Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-09-09
Vilkikų variklių „čipavimo“ pliusai ir minusai

Vilkikų variklių „čipavimo“ pliusai ir minusai
Transporto priemonių kompiuterių programuotojai darbo turi ne tik su lengvaisiais automobiliais, bet ir sunkvežimiais. Šių „čipavimas“ taip pat yra neretas reiškinys ir nenaujų vilkikų parką valdančios įmonės tuo naudojasi.

„Čipavimo“ nauda sunkvežimiams analogiška, kaip ir lengviesiems automobiliams. Šie turi didelio darbinio tūrio dyzelinius variklius su turbokompresoriais, tad perprogramuojant šių kompiuterius, galima kiek padidinti variklio pajėgumą arba sumažinti degalų sąnaudas. To kaina, žinoma, gerokai didesnė nei lengvųjų automobilių: be 600 eurų sunkvežimio „nepačipuosi“, o kai kuriais atvejais teks atseikėti ir dvigubai didesnę sumą.

Sunkvežimių, kaip ir lengvųjų automobilių gamintojai, siūlo vienodo darbinio tūrio, tačiau skirtingo galingumo variklius. Pastaruosius programuojant, rizikos gerokai daugiau. Visų pirma, jeigu programavimas atliekamas apynaujam sunkvežimiui, jis netenka gamintojo suteikiamos garantijos.

Be to, sunkvežimiui itin svarbu ne tik galia ir degalų sąnaudos, bet ir sūkių diapazonas, kuriame ta galia pasiekiama. Taip pat – koks tuo metu būna sukimo momentas . Variklių darbinis tūris siekia keliolika litrų, o cilindrų skaičius – aštuonis ar daugiau. Dėl šių priežasčių sunkiasvorių transporto priemonių „čipavimas“ yra gerokai sudėtingesnis nei lengvųjų automobilių ir tuo užsiima mažiau programuotojų.

Nepaisant šių darbų, svarbu yra išlaikyti balansą ir nepadarysi sunkvežimio nelegaliu – per daug teršiančiu aplinką. 

Tačiau programuotojams darbo netrūksta. Kaip teigia populiariausių dirbtuvių atstovai, sunkvežimių savininkai ar įmonės, valdančios didelį transporto parką, dažniausiai kreipiasi dėl degalų sąnaudų sumažinimo. Jas įmanoma apkarpyti keliais procentais praktiškai neaukojant variklio galios, o tai šimtus tūkstančių kilometrų įveikiančiai transporto priemonei reiškia sutaupytus tūkstančius eurų.

Kartais prireikia ir didesnės galios, ypač kalnuotose vietovėse keliaujantiems sunkvežimiams. Skaičiuojama, kad vienai vilkiko tonai tempti reikia maždaug 10 AG, o dar 1 AG paliekama rezervui. Vilkiko svoris su kroviniu paprastai siekia 40 tonų, tad sunkvežimiai paprastai turi 450-500 AG išvystančius variklius. Kita vertus, kalnuotose vietovėse didžiulę įtaką turi ir pavarų dėžė: esant netinkamiems jos perdavimams, net ir pats galingiausias variklis neleis vilkiko vairuotojui jaustis komfortiškai.

O kaip gi atliekamas pats „čipavimas“? Programuotojai teigia, kad siekiant didesnės galios ar mažesnių degalų sąnaudų, keičiamas turbinos darbas, degalų įpurškimo kampas, slėgis bei kiekis, koreguojami ribotuvai. Žinoma, keičiamas ir paties variklio valdymo programos darbas. Šie parametrai kiekvienam sunkvežimiui turėtų būti nustatomas individualiai – viena universali ir visiems tinkama programa neegzistuoja.
 
Susiję straipsniai
„Mazda CX-5“ pelnė aukščiausią saugumo įvertinimą per šoninio smūgio bandymus „Mazda CX-5“ pelnė aukščiausią saugumo įvertinimą per šoninio smūgio 
Dar viena Porsche premjera Los Andžele: galingiausias kada nors sukurtas „718 Cayman GT4 RS“ Dar viena Porsche premjera Los Andžele: galingiausias kada nors suku 
Elektrinių Porsche gerbėjams staigmena: pristatyti sportiniai Taycan GTS ir Taycan GTS Sport Turismo Elektrinių Porsche gerbėjams staigmena: pristatyti sportiniai Taycan 
„Porsche“ gerbėjams pristatys išskirtinį modelį – „Panamera Platinum Edition“ „Porsche“ gerbėjams pristatys išskirtinį modelį – „Panamera Platinum 
Ar kitos kartos „Mazda MX-5“ jau bus elektrinis? Ar kitos kartos „Mazda MX-5“ jau bus elektrinis? 
Atnaujintas flagmano dizainas ir novatoriškos technologijos: patobulintas „Audi A8“ Atnaujintas flagmano dizainas ir novatoriškos technologijos: patobul 
Tai neišvengiama - „Porsche“ jau galvoja apie elektrinį 911 Tai neišvengiama - „Porsche“ jau galvoja apie elektrinį 911 
Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite patuštinti piniginę, nebent... Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite pat 
Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkvėptą kino filmo „Mirtis palauks Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkv 
100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėlaičio „Tesla Model S“ kokybe 100.000 dolerių už tai? „Youtube“ kanalo kūrėjas skundžiasi naujutėl 
„Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio gali įveikti viena įkrova „Mustang Mach-E“ atstumą nuo bet kurios Europos sostinės iki pajūrio 
 „Ford Kuga“ įkraunamasis hibridas – populiariausias tokio tipo modelis Europoje „Ford Kuga“ įkraunamasis hibridas – populiariausias tokio tipo mode 
„Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? „Tesla Model S Plaid“ prieš „Porsche Taycan Turbo S“ - kas nugalės? 
Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elektrinis „Tesla Model X 100D“? Kas geriau pasirodys bekelėje - kuklusis „Fiat Panda Cross“ ar elekt 
 „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „Cayenne Turbo GT“ „Porsche“ pristatė iki šiol galingiausią „Cayenne“ serijos modelį „ 
Naujasis „Audi RS 3“: neprilygstamas sportiškumas kiekvienai dienai Naujasis „Audi RS 3“: neprilygstamas sportiškumas kiekvienai dienai 
Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ – gamyba Pradėta naujojo kompaktiško miesto visureigio – „Toyota Yaris Cross“ 
„Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgula dalimi „Land Rover“ tapo pirmojo „Virgin Galactic“ kosminio skrydžio su įgu 
E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia E. Gutaravičius: Niurburgringo „Nordschleife“ trasa užburia 
Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ Pristatytas naujasis „Porsche Taycan Cross Turismo“ 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt