Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-06-02
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viską

Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viską
 
Kinijos elektromobilių gamintojas „Xpeng“ visai neseniai pristatė naująjį, sportinio tipo elektrinį sedaną „Xpeng P7“. Jį daugelis iškart pradėjo lyginti su „Tesla Model 3“, tačiau panašumų daugiau rasime pasižiūrėję į „Tesla Model S“. Ir ne tik elektromobiliai yra panašūs, bet atrodo, kad kinai nukopijavo viską – net ir internetinės svetainės dizainą.
 
Visai neseniai rašėme apie „Xpeng P7“ elektromobilį. Tai simpatiško dizaino elektrinis sedanas, su puikiomis specifikacijomis ir kaina prasidedančia nuo 29 000 eurų.
 
Viskas būtų puiku, bet aiškėja, kad čia turime „Model S“ kopiją. Ir jei tarp elektromobilių specifikacijų skirtumų tikrai yra, tai panašu, kad visa kita buvo nukopijuota.
 
Čia verta pažymėti ir tą faktą, kad „Tesla“ praėjusiais metais inicijavo teisinį ieškinį prieš Guangzhi Cao, kuris prieš pereidamas į „Xpeng“, dirbo „Tesla“ kompanijoje. Konkrečiai prie autopiloto programos.
 
„Tesla“ tvirtina, kad Cao, prieš pereidamas į Kinijos elektromobilių kompaniją, prisijungė prie „Tesla“ autopiloto duomenų bazės ir į savo asmeninį kompiuterį atsisiuntė „Tesla autopiloto kodą“. Kitaip tariant, programinės įrangos pagrindą.
 
„Tesla“ teisiniu keliu siekia įrodyti, kad „Xpeng“ naudojama autopiloto sistema ir jos suteikiamos pagalbinės priemonės vairuotojui yra tiesiog pavogtos.
 
Bylinėjimas vis dar tęsiasi, tačiau panašu, jog „Xpeng“ šių „Tesla“ pareiškimų neįima į galvą ir netgi dar labiau erzina.
 
Štai, pabandykite rasti 10 skirtumų tarp oficialių „Tesla Model S“ ir „Xpeng P7“ elektromobilius pristatančių internetinių svetainių. Dizainas yra praktiškai identiškas ir teks gerai pavargti, kol rasite tų skirtumų.

 
„Tesla Model S“ elektromobilio svetainė
©Gamintojo nuotr.
 
 
„Xpeng P7“ elektromobilio svetainė
©Gamintojo nuotr.

2014-aisias „Xpeng“ kompaniją įkūrė Henry Xia ir jis atvirai pripažino, kad jam „Tesla“ daro didelę įtaką. Ir ji tapo dar didesnė, kai „Tesla“ leido naudotis kai kuriomis savo patentuotomis technologijomis.
 
Pranešama, kad „Xpeng“ buvo pirmoji įmonė, kuri iš tikrųjų pradėjo naudotis „Tesla“ nemokamai paviešintomis technologijomis.
 
Tačiau „Tesla“ leido aiškiai suprasti, kad leidimas kitiems gamintojams pasinaudoti „autopiloto sistema, kuriant savo elektromobilius, nereiškia, jog leidžiama viską nukopijuoti.“ 
 
Kitaip tariant, paviešintos technologijos tampa svarbiu informacijos šaltiniu, kuriant savo autopiloto sistemą, o ne begėdiškai viską perdedant į savo elektromobilį ir tiesiog pakeičiant autopiloto sistemos pavadinimą.
 
Čia yra įdomu ir tai, kad kol dar oficialiai nebuvo pristatytas „Xpeng P7“ elektromobilis, viešumoje gamintojas jau buvo pasidalinęs keliomis nuotraukomis ir elektromobilių mėgėjai kinų elektromobilį iškart pakrikštijo „Tesla klonu“.
 
Užteko vien tik pasižiūrėti į automobilio saloną ir ypatingai „Xpeng P7“ kompiuterį bei autopiloto vartotojo sąsają.
 
Štai kaip atrodo „Model S“ kompiuteris:
 

„Tesla Model S“ vidus
©Gamintojo nuotr.

O štai čia kaip atrodė „Xpeng P7“ elektromobilio salone įtaisytas kompiuteris:

 
„Xpeng P7“ vidus
©Gamintojo nuotr.

Skirtumų labai nedaug. Ir čia švelniai tariant. „Xpeng“ šiek tiek susiėmė ir pakeitė kompiuterio dizainą. Štai koks jis yra dabar:

 
„Xpeng P7“ vidus
©Gamintojo nuotr.

Tačiau prietaisų skydelyje rodoma autopiloto sąsaja išliko praktiškai nepakitusi ir skirtumų nuo „Tesla Model S“ beveik nėra.

 
„Tesla Model S“
©Gamintojo nuotr.
 


„Xpeng P7“
©Gamintojo nuotr.

Įdomu kur gi nuves ši situacija. Juolab, kad „Xpeng“ nebėra eilinė maža kompanija. Ji kasdien tampa vis didesniu Kinijos elektromobilių gamintoju ir „Xpeng“ remia didžiuliai tarptautiniai investuotojai, tarp kurių yra ir daugeliui žinoma „Xiaomi“ kompanija.
 
Be abejo, jau ne kartą girdėjome, kad intelektinės nuosavybės teisės Kinijoje suprantamos kiek kitaip, nei Vakarų pasaulyje.
 
Dabar dar sunku pasakyti kuo baigsis ši „Tesla“ ir „Xpeng“ konfrontacija. Galbūt tokių dalykų, kurie dedasi tarp JAV ir Kinijos dėl „Huawei“ kompanijos ir neišvysime, tačiau apsistumdymo tikrai bus.
 
Iš kitos pusės, „Tesla“ tvirtai įžengė į Kinijos rinką, pastatė „Gigafactory 3“ gamyklą ir čia vietiniai rinkai spėriai gamina elektromobilius. Iš esmės „Tesla“ to ir ėmėsi dėl JAV ir Kinijos muitų karo. Dabar „Tesla“ Kinijoje gamina elektromobilius ir gali išvengti didelių muito mokesčių.
 
Galbūt, tai ir yra toji kaina: jei nori dirbti Kinijoje – pamiršk kas yra intelektinė nuosavybė? O ką Jūs manote?
Daugiau apie Tesla Model S, 2012 - dabar technologijos.lt
Susiję straipsniai
Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyvenimo aksesuaras? Brangiausias „Tesla Model S“ pasaulyje - beskonybė ar prabangaus gyv 
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne Bentley Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Atnaujintų Model S ir Model X „Plaid“ versijos pasižymi neįtikėtina akceleracija ir patrauklia kaina Atnaujintų Model S ir Model X „Plaid“ versijos pasižymi neįtikėtina  
„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas čia vyksta? „Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas 
„Tesla“ paaiškino dėl Kinijoje atšauktų automobilių - tai tik Kinijos institucijų išsigalvojimai! „Tesla“ paaiškino dėl Kinijoje atšauktų automobilių - tai tik Kinijo 
E.Muskas teigia, kad riedlentės tipo elektromobilių konstrukcija tuoj bus pasenusi - kuo ją pakeis? E.Muskas teigia, kad riedlentės tipo elektromobilių konstrukcija tuo 
Po autoįvykio „Tesla“ savininkė dėkoja Elonui Muskui už išgelbėtą jos vyro gyvybę Po autoįvykio „Tesla“ savininkė dėkoja Elonui Muskui už išgelbėtą jo 
1,25 mln. dolerių vertės elektromobilis-monstras „Drako GTE“ prieš galingiausią „Tesla“ versiją 1,25 mln. dolerių vertės elektromobilis-monstras „Drako GTE“ prieš g 
600 km kasdien – pirmą kartą „Tesla Model S“ elektromobilio savininkas įveikė 1 milijoną km. 600 km kasdien – pirmą kartą „Tesla Model S“ elektromobilio savinink 
„Top Gear“ testas buvo „Fake News“? E.Muskas: mes įveiksime Porsche ir aišku kaip tai bus padaryta „Top Gear“ testas buvo „Fake News“? E.Muskas: mes įveiksime Porsche  
Pagaliau „Tesla“ dirba pelningai – po paskelbtų trečio ketvirčio rezultatų akcijos iškart pašoko 20% Pagaliau „Tesla“ dirba pelningai – po paskelbtų trečio ketvirčio rez 
„Tesla“ sugrįžo į Niurburgringą naujam rekordui, patobulinti prototipai jau šėlsta lenktynių trasoje „Tesla“ sugrįžo į Niurburgringą naujam rekordui, patobulinti prototi 
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus primenantį garsą „Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim 
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurburgringo rekordas kris dar kartą Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu 
Ar rekordas kris? „Tesla Model S“ jau drasko padangas Niurburgringo trasoje Ar rekordas kris? „Tesla Model S“ jau drasko padangas Niurburgringo  
Gąsdinantis hakerių darbas - vos trys lipdukai ant kelio gali sukelti „Tesla“ automobilio avariją Gąsdinantis hakerių darbas - vos trys lipdukai ant kelio gali sukelt 
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats ėmė remontuoti savo automobilį Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats 
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisyti? „Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy 
Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla? Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla? 
Kodėl „Tesla“ automobiliai tokie greiti? Kodėl „Tesla“ automobiliai tokie greiti? 
„Lockheed U-2“ - vienas geriausių žvalgybinių lėktuvų istorijoje, tačiau ar žinote, kodėl jis negali „Lockheed U-2“ - vienas geriausių žvalgybinių lėktuvų istorijoje, ta 
Ar verta pirkti „Teslą“? Lietuvis pateikė savo argumentus, kurie nustebins Ar verta pirkti „Teslą“? Lietuvis pateikė savo argumentus, kurie nus 
Dar viena slapta „Tesla“ funkcija: jei sugebi įjungti, „Model S“ sužvėrėja Dar viena slapta „Tesla“ funkcija: jei sugebi įjungti, „Model S“ suž 
Automobilis ramiai juda kamštyje, o vairuotojas giliai įmigęs Automobilis ramiai juda kamštyje, o vairuotojas giliai įmigęs 
„Tesla“ populiarumas: kodėl šie automobiliai traukia žmones „Tesla“ populiarumas: kodėl šie automobiliai traukia žmones 
Tesla elektromobiliai ne tokie žali, kaip galite manyti Tesla elektromobiliai ne tokie žali, kaip galite manyti 
Būna ir taip: iki ratlankių sudegė įkraunamas Tesla Model S Būna ir taip: iki ratlankių sudegė įkraunamas Tesla Model S 
Ką Tesla žada įgyvendinti iki 2020 metų Ką Tesla žada įgyvendinti iki 2020 metų 
„Tesla“ toliau stebina - užfiksuotas įveikto atstumo rekordas „Tesla“ toliau stebina - užfiksuotas įveikto atstumo rekordas 
„Tesla Model S P90D“: dar daugiau galios ir greičio „Tesla Model S P90D“: dar daugiau galios ir greičio 
Štai taip „RevoZport“ gali patobulinti jūsų „Tesla Model S“ Štai taip „RevoZport“ gali patobulinti jūsų „Tesla Model S“ 
Tesla Model S P85D: visais ratais varoma versija su 700 AG ir 930 Nm Tesla Model S P85D: visais ratais varoma versija su 700 AG ir 930 Nm 
10 labiausiai JAV per „Google“ ieškotų automobilių 2013 metais 10 labiausiai JAV per „Google“ ieškotų automobilių 2013 metais 
Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla? Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla? 
2013-ųjų ”Motor Trend“ metų automobilis-„Tesla Model S“ 2013-ųjų ”Motor Trend“ metų automobilis-„Tesla Model S“ 
„Tesla Model S“ aplenkė BMW M5 „Tesla Model S“ aplenkė BMW M5  
„Tesla“ taikosi į 5 serijos BMW „Tesla“ taikosi į 5 serijos BMW  
Prasidėjo „Tesla Model S“ bandymai Prasidėjo „Tesla Model S“ bandymai  
„Tesla Model S“ turės 17 colių ekraną! „Tesla Model S“ turės 17 colių ekraną! 
Kybantis ore „Tesla Model S“ (video) Kybantis ore „Tesla Model S“ (video) 
„Tesla Model S“ sedaną galima įkrauti per penkias minutes keičiamomis baterijomis „Tesla Model S“ sedaną galima įkrauti per penkias minutes keičiamomi 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt