt., tačiau absoliuti jų dauguma buvo mažesnės penkiavietės versijos.

 
„Kodiaq“ identitetas aiškiai išsiskiria dėl pastebimai pasikeitusio išorės dizaino: jis papildytas bendrovės naujosios „Modern Solid“ dizaino kalbos elementais, kaip antai dviejų eilių matriciniais LED žibintais. Ši apšvietimo sistema leidžia užmiestyje važiuoti nuolat įjungus tolimąsias šviesas, o iš priekio atvažiuojantys vairuotojai neakinami, nes juos aptinkanti technologija laikinai išjungia reikalingus šviesų segmentus. Prasilenkus šie vėl aktyvuojami.
 
Naujojo SUV salonas traukia žvilgsnį tvarių medžiagų įvairove: nuo vilnos ir perdirbtos tekstilės iki ekologiškai dažytos odos. Be tradiciškai solidžios erdvės, į akis krenta naujos koncepcijos interjero sprendimai su 10,25 colio skaitmeniniu vairuotojo prietaisų skydeliu ir 13 colių įstrižainės centriniu ekranu bei inovatyviomis naujomis funkcijomis. Pavyzdžiui, centrinėje konsolėje įrengti trys „Smart Dials“ programuojami sukamieji valdikliai, kurie leidžia jiems priskirti norimas funkcijas ir patogiai bei greitai keisti jų parinktis.
 
Tradiciškai čekai praktiškumo sąvoką vėl išplėtė naudingomis detalėmis: iš perdirbtų medžiagų pagamintu ledo gremžtuku, dažnai nutepliojamo centrinio jutiklinio ekrano valikliu ar ventiliuojamu sparčiuoju belaidžiu mobiliojo telefono įkrovikliu.
 
Daugiau erdvės ir saugumo
 
Naujos kartos „Kodiaq“ pailgėjo 61 mm ir pasiekė 4758 mm, o ratų bazė siekia 2791 mm. Dar labiau išaugo bagažinės talpa – penkiavietėje versijoje dabar ji yra 910 litrų (anksčiau buvo 835), o važiuojant septyniese vis dar galima susidėti 340 litrų daiktų – lyg kompaktiniame hečbeke. Maksimali bagažo erdvė taip pat paaugo 40 litrų ir dabar siekia 2105.
 
Palyginkime: 4966 mm ilgio visureigio „Toyota Highlander“ septynvietėje versijoje telpa 332 litrai bagažo, penkiavietėje – 865, o maksimalus talpumas yra 1909. 4810 mm ilgio visureigio „Kia Sorento“ bagažinės tūris keičiasi atitinkamai nuo 187 iki 616 ir 2011 litrų.
 
„Kodiaq“ gamintojai siūlo didelį pavaros tipų pasirinkimą – nuo tradicinių vidaus degimo variklių iki šiame modelyje debiutuojančios, apie 100 km vien elektros režimu leidžiančios nuvažiuoti įkraunamojo hibrido sistemos. Pastarąją sudaro 1,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis, priekiniams ratams galią perduodanti automatinė 6 pakopų dviejų sankabų pavarų dėžė su joje integruotu 85 kW galios elektros motoru bei 25,7 kWh talpos baterija.

 
Ją įkrauti galima iki 50 kW galia, o tai leidžia energijos atsargas nuo 0 iki 80 proc. papildyti per 25 min. Bendras sistemos pajėgumas siekia 150 kW/204 AG.
 
Tradiciškai visureigis bus siūlomas ir su visų varomųjų ratų sistema. Aukštesnio lygio komplektacijose galima pasirinkti naująją dinaminės pakabos kontrolės sistemą su atskirais suspaudimą ir atsileidimą reguliuojančiais vožtuvais. Ši technologija leidžia preciziškiau nustatyti pakabos darbo parametrus, todėl gamintojai siūlo net iki septynių važiavimo režimų.
 
Taip pat atkreipiamas dėmesys į visureigio saugumą. Pirmosios kartos modelis 2017 metais gavo maksimalų penkių žvaigždučių „Euro NCAP“ įvertinimą, o naujajame visureigyje gamintojai dar labiau išplėtė tiek aktyviojo, tiek pasyviojo saugumo technologijas. Pavyzdžiui, įdiegti įvažiavimo į posūkį ar susidūrimo išvengimo asistentai, taip pat atnaujintos vairuotojo pagalbos sistemos, įskaitant adaptyviąją eismo juostos laikymosi funkciją bei adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo technologiją.
 
„Komplektuojant automobilį, tarp mano pasirinkimų taip pat būtų panoraminis stoglangis ir „Canton“ garso aparatūra. Man kokybiškas garsas automobilyje yra labai svarbu, o didelis stoglangis leidžia salone turėti gerokai daugiau šviesos, kurios taip norisi užėjus niūrių lietuviškų orų periodui“, – komentavo naująjį „Kodiaq“ išbandęs V. Žala.
 
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Skoda Kodiaq
Susiję straipsniai
Naujasis „Škoda Kodiaq“ – jo dizainerio Oliverio Stefani akimis Naujasis „Škoda Kodiaq“ – jo dizainerio Oliverio Stefani akimis 
Naujos kartos „Škoda Kodiaq“ pasipildė hibridinėmis pavaromis Naujos kartos „Škoda Kodiaq“ pasipildė hibridinėmis pavaromis 
Naujųjų „Škoda“ modelių atsparumą patikrino poliariniame rate Naujųjų „Škoda“ modelių atsparumą patikrino poliariniame rate 
Žala pirmą kartą dalyvavo pasaulinėje „Škoda Kodiaq“ premjeroje, vykusioje tunelyje po Berlynu Žala pirmą kartą dalyvavo pasaulinėje „Škoda Kodiaq“ premjeroje, vyk 
„Top Gear“ apdovanojimuose elektrinis „Porsche Macan“ pripažintas geriausiu metų visureigiu „Top Gear“ apdovanojimuose elektrinis „Porsche Macan“ pripažintas ge 
Pristatytas naujasis „Mercedes-Benz CLA“ elektromobilis: pasižymės iki 792 km nuvažiuojamu atstumu Pristatytas naujasis „Mercedes-Benz CLA“ elektromobilis: pasižymės i 
Naujasis „Toyota Urban Cruiser“ įkaitins konkurenciją elektrinių B-SUV modelių rinkoje Naujasis „Toyota Urban Cruiser“ įkaitins konkurenciją elektrinių B-S 
FORD automobilių gedimai: kaip atpažinti, kada laikas keisti tam tikras dalis? FORD automobilių gedimai: kaip atpažinti, kada laikas keisti tam tik 
„Mercedes-Benz“ ruošia elektrinę GLC versiją: sėkmingai pasirodė bandymuose ekstremaliomis sąlygomis „Mercedes-Benz“ ruošia elektrinę GLC versiją: sėkmingai pasirodė ban 
Wholesale Work Clothes Order on Globy B2B Platform Wholesale Work Clothes Order on Globy B2B Platform 
„Møller Mobility Group“ turės naują Baltijos regiono vadovą „Møller Mobility Group“ turės naują Baltijos regiono vadovą 
Technologijos ar mechanika: kas šiuolaikiniuose automobiliuose svarbiau? Technologijos ar mechanika: kas šiuolaikiniuose automobiliuose svarb 
„Volkswagen“ pristato „ID. EVERY1“: visiems prieinamas elektromobilis už 20 000 eurų „Volkswagen“ pristato „ID. EVERY1“: visiems prieinamas elektromobili 
Nekantriai laukiama mažų ir nebrangių elektrinių krosoverių: 2025-ieji gali tapti lūžio metais Nekantriai laukiama mažų ir nebrangių elektrinių krosoverių: 2025-ie 
Aukščiausia klasė: pasaulinė naujojo „Audi A6“ su vidaus degimo varikliu premjera Aukščiausia klasė: pasaulinė naujojo „Audi A6“ su vidaus degimo vari 
Erdvus įkraunamas hibridas su iki 120 km elektra nuvažiuojamu atstumu: „Volkswagen Tayron“ – jau Lie Erdvus įkraunamas hibridas su iki 120 km elektra nuvažiuojamu atstum 
Kokios transporto įmonės gali susigrąžinti akcizą už kurą? Kokios transporto įmonės gali susigrąžinti akcizą už kurą? 
„Kia“ pristatė naujus elektromobilius ir ateities strategiją „Kia“ pristatė naujus elektromobilius ir ateities strategiją 
Į kelius išriedėjo įspūdingų parametrų „Nissan Ariya Nismo“ elektromobilis Į kelius išriedėjo įspūdingų parametrų „Nissan Ariya Nismo“ elektrom 
Prieš pasaulinę premjerą atskleista inovatyvi elektromobilio „Kia EV4“ išorė Prieš pasaulinę premjerą atskleista inovatyvi elektromobilio „Kia EV 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas