Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-01-09
Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla?

Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla?
Elektrinių automobilių dalia visada buvo tokia: jie labai palankūs aplinkai, bet lėti, nepraktiški ir jų niekas nenori pirkti. Stulbinanti Tesla Model S sėkmė, kaip bebūtų keista, apvertė šią formulę aukštyn kojom. Ji greita kaip vėjas, stulbinamai praktiška ir visi nori tokią įsigyti. Bet dabar kai kurie kritikai klausia, kiek joje išties liko žalumo?

Trumpas atsakymas: jei išliks dabartinės tendencijos, jis galėtų būti gana žalias ilguoju laikotarpiu. Bet kol kas skaičiavimai nėra tokie paprasti, kaip galėtumėte pamanyti. Žiūrint, ko paklausite, kokias prielaidas darysite ir kaip matuosite įtaką aplinkai, atsakymai gali svyruoti nuo „žalesnis už Prius“ iki „taršus, kaip SUV.“ Ir Tesla'os padėtis šiame diapazone stulbinančiai smarkiai priklauso nuo gyvenamosios vietos ir kiek ja važinėjate.
 
Žinoma, dėl to, kad važinėdami nedegina kuro, elektriniai automobiliai yra švarūs iki gurgždėjimo. Be vidaus degimo variklio (VDV), be kuro bako ir be išmetalų, jie laikomi nulinės emisijos transporto priemonėmis. Bet automobilio įtaka aplinkai neapsiriboja vien tuo, kuo spjaudosi išmetimo vamzdis. Tesla nėra varoma oru. Ji naudoja elektrą, kuri, savo ruožtu, gaminama iš įvairiausių šaltinių, nuo branduolinių reaktorių ir gamtinių dujų iki tamsiausio ir purviniausio iškastinio kuro: anglių.
 
Taigi, norint palyginti Tesla'os emisijas su varomų degalais automobilių, pirmiausiai reikia pažvelgti į elektros tinklo sudėtį. Nacionaliniu mastu, tinkle yra maždaug 40 procentų energijos iš anglies, 25 procentai iš gamtinių dujų, 20 procentų branduolinės energijos, ir apie 10 procentų iš atsinaujinančių šaltinių, daugiausiai – hidroenergijos. Taigi, galima sakyti, kad vidutinė Tesla didele dalimi varoma deginant iškastinį kurą.
 
Tesla tai pripažįsta, bet pabrėžia, kad jos automobiliai vis vien daug švaresni už vidaus degimo varikliais varomus konkurentus. Taip yra dėl to, kad baterijomis varomi automobiliai daug efektyviau verčia saugomą energiją į judėjimą. Model S gali nuvažiuoti beveik 430 km vienu 85 kWh talpos akumuliatoriumi, kas atitinka kiek daugiau, nei 11 litrų benzino. Jo oficialus EPA mylių galonui ekvivalentas yra 89, daug didesnis, nei standartinio Toyota Prius.
 
Tačiau bet kurio Model S emisija smarkiai priklauso nuo vietinio tinklo energijos šaltinių mišinio. Remiantis Tesla’os nuosavu emisijų skaičiuotuvu, jei važinėjate Model S Vakarų Virdžinijoje – kur 96 procentai energijos išgaunami iš akmens anglies – per įprastinę 64 km kasdienę kelionę į aplinką išskiriate apie 12 kg CO2, o tai palyginama su įprastinės Honda Accord emisija. Indiana, Kentukis ir Ohajas ne kažin kiek geresni. Antra vertus, jei įkraunate savo Teslą Kalifornijoje, kur gamtinės dujos tiekia daugiau, nei pusę elektros energijos – ar, dar geriau, Aidahe ar Vašingtone, kur karaliauja hidroenergija – emisijos tėra maža dalis to kiekio. Sveikiname, jūsų Model S visgi yra švari mašina.
 
Ar tikrai? Gegužę rinkos analitikas Nathanas Weissas sukėlė šurmulį švarios energijos pasaulyje gaisrą keliančiu straipsniu finansinių naujienų puslapyje Seeking Alpha. Į antraštės klausimą „Ar Tesla Model S žalias?“ Weissas atsako tvirtu, skaičiavimais pagrįstu, 6500 žodžių ilgio „No“. Iš tiesų, Weissas teigė, kad Model S yra daugeliu aspektų purvinesnis, nei Jeep Grand Cherokee – ir beveik toks pat taršus, kaip Ford Expedition, vienas iš didžiausių SUV, esančių rinkoje. Tai ekstremali pozicija ir didelę dalį Weisso argumentų elektromobilių advokatai nesunkiai paneigė. Reaguodamas į kritikos laviną, Weissas greitai peržiūrėjo savo skaičiavimus, bet ir toliau teigė, kad Model S tikroji CO2 emisija didesnė, nei mažesniųjų SUV, tarkime, Toyota Highlander.
 
Po Weisso straipsnio, birželio gale IEEE Spectrumpasirodė Ozzie'io Zehnerio, buvusio elektromobilių entuziasto, tapusio nuoširdžiu jų kritiku, pranešimas. Šiame pranešime, pavadintame „Unclean at Any Speed,“ cituojami tyrimai, rodantys, kad elektromobiliai nėra švaresni – o kartais netgi mažiau švarūs, – nei benzinu varomi automobiliai.
 
Kaip taip gali būti? Kritikai nurodo tris pagrindinius faktorius, darančius Tesla automobilius taršesnius, nei būtų galima pamanyti, sprendžiant iš EPA reitingų, ar pačios kompanijos duomenų. Pirmiausia, anglimi kūrenamos elektrinės išmeta ne tik CO2, bet ir kitas kenksmingas dujas, pavyzdžiui, azoto ir sieros oksidus, daug didesniais kiekiais nei degalais varomi automobiliai. „Jei smogo tikrinimo centras galėtų išmatuoti tikrąją Tesla Model S emisiją per išmetamąjį vamzdį,“ rašė Weissas, „savininkams grėstų baudos, bausmės ar automobilio pardavimas, remiantis valstijos „kledarų supirkimo“ programomis.“ (Akivaizdu, ši problema nėra Tesla’os kaltė ir ji išnyktų, atsiradus švaresnės energijos tinklui.)
 
Antra, elektromobilių gamyba labiau kenkia aplinkai, pradedant nuo energijos, reikalingos ličio jonų baterijų gamybai. Dabar šios baterijos yra didelės ir jų gamyba labai brangi – ypatingai Tesla'os, kuri yra didesnė ir galingesnė, nei konkurentų. Ir daugelyje elektromobilių baterijų yra retųjų žemių elementų, kurių nedaug yra, o išgavimas brangus. Tesla’os kintamosios srovės indukciniai motorai nenaudoja retųjų žemių elementų magnetų, bet netgi kompanijos inžinieriai sutiktų, kad Model S gamybai sunaudojama daugiau energijos, nei, sakykime, Toyota Camry. Klausimas yra, kiek laiko truks pradinio atsilikimo panaikinimas, kai imsite naudotis savo nulinės emisijos Tesla. Kuo daugiau ja važinėjate, tuo žalesnė ji tampa.
 
Taip pereiname prie trečiojo teiginio prieš Model S: jis ryja daugiau energijos, nei reklamuojama. Weissas mano, kad Model S energijos efektyvumą smarkiai mažina „vampyrinė apkrova“, galia, dingstanti iš baterijų, automobiliu nesinaudojant. Šie neveikimo nuostoliai buvo pagrindinis taikinys Johno Broderio žymiajame New York Times straipsnyje apie energijos išsekimą Tesla bandomajame važiavime. Kitais atžvilgiais patenkinti savininkai skundžiasi, kad jų automobiliai netenka baterijų energijos tiesiog stovėdami garaže.
 
Vampyrinė apkrova vaidina svarbų vaidmenį Weisso skaičiavimuose. Tačiau rugpjūtį Tesla išpildė savo pažadą pasirūpinti šia bėda, išleisdama techninės įrangos valdiklių atnaujinimus. CleanTechnica vertinimu, neveikimo nuostoliai sudaro 50 – 70 procentų, bet Tesla tokių skaičių nepatvirtina. Rimtesnis smūgis Weiss’o „purvinas kaip SUV“ teiginiui: kaip pažymi Davidas Nolandas iš Green Car Reports savo nuodugniame atsakyme, Weissas įskaičiavo Tesla'os energijos šaltinių anglies pėdsaką, tačiau ignoravo benzino gamybos anglies pėdsaką. Weissas taip pat darė tikriausiai klaidingą prielaidą, kad žmonės su Model S per metus nuvažiuoja daug mažiau, nei vidutiniškai sukaria tradiciniu kuru varomų automobilių savininkai. Tačiau Nolandas sutiko, kad Tesla’os energijos sąnaudų vertinimas gali būti pernelyg optimistiškas. Atmesdamas emisijų prilyginimą Toyota Highlander, jis padeda Model S arčiau liliputiškojo Scion iQ. Neblogai, kai kalbame apie 2 tonų prabangų sedaną.
 
Tačiau tiesa, kad keletas tyrimų, tarp kurių ir 2010 m. Nacionalinės mokslų akademijos pranešimas, metė abejonių šešėlį ant elektromobilių aplinkosauginių pranašumų. Šis pranešimas išties prablaivantis – bet nebe taip labai, jei prisiminsime, kad šalies elektros tinklas jau dabar švaresnis, nei rengiant pranešimą. Ir kaip grupelė IEEE darbuotojų greitai nurodė, Zehnerio „Unclean at Any Speed“ (kuri rėmėsi NAS pranešimu) dangstosi recenzuotais tyrimais, kuriuose paaiškėja, kad elektromobiliai yra švaresni už VDV automobilius netgi valstijose, kur naudojama daug akmens anglies. Tačiau Zehneris yra teisus, sakydamas, kad šie tyrimai, tarp kurių 2012 m. atliktas Susirūpinusių mokslininkų sąjungos (Union of Concerned Scientists), visą elektrinių automobilių gyvenimo ciklo įtaką aplinkai paprastai apžvelgia prabėgomis.
 
Bet yra priežastis, kodėl mokslininkai neskuba rašyti tyrimų, vertinančių tikslias VDV varomų automobilių pakeitimo maitinamais elektra pliusus ir minusus. Dabartis trumpa, o ateitis ilga. Aplinkosauginiai keitimo motyvai visą laiką kinta, dažniausiai elektromobilių naudai. Gamtinės dujos per keletą pastarųjų metų jau sumažino anglies dalį šalies energijos balanse. O naujos jėgainės, kasmet prisijungiančios prie JAV elektros tinklų, daug smarkiau orientuotos į atsinaujinančius energijos šaltinius, nei dabartinių jėgainių sudėtis. Jei ši tendencija išliks, Model S ir kiti elektromobiliai tik švarės. Be to, daug elektromobilių savininkų jau investuoja į Saulės energiją automobilių krovimui. Tuo tarpu Tesla, Nissan ir kiti automobilių gamintojai karštligiškai stengiasi padidinti baterijų efektyvumą ir sumažinti kainą. Technologija nekinta eksponentiškai, kaip kompiuterių procesorių atveju, bet eina į priekį.
 
Naudoti šalies priklausomybę nuo anglies kaip argumentą prieš elektromobilių naudojimą yra žingsnis atgal. Vietoje to perspektyva automobilius padaryti daug žalesniais, nei jie yra dabar, turėtų būti laikoma dar vienu argumentu prieš tebesitęsiančią šalies priklausomybę nuo anglies.
Daugiau apie šį automobilį:
Tesla Model S, 2012 - dabar
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Paskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje ne Rolls-Royce ir ne BentleyPaskelbti geidžiamiausi prabangūs automobiliai pasaulyje - viršūnėje 
Atnaujintų Model S ir Model X „Plaid“ versijos pasižymi neįtikėtina akceleracija ir patrauklia kainaAtnaujintų Model S ir Model X „Plaid“ versijos pasižymi neįtikėtina  
„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas čia vyksta?„Tesla“ skubiai išparduoda „Model X“ ir „Model S“ automobilius - kas 
„Tesla“ paaiškino dėl Kinijoje atšauktų automobilių - tai tik Kinijos institucijų išsigalvojimai!„Tesla“ paaiškino dėl Kinijoje atšauktų automobilių - tai tik Kinijo 
E.Muskas teigia, kad riedlentės tipo elektromobilių konstrukcija tuoj bus pasenusi - kuo ją pakeis?E.Muskas teigia, kad riedlentės tipo elektromobilių konstrukcija tuo 
Po autoįvykio „Tesla“ savininkė dėkoja Elonui Muskui už išgelbėtą jos vyro gyvybęPo autoįvykio „Tesla“ savininkė dėkoja Elonui Muskui už išgelbėtą jo 
Jie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viskąJie gal visai neturi gėdos jausmo? Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Mode 
1,25 mln. dolerių vertės elektromobilis-monstras „Drako GTE“ prieš galingiausią „Tesla“ versiją1,25 mln. dolerių vertės elektromobilis-monstras „Drako GTE“ prieš g 
600 km kasdien – pirmą kartą „Tesla Model S“ elektromobilio savininkas įveikė 1 milijoną km.600 km kasdien – pirmą kartą „Tesla Model S“ elektromobilio savinink 
„Top Gear“ testas buvo „Fake News“? E.Muskas: mes įveiksime Porsche ir aišku kaip tai bus padaryta„Top Gear“ testas buvo „Fake News“? E.Muskas: mes įveiksime Porsche  
Pagaliau „Tesla“ dirba pelningai – po paskelbtų trečio ketvirčio rezultatų akcijos iškart pašoko 20%Pagaliau „Tesla“ dirba pelningai – po paskelbtų trečio ketvirčio rez 
„Tesla“ sugrįžo į Niurburgringą naujam rekordui, patobulinti prototipai jau šėlsta lenktynių trasoje„Tesla“ sugrįžo į Niurburgringą naujam rekordui, patobulinti prototi 
„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus primenantį garsą„Tesla“ automobiliai pagaliau galės skleisti ir kokoso riešutus prim 
Galime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurburgringo rekordas kris dar kartąGalime ženkliai geriau: Tesla atliks Model S patobulinimus ir Niurbu 
Ar rekordas kris? „Tesla Model S“ jau drasko padangas Niurburgringo trasojeAr rekordas kris? „Tesla Model S“ jau drasko padangas Niurburgringo  
Gąsdinantis hakerių darbas - vos trys lipdukai ant kelio gali sukelti „Tesla“ automobilio avarijąGąsdinantis hakerių darbas - vos trys lipdukai ant kelio gali sukelt 
Susinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats ėmė remontuoti savo automobilįSusinervinęs Tesla Model S savininkas padarė neįsivaizduojamą - pats 
„Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisyti? „Tesla“ tikrai moka pardavinėti automobilius, bet ar moka juos taisy 
Kodėl „Tesla“ automobiliai tokie greiti?Kodėl „Tesla“ automobiliai tokie greiti? 
„Lockheed U-2“ - vienas geriausių žvalgybinių lėktuvų istorijoje, tačiau ar žinote, kodėl jis negali„Lockheed U-2“ - vienas geriausių žvalgybinių lėktuvų istorijoje, ta 
Ar verta pirkti „Teslą“? Lietuvis pateikė savo argumentus, kurie nustebinsAr verta pirkti „Teslą“? Lietuvis pateikė savo argumentus, kurie nus 
Dar viena slapta „Tesla“ funkcija: jei sugebi įjungti, „Model S“ sužvėrėjaDar viena slapta „Tesla“ funkcija: jei sugebi įjungti, „Model S“ suž 
Automobilis ramiai juda kamštyje, o vairuotojas giliai įmigęsAutomobilis ramiai juda kamštyje, o vairuotojas giliai įmigęs 
„Tesla“ populiarumas: kodėl šie automobiliai traukia žmones„Tesla“ populiarumas: kodėl šie automobiliai traukia žmones 
Tesla elektromobiliai ne tokie žali, kaip galite manytiTesla elektromobiliai ne tokie žali, kaip galite manyti 
Būna ir taip: iki ratlankių sudegė įkraunamas Tesla Model SBūna ir taip: iki ratlankių sudegė įkraunamas Tesla Model S 
Ką Tesla žada įgyvendinti iki 2020 metųKą Tesla žada įgyvendinti iki 2020 metų 
„Tesla“ toliau stebina - užfiksuotas įveikto atstumo rekordas„Tesla“ toliau stebina - užfiksuotas įveikto atstumo rekordas 
„Tesla Model S P90D“: dar daugiau galios ir greičio„Tesla Model S P90D“: dar daugiau galios ir greičio 
Štai taip „RevoZport“ gali patobulinti jūsų „Tesla Model S“Štai taip „RevoZport“ gali patobulinti jūsų „Tesla Model S“ 
Tesla Model S P85D: visais ratais varoma versija su 700 AG ir 930 NmTesla Model S P85D: visais ratais varoma versija su 700 AG ir 930 Nm 
10 labiausiai JAV per „Google“ ieškotų automobilių 2013 metais10 labiausiai JAV per „Google“ ieškotų automobilių 2013 metais 
Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla?Kokio žalumo iš tiesų yra Tesla? 
2013-ųjų ”Motor Trend“ metų automobilis-„Tesla Model S“2013-ųjų ”Motor Trend“ metų automobilis-„Tesla Model S“ 
„Tesla Model S“ aplenkė BMW M5 „Tesla Model S“ aplenkė BMW M5  
„Tesla“ taikosi į 5 serijos BMW „Tesla“ taikosi į 5 serijos BMW  
Prasidėjo „Tesla Model S“ bandymai Prasidėjo „Tesla Model S“ bandymai  
„Tesla Model S“ turės 17 colių ekraną!„Tesla Model S“ turės 17 colių ekraną! 
Kybantis ore „Tesla Model S“ (video)Kybantis ore „Tesla Model S“ (video) 
„Tesla Model S“ sedaną galima įkrauti per penkias minutes keičiamomis baterijomis „Tesla Model S“ sedaną galima įkrauti per penkias minutes keičiamomi 
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt