Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-10-27
E.Muskas teigia, kad riedlentės tipo elektromobilių konstrukcija tuoj bus pasenusi - kuo ją pakeis?



„Tesla“ platforma
©Bahnfrend (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
 
Elektromobilių konstrukcija gali būti pakankamai paprasta. Nors daug kas kalba apie baterijas kaip apie didelį ir sunkų daiktą, jas galima paskleisti automobilio dugne. Elektros varikliai irgi neužima daug vietos, todėl visa automobilio platforma gali būti visai kompaktiška - būtent taip atrodo dabar naudojamos „riedlentės“. Tik „Tesla“ nori atsisakyti tokios konstrukcijos.
 
Iš tikrųjų, ta riedlentės tipo konstrukcija turi labai daug privalumų. Visų pirma, ji leidžia sunkiausius komponentus sudėti į patį automobilio dugną, taip svorio centrą nukeliant labai arti žemės. Dėl to gerėja automobilio dinaminės savybės ir, žinoma, saugumas. Antra, tokia platforma yra labai lengvai pritaikoma skirtingiems kėbulams, o tai palengvina naujų modelių kūrimą ir bandymus. Trečia, visus svarbiausius elektromobilio komponentus lengviau pasiekti iš apačios, o tai bent šiek tiek palengvina remontą ir atnaujinimą.
 
Tačiau, žinoma, ta riedlentės tipo konstrukcija turi ir trūkumų - ją naudoja ne visi elektromobiliai. Sportiniams automobiliams ji tinka neidealiai, nes vairuotojo pozicija yra šiek tiek aukščiau nuo kelio nei nori dauguma entuziastų. Ji taip pat netinka ir tiems modeliams, kurie turi versijų su vidaus degimo varikliais. Net pats pirmasis „Tesla“ automobilis „Roadster“ nenaudojo riedlentės tipo konstrukcijos, nes tai buvo elektrifikuotas „Lotus Elise“. Galiausiai, ta platforma sukuria pakankamai aukštą automobilio siluetą arba keleivių kojos būna nepatogiai pakeltos. 
 
Tačiau Elonui Muskui nepatinka kitas riedlentės tipo platformų trūkumas - jos yra per sunkios. Tai yra gana pažangi idėja - juk automobiliui reikalinga solidi platforma, prie kurios būtų galima tvirtinti pagrindinius komponentus. Kas kad ji sunki, jei ji absoliučiai reikalinga? Tačiau Muskas mano, kad baterijų moduliai kada nors nustos būti tik baterijų moduliais - jie bus konstrukcinės automobilio dalys. Dabar baterijos tokios nėra - jos tiesiog gyvena aliumininėje riedlentėje. Kada nors baterijos ir bus elektromobilio platforma.
 
Kalbėdamas apie tai Muskas paminėjo lėktuvus. Kadaise lėktuvai turėjo degalų bakus, kurie būdavo gaminami atskirai ir būdavo montuojami lėktuvų sparnuose ir fiuzeliaže. Dabar tam naudojamos tuščios ertmės. Tai yra, sparnai nuo pat pradžių kuriami ne tik savo aerodinaminėms funkcijoms atlikti, bet ir degalams laikyti. Kada nors elektromobilio platforma ne tik užtikrins konstrukcijos standumą, tvirtumą ir saugumą, bet ir saugos energiją.
 
Elonas Muskas norėtų gaminti elektromobilius kaip žaislines mašinėles. Kai žaislų gamintojas kuria naują modelį, jis galvoja tik apie tvirtumą ir gamybos pigumą. Jis žiūri į visą daiktą kaip į vieną visumą. Muskas nori, kad „Tesla“ taip žiūrėtų į savo automobilių konstrukcijas. Kai dabar prie riedlentės tvirtinamos lietos aliuminio dalys, kada nors visa platforma bus liejama ir kažkaip bus integruota su baterijomis. Tai leis baterijoms būti praktiškai bet kurioje automobilio vietoje, išlaikant žemą svorio centrą, didelę erdvę salone ir visos konstrukcijos saugumą.
 
Kada šios idėjos taps realybe? Dar ne greitai. Tačiau link to jau einama. Baterijų keitimas tampa vis mažesniu klausimu, nes baterijos tuoj tarnaus ilgiau nei automobilis. Taigi, jas bus galima montuoti galvojant apie bendrą automobilio struktūrą, o ne prieinamumą remontui.
Daugiau apie šį automobilį:
Tesla Model S, 2012 - dabar
technologijos.lt
Susiję straipsniai
„Tesla“ paaiškino dėl Kinijoje atšauktų automobilių - tai tik Kinijo  
Po autoįvykio „Tesla“ savininkė dėkoja Elonui Muskui už išgelbėtą jo  
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode  
1,25 mln. dolerių vertės elektromobilis-monstras „Drako GTE“ prieš g  
600 km kasdien – pirmą kartą „Tesla Model S“ elektromobilio savinink  
„Top Gear“ testas buvo „Fake News“? E.Muskas: mes įveiksime Porsche   
Pagaliau „Tesla“ dirba pelningai – po paskelbtų trečio ketvirčio rez  
„Tesla“ sugrįžo į Niurburgringą naujam rekordui, patobulinti prototi  
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim  
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu  
Ar rekordas kris? „Tesla Model S“ jau drasko padangas Niurburgringo   
Gąsdinantis hakerių darbas - vos trys lipdukai ant kelio gali sukelt  
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats  
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy  
Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla?  
Kodėl „Tesla“ automobiliai tokie greiti?  
„Lockheed U-2“ - vienas geriausių žvalgybinių lėktuvų istorijoje, ta  
Ar verta pirkti „Teslą“? Lietuvis pateikė savo argumentus, kurie nus  
Dar viena slapta „Tesla“ funkcija: jei sugebi įjungti, „Model S“ suž  
Automobilis ramiai juda kamštyje, o vairuotojas giliai įmigęs  
„Tesla“ populiarumas: kodėl šie automobiliai traukia žmones  
Tesla elektromobiliai ne tokie žali, kaip galite manyti  
Būna ir taip: iki ratlankių sudegė įkraunamas Tesla Model S  
Ką Tesla žada įgyvendinti iki 2020 metų  
„Tesla“ toliau stebina - užfiksuotas įveikto atstumo rekordas  
„Tesla Model S P90D“: dar daugiau galios ir greičio  
Štai taip „RevoZport“ gali patobulinti jūsų „Tesla Model S“  
Tesla Model S P85D: visais ratais varoma versija su 700 AG ir 930 Nm  
10 labiausiai JAV per „Google“ ieškotų automobilių 2013 metais  
Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla?  
2013-ųjų ”Motor Trend“ metų automobilis-„Tesla Model S“  
„Tesla Model S“ aplenkė BMW M5   
„Tesla“ taikosi į 5 serijos BMW   
Prasidėjo „Tesla Model S“ bandymai   
„Tesla Model S“ turės 17 colių ekraną!  
Kybantis ore „Tesla Model S“ (video)  
„Tesla Model S“ sedaną galima įkrauti per penkias minutes keičiamomi  
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt