Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2021-11-08
Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuvažiuojamu atstumu bet ir pojūčiu
Prieš dešimtmetį, debiutavus naujam elektromobiliui, pagrindinis diskusijų klausimas buvo jo viena įkrova įveikiamas didžiausias atstumas, o šiandien vis daugiau dėmesio skiriama ir kitoms savybėms. Kad elektra varomi automobiliai tampa didesne rinkos dalimi įrodo ir tradicinio konkurso „Lietuvos metų automobilis“ dalyvių sąrašas. Net trečdalis, 11 iš 31 konkurse dalyvaujančių automobilių, yra varomi tik elektros energija.
Svarbu ne tik kiek nuvažiuoja, bet ir kaip važiuoja Elektromobilių galimybės viena įkrova nuriedėti kaip įmanoma toliau vis dar yra svarbus rodiklis: kuo toliau – tuo geriau. Tarp šiemet „Lietuvos metų automobilio“ konkurse dalyvaujančių elektromobilių šiuo rodikliu išsiskiria trys modeliai. Realius nuvažiuojamus atstumus pateikiančios svetainės „EV-database.org“ duomenimis, 420 km viena įkrova gali įveikti „Audi E-Tron GT Quattro“, „Škoda Enyaq“ ir „Mustang Mach-E“. Pastarajam priklauso Gineso pasaulio elektromobilių efektyvumo rekordas.
Tačiau šiandien gamintojai dėmesį sutelkę ne tik į šį parametrą – jie vis labiau stengiasi, kad elektromobiliai patenkintų ir kitus vairuotojų poreikius. Kaip pastebi vienas iš konkurso „Lietuvos metų automobilis 2022“ komisijos narių Egidijus Babelis, pavyzdžiui, naujasis „Mustang Mach-E“ išsiskiria įtraukiančiu vairavimu.
„Šis elektromobilis nėra greitas tik įsibėgėjant. Jis maloniai nustebino savo važiavimo bei valdymo savybėmis. Pavyzdžiui, daugelis elektromobilių turi kietas važiuokles, kurios kelio nelygumus sugeria ganėtinai grubiai, o „Mach-E“ viską daro subtiliai ir maloniai, tačiau tuo pat metu, išvažiavus į vingiuotą kelią, jis yra labai stabilus, paklusnus ir sportiškas. Vairavimo atžvilgiu tai iš tikrųjų įtraukiantis elektromobilis“, – įspūdžiais dalijasi E. Babelis.
Šį sportišką SUV elektromobilį išbandęs kitas konkurso komisijos narys Vitoldas Milius tvirtina, jog „Mustang Mach-E“, kaip dauguma elektra varomų modelių, pasižymi itin dinamišku važiavimu, bet puikiai tinka naudoti kasdien.
„Šio elektromobilio įveikiamam atstumui ar važiavimo dinamikai įtaką daro pirkėjo pasirinkta pavara. Jis gali būti varomas galiniai ratais, o tai leidžia viena įkrova nukeliauti toliau arba pasirinkti galingą versiją su visais varomais ratais ir mėgautis iš tikrųjų puikia dinamika. Išbandęs šį modelį galiu pasakyti, kad jis nėra kažkuo radikalus. Tai praktiškas, patogus, kasdieniam naudojimui pritaikytas automobilis“, – apibūdina V. Milius.
Ar tikrai tai „Mustang’as“?
Kai „Ford“ pristatė „Mustang Mach-E“, dalis ekspertų ir automobilių mėgėjų skeptiškai vertino šio elektromobilio pavadinimą. „Mustang“ vardas siejamas su legendiniu 1964-aisiais pristatytu dviejų durų kupė modeliu, kuris suteikė galimybę vairuoti sportišką automobilį, patenkinantį ir šeimų poreikius. Tačiau V. Milius pabrėžia, kad tradicinis modelis niekur nedingo.
„Juk nėra taip, kad „Mach-E“ pakeitė „Mustang“. Vairuotojai ir toliau gali įsigyti sportišką dvidurį kupė automobilį su vidaus degimo varikliu – senieji taip pat niekur nedingo“, – sako žinovas.
E. Babelis pastebi, kad „Mustang Mach-E“ yra naujos kartos elektromobilis, tačiau vizualiai jis lengvai atpažįstamas ir vos į jį pažvelgus nesunku suprasti, kad tai „Mustang“.
„Šis „Mustang Mach-E“ yra truputį kitoks „Mustang“, nei esame įpratę matyti, nes kėbulas kiek ilgesnis, aukštesnis, jis turi dvejomis durimis daugiau. Tačiau dėl kupė stiliaus dizaino, švelniai nuožulnėjančios stogo linijos, taip pat kupė modelį primenančių priekinių bei galinių žibintų, jį pamatęs iš karto pagalvoji, kad tai „Mustang“, ir nesumaišai jo su niekuo kitu“, – mano transporto priemonių apžvalgininkas.
Atsakymą į klausimą, ar „Mach-E“ sulaukia susidomėjimo, V. Milius pateikia pasakodamas nutikimą, įvykusį bandant šį elektromobilį.
„Kelioms minutėms stabtelėjau prie Kauno hidroelektrinės esančioje aikštelėje. Netrukus prie manęs privažiavo kitas elektromobilis. Iš jo išlipęs keleivis paklausė, ar galėtų iš arčiau apžiūrėti „Mach-E“. Pasiteiravo ne tik iš smalsumo – vyras tokį automobilį užsisakė „iš paveiksliuko“, jo realiai net nematęs, todėl norėjo jį truputį pačiupinėti.
Automobilis jam paliko gerą įspūdį. Manau, tai puikiai parodo, kad šis „Mustang“ sulaukia ne tik praeivių, bet ir žmonių, kurie jo nori ir yra pasirengę jį įsigyti, susidomėjimo“, – pasakoja V. Milius.
Naujasis „Mustang Mach-E“ sulaukė ne vien pirkėjų įvertinimo. Autoritetingas žurnalas „Car and Driver“ jam suteikė „Metų elektromobilio“ titulą, šis modelis taip pat išrinktas geriausiu Šiaurės Amerikos SUV, o „The Car Connector“ pripažino, kad „Mach-E“ yra geriausias didesnio pravažumo modelis, kurį galima įsigyti 2021-aisiais.
|
Susiję straipsniai
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas