Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2024-09-19

Žalingi įpročiai ir greitis Dakaro trasose – pasirodo, tai labai susiję

Žalingi įpročiai ir greitis Dakaro trasose – pasirodo, tai labai susiję
Lenktyniniai bolidai kuriami taip, kad būtų kuo lengvesni – taip jie gali greičiau įsibėgėti, o techniniai mazgai patiria mažesnes apkrovas. Techniniuose lenktynių reglamentuose dažnai net nurodytas minimalus galimas automobilio, motociklo ar keturračio svoris, kad būtų suvienodinta konkurencija. Tiesa, jeigu automobilyje, sveriančiame per pusantros tonos, vairuotojo svoris sudaro mažą procentinę dalį, tai keturračių sporte šis rodmuo gali turėti labai didelę įtaką rezultatui.

„CFMOTO Thunder Racing Team“ pilotas Antanas Kanopkinas pasakoja, kad ruošiantis savo pirmajam Dakarui jis intensyviai sportavo ir tuo pačiu siekė priaugti svorio: „Tai yra ilgas maratonas ir mano požiūriu reikėjo priaugti svorio tam, kad kūnas turėtų iš kur paimti energijos. Dakaro starte svėriau 90 kilogramų.“
 
Kadangi Dakaro keturračių įskaitoje A. Kanopkinas važiavo didžiausiu keturračiu, jis iš anksto žinojo, jog tiesiosiose savo greičiu neprilygs sportiniams, dviem ratais varomiems modeliams. Viskas pasikeitė vėliau Portugalijoje vykusiose varžybose, kuriose jis startavo kartu su savo komandos draugu Gaetanu Martinezu.
 
„Skirtumas tarp mūsų, važiuojančių vienodais keturračiais, tiesiosiose buvo milžiniškas – beveik iki 8 km/val. Pradėjome ieškoti sprendimų ir pastebėjome, kad ne tik tai: mano keturračio šakės tarnauja trumpiau, stabdymas kitoks. Gaetanas svėrė mažiau nei 60 kilogramų, o aš buvau tik šiek tiek numetęs po Dakaro“, – kalbėjo A. Kanopkinas ir sakė, kad tuomet nutarė mesti svorį.
 
Iki šiol, nuosekliai siekiant savo tikslo jam pavyko atsikratyti penkiolikos kilogramų. Dėl to, pasakoja sportininkas, jam per dieną reikia mažiau kalorijų, o ištvermė dar daugiau išaugo. Važiuojant keturračiu tai taip pat jaučiasi – padidėjo maksimalus greitis, o komponentams tenkanti apkrova sumažėjo, taigi išaugo patikimumas trasose.

Didžiausi iššūkiai metant svorį
 
Sportininkas neslepia, kad didžiausi iššūkiai metant svorį buvo kai kurių savo įpročių atsisakymas: „Žalingiausias mano įprotis buvo užkandžiavimas vakarais, ko reikėjo visiškai atsisakyti. Žinoma, radau visokių alternatyvų – pradėjau bėgioti, o tai įnešė tam tikro žavesio į kasdienybę.“
 
Kartu su šiuo tikslu pasikeitė ir A. Kanopkino gyvenimo būdas. Kuriam laikui visiškai atsisakė alkoholio, o dabar, sako, kartais leidžia sau bokalą alaus ar taurę vyno: „Šventuoju tikrai negaliu savęs vadinti, bet labai stipriai save prisižiūriu. Šiuo metu bandau išlaikyti savo svorį ties 75 kilogramų riba, bet, galbūt, prieš artėjantį startą bandysiu pasiekti ir 70 kg.“
 
Nors artėjančiame Dakaro ralyje keturračių įskaita panaikinta, A. Kanopkinas užsimena, jog tai tikrai nereiškia, kad jų komandos nebus galima išvysti šiame renginyje.
 
Susiję straipsniai
„Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papildys ir varžybų dalyvių gretas „Defender“ tampa oficialiu Dakaro ralio partneriu: nuo 2026-ųjų papi 
Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? Ar galime sulaukti GT klasės automobilių Kačerginės Nemuno žiede? 
Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Škoda“ ralio automobilį Vaidotas Žala į Mažeikius atsiveža Lietuvoje dar nematytą naująjį „Š 
Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti ir lenktyniauti Kviečia į „Defender“ ralio čempionatą: pakanka registruotis, atvykti 
Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ lenktynių festivalyje Rygoje Sezonas įsibėgėjo: „Porsche Baltic“ startuoja „DeWALT GrandPrix“ len 
Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys pasaulyje Lietuvis iš BMW M4 sukonstravo naują „drifto“ bolidą: tokių tik trys 
Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? Ar sportiškas automobilis gali būti naudojamas kasdien? 
„Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės lenktynėse Italijoje „Porsche Baltic“ metė iššūkį – sezoną pradės 12 valandų ištvermės le 
Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev varžysis ilgų nuotolių lenktynėse Išskirtine spalva padabintu Lamborghini M.Matukaitis ir D.Azikejev v 
Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami pergales nešantys sprendimai? Autosporto įtaka: ar į gatves išriedančiuose modeliuose diegiami per 
Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliacija“ Lietuvos ralio sprinto vicečempionai: „Ralio biudžetą išpūtė infliac 
Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje įskaitoje Lietuviai – treti „24h series” lenktynių Europos čempionato bendroje 
Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su 
To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko rekordą su „Taycan“ elektromobiliu To 1006 km lenktynėse dar nebuvo – „Porsche“ fiksuos trasos laiko re 
Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „arklių“ ir itin laukiamą sezoną Lietuvos „drago“ legenda apie avariją 269 km/val greičiu, šimtus „ar 
Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? Ar „Lamborghini“ atveš „Dynami:t“ komandą ant podiumo? 
„Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patikimasis Porsche 718 Cayman „Porsche Baltic“ komanda 1006 km lenktynėse: nauja sudėtis ir patiki 
„TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiais naujos kartos „Hilux“ „TOYOTA GAZOO Racing“ 2021 m. Dakaro ralyje startuos net su keturiai 
Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis reikia iš naujo Vaidotas Žala išbandė perrinktą ir Dakarui paruoštą MINI: adaptuotis 
HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose HONDA grįžta į pergalių kelią automobilių sporto trasose 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2025

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt