Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-09-09
Vilkikų variklių „čipavimo“ pliusai ir minusai

Vilkikų variklių „čipavimo“ pliusai ir minusai
Transporto priemonių kompiuterių programuotojai darbo turi ne tik su lengvaisiais automobiliais, bet ir sunkvežimiais. Šių „čipavimas“ taip pat yra neretas reiškinys ir nenaujų vilkikų parką valdančios įmonės tuo naudojasi.

„Čipavimo“ nauda sunkvežimiams analogiška, kaip ir lengviesiems automobiliams. Šie turi didelio darbinio tūrio dyzelinius variklius su turbokompresoriais, tad perprogramuojant šių kompiuterius, galima kiek padidinti variklio pajėgumą arba sumažinti degalų sąnaudas. To kaina, žinoma, gerokai didesnė nei lengvųjų automobilių: be 600 eurų sunkvežimio „nepačipuosi“, o kai kuriais atvejais teks atseikėti ir dvigubai didesnę sumą.

Sunkvežimių, kaip ir lengvųjų automobilių gamintojai, siūlo vienodo darbinio tūrio, tačiau skirtingo galingumo variklius. Pastaruosius programuojant, rizikos gerokai daugiau. Visų pirma, jeigu programavimas atliekamas apynaujam sunkvežimiui, jis netenka gamintojo suteikiamos garantijos.

Be to, sunkvežimiui itin svarbu ne tik galia ir degalų sąnaudos, bet ir sūkių diapazonas, kuriame ta galia pasiekiama. Taip pat – koks tuo metu būna sukimo momentas. Variklių darbinis tūris siekia keliolika litrų, o cilindrų skaičius – aštuonis ar daugiau. Dėl šių priežasčių sunkiasvorių transporto priemonių „čipavimas“ yra gerokai sudėtingesnis nei lengvųjų automobilių ir tuo užsiima mažiau programuotojų.

Nepaisant šių darbų, svarbu yra išlaikyti balansą ir nepadarysi sunkvežimio nelegaliu – per daug teršiančiu aplinką. 

Tačiau programuotojams darbo netrūksta. Kaip teigia populiariausių dirbtuvių atstovai, sunkvežimių savininkai ar įmonės, valdančios didelį transporto parką, dažniausiai kreipiasi dėl degalų sąnaudų sumažinimo. Jas įmanoma apkarpyti keliais procentais praktiškai neaukojant variklio galios, o tai šimtus tūkstančių kilometrų įveikiančiai transporto priemonei reiškia sutaupytus tūkstančius eurų.

Kartais prireikia ir didesnės galios, ypač kalnuotose vietovėse keliaujantiems sunkvežimiams. Skaičiuojama, kad vienai vilkiko tonai tempti reikia maždaug 10 AG, o dar 1 AG paliekama rezervui. Vilkiko svoris su kroviniu paprastai siekia 40 tonų, tad sunkvežimiai paprastai turi 450-500 AG išvystančius variklius. Kita vertus, kalnuotose vietovėse didžiulę įtaką turi ir pavarų dėžė: esant netinkamiems jos perdavimams, net ir pats galingiausias variklis neleis vilkiko vairuotojui jaustis komfortiškai.

O kaip gi atliekamas pats „čipavimas“? Programuotojai teigia, kad siekiant didesnės galios ar mažesnių degalų sąnaudų, keičiamas turbinos darbas, degalų įpurškimo kampas, slėgis bei kiekis, koreguojami ribotuvai. Žinoma, keičiamas ir paties variklio valdymo programos darbas. Šie parametrai kiekvienam sunkvežimiui turėtų būti nustatomas individualiai – viena universali ir visiems tinkama programa neegzistuoja.
 
Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt