Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-08-12
Žinutės rašymas prie vairo pavojingesnis už narkotikus

Žinutės rašymas prie vairo pavojingesnis už narkotikus
Samprotavimų temomis, kaip alkoholis ar kiti narkotikai veikia vairavimą, galima perskaityti labai daug. Kone niekas nesiginčija tik dėl fakto, jog bet kokia narkotinė medžiaga žmogaus gebėjimą vairuoti paveikia neigiamai. O kaip vairavimą veikia dalykas, už kurį numatytos gana nedidelės baudos – mobiliojo telefono naudojimas?

Vokiečiai „Auto Bild“ žurnalistai nusprendė tai išsiaiškinti ne apklausdami įvairių sričių ekspertus, o pasitelkdami mokslinius metodus. Du žurnalo tekstų autoriai pabandė vairuoti automobilį išgėrę degtinės, surūkę suktinę bei rašydami SMS žinutę, o tuo metu buvo matuojama jų reakcija ir keliui skiriamas dėmesys. Žinoma, viskas vyko uždaroje bandymų trasoje, stebint medikams ir policininkams, o marihuanos rūkymas moksliniais tikslais Vokietijoje yra leidžiamas.

Mobiliųjų telefonų naudojimas vairuojant yra viena didžiausių saugaus eismo problemų šiuo metu. Vokietijoje atlikto išsamaus tyrimo metu nustatyta, jog žinutes vairuodami rašo ketvirtadalis 18-24 metų amžiaus jaunuolių. Lietuvoje skaičius vargu ar būtų kitoks.

Vokietijos automobilininkų klubo ADAC duomenimis, beveik dešimtadalis avarijų įvyksta dėl išsiblaškymo, kurį sukelia įvairios pramoginės sistemos. Tuo tarpu draudimo bendrovių atstovai teigia, kad net 20 proc. visų avarijų įvyksta dėl mobiliųjų naudojimo vairuojant. Dalis jų – tragiškos.

Tad „Auto Bild“ kartu su Zalcburgo universitetu ir „Audio Mobil“ įmone iš Austrijos panagrinėjo dėmesio blaškymo temą. Kas labiau trukdo vairavimui: alkoholis, kanapės ar mobilusis telefonas?

Bandymo principas – skirtingų trukdžių veikiami vairuotojai važiuoja uždaroje trasoje 20 km/val. greičiu. Prietaisų skydelyje nenustatytu laiku septynis kartus įsižiebia LED lemputė, reiškianti, kad būtina kuo greičiau stabdyti. Kiekvieno lemputės įsižiebimo atveju matuojamas laikas nuo LED užsidegimo iki stabdžio pedalo paspaudimo.

Pirmas bandomasis – „Auto Bild“ redaktorius Berndas Volkensas. Blaivaus ir niekieno neblaškomo vairuotojo reakcija – 590 milisekundžių. Rašydamas SMS žinutę, kurios tekstas jam yra diktuojamas, o jis turi šį surinkti į telefoną, B. Volkensas didžiąją dalį laiko (65 proc.) nestebi eismo. Vieną kartą jis net dvi sekundes nežiūrėjo į kelią, o reakcijos laikas į LED lemputę pailgėjo daugiau nei viena sekunde.

Po pirmosios užduoties atlikimo redaktorius surūkė pusę gramo kanapių. Vairuojant jo judesiai nebuvo tolygūs, jam sunkiai sekėsi išlaikyti pastovų greitį. Reakcijos laikas – 80 milisekundžių dalių daugiau, nei vairuojant blaiviam. 

Kitas bandomasis buvo Stefanas Voswinkelis. Būdamas blaivus, jis į LED lemputę sureaguoja pe 540 milisekundės dalių. Rašant SMS, reakcija pailgėja iki 730 milisekundžių. Reakcijos laiko pokytis, atrodo, nebuvo didelis, tačiau mokslininkai pažymėjo, jog didžiausia problema – dėmesio nukreipimas nuo kelio. Dalis žvilgsnių net keturias sekundes buvo nukreipti į mobilųjį telefoną.

Po SMS žinutės testo, S. Voswinkelis išgėrė beveik 300 ml degtinės ir pasiekė 0,8 promilės apsvaigimo ribą. Tai – draudžiama riba beveik visose Europos Sąjungos valstybėse. Žurnalisto reakcija pailgėjo iki 680 milisekundžių, o dėmesio sukoncentruoti į eismą jam taip pat nepavyko.

„Auto Bild“ pateikė gana aiškią ir moksliškai pagrįstą išvadą: alkoholio vartojęs ar suktinę surūkęs žmogus vairuoja kur kas prasčiau už blaivų, tačiau SMS žinutės rašymas vairuotojo dėmesį blaško dar labiau.
 
Susiję straipsniai
Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai Geriausių automobilių rinkimų viršūnes šturmuoja elektromobiliai 
Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ Debiutuoja pirmasis BMW sportinis M serijos universalas – „BMW M3“ 
A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją A. Bocelli su JBL ir „Fiat“ sukūrė specialią „Fiat 500e” versiją 
Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? Kuo turi pasižymėti modernus šeimyninis automobilis? 
Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis technologijomis Lietuvą pasiekė pirmieji naujieji „Audi A8“ su novatoriškomis techno 
BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ BWM pristatė naują elektromobilį – kompaktinį visureigį „BMW iX1“ 
Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leidimą „Hockenheimring Edition“ Porsche pristato pirmąjį elektromobilio „Taycan GTS“ specialųjį leid 
Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį  
Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išvada Lietuvoje sukeltų šoką Vokietijos lėkė 400 km/h greičiu ir viską filmavo: prokuratūros išva 
Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hibrido versijas Atnaujinti „BMW 3“ modeliai – turės net 7-ias iš tinklo įkraunamo hi 
„Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas valdymas ir didesnis pasirinkimas „Lexus UX 250h“ atnaujinimai: naujos technologijos, patobulintas val 
Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „Estrema“ Debiutuoja specialios „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ versijos – „E 
Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai įmanoma net šaltu oru Sportišku kabrioletu kasdien Lietuvos keliais: paaiškino, kodėl tai  
„General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių „General Motors“ Ukrainai perdavė 50 naujų visureigių 
„Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdovanojimų laimėtojų „Audi e-tron GT“ - vienas iš 2022 m. Pasaulio metų automobilio apdov 
Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi jų naudotojai Modernūs elektromobiliai tampa daugiafunkciais prietaisais – laimi j 
BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos ir progresyvumo BMW atnaujino prabangųjį visureigį X7 – daugiau komforto, prabangos  
„Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ apdovanojimuose „Kia EV6“ pateko tarp trijų geriausiųjų „World Car of the Year 2022“ 
Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio rinkimuose Naujasis elektrinis „Fiat 500e“ tapo metų automobilių „GQ“ leidinio  
Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobiliu Vokietija įvertino „Kia EV6“: paskelbė 2022-ųjų „Premium“ automobili 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 2500 skelbimų, virš 7500 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1800 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt