Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-11-12
Elektromobilių pasirinkimas: didžiausia konkurencija – tarp mažųjų hečbekų

Elektromobilių pasirinkimas: didžiausia konkurencija – tarp mažųjų hečbekų
 
Dar prieš kelerius metus automobilių entuziastai į elektra varomus modelius žiūrėjo įvairiai ir neretai sakydavo, kad jie – tik tolima ateitis. Tendencijos rodo ką kita: štai „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų dalyvių sąraše buvo du elektromobiliai, o 2021 metų rinkimuose – net trečdalis visų dalyvių (dešimt).

Elektromobiliai – kiekvieno skoniui
 
Apie tai, kad elektromobilis jau tapo visaverte transporto priemone, galinčia patenkinti visus vartotojo poreikius, pasakojo ir viena iš Lietuvos metų automobilio rinkimų komisijos narių Dina Sergijenko: „Aš esu daugiau nei tikra, kad su elektromobiliu galima gyventi kasdien. Nors per darbo dieną vargu ar nuriedame daugiau nei 50 km, laisvalaikiui norėtųsi bent 250–300 km. Jeigu elektromobilis gali nuriedėti viena įkrova tiek, vadinasi, daugiau nei pakanka bet kokį gyvenimo būdą propaguojančiam žmogui. Stotelių infrastruktūra šiandien tikrai užtektina, tad kalbėti apie kažkokius nepatogumus tikrai jau nebegalime“.
Plečiantis įkrovimo stotelių tinklui ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje, o elektromobilių pasiūlai taip pat didėjant, lieka klausimai, kokiais kriterijais vadovautis renkantis tinkamiausią elektromobilį savo poreikiams. Nors lyginant elektromobilius vienas svarbiausių kriterijų vis dar yra laikomas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas, ne ką mažiau svarbi ir jo kaina, kuri nebūtinai proporcinga įveikiamiems kilometrams.
 
Didžiausią atstumą nuvažiuojantys rinkimuose dalyvaujantys elektromobiliai kainuoja gerokai per 100 tūkstančių eurų, bet galima rasti ir kelis kartus pigesnių modelių, kurie gali puikiai pasitarnauti kasdienai ir viena įkrova įveikti du ar net tris šimtus kilometrų. Tiesa, elektromobilių skirtumai, kaip ir įprastų vidaus degimo varikliais varomų automobilių, neapsiriboja vien nuvažiuojamu atstumu.
 
„Labiausiai skiriasi šių metų elektromobilių galia, nuvažiuojamas atstumas ir kėbulo tipas. Netrūksta hečbekų ir visureigių, bet yra ir tokių sportiškų pavyzdžių kaip „Porsche Taycan“. Gamoje yra ir didžiųjų visureigių kaip „e-tron Sportback“, bet yra ir mažesnių („Peugeot e-2008“). Anksčiau kalbėta, kad elektromobiliai neturi savo charakterio, yra besieliai, tačiau taip sakantys lai pamėgina įsėsti į elektromobilį ir nuspausti jo akceleratorių iki dugno, patyliukais prariedėti pro senamiestį ar pasigarsinti muziką, iš karto atsiras ir dvasia, ir išskirtinumas“, – apie elektromobilius pasakojo žurnalistė D. Sergijenko.
 
Kitas „Lietuvos metų automobilio 2021“ komisijos narys, žurnalistas Egidijus Babelis pastebėjo, jog elektromobiliai atrišo rankas dizaineriams ir tapo patogesni.
 
„Elektromobilių išskirtinumą gamintojai atskleidžia per formas ir dizainą. Kas imasi moderno, kas modernizuoja klasikines linijas, kas duris atvirkščiai įmontuoja, skiriasi dydžiai. Kiek kitaip atrodo elektromobiliai, kurti nuo nulio: kadangi variklio skyrius praranda prasmę dėl mažo motoriuko, baterijos įtaisomos grindyse, jie pasižymi geriau išnaudota erdve salone sėdinčiųjų naudai“, – kalbėjo E. Babelis. Tokie automobiliai, kurių platformos buvo kuriamos galvojant apie elektrines jėgaines kaip „Peugeot e-208“ ar „Volkswagen ID.3“, turi geriau išnaudotą vidaus erdvę nei modeliai, kurie pasiskolino platformą iš automobilių su vidaus degimo varikliais.
 
Daugiausia kandidatų – vadinamajame B segmente
 
Vieni populiariausių ir tam pačiam mažų automobilių segmentui priklausantys elektromobiliai šių metų rinkimuose yra „Peugeot e-208“, „Honda E“ ir „MINI Cooper SE“. Lengviau įperkamas už kitus yra „Peugeot“, šis mažylis gali pasigirti didžiausiu nuvažiuojamu atstumu (339 km pagal WLTP), didžiausia bagažinės talpa ir netgi Europos metų automobilio titulu. 
 
„Honda“ ir „Mini Cooper“, nors ir giriami dėl žaismingumo, siūlo beveik šimtu kilometrų mažesnį atstumą (220 ir 234 km atitinkamai) už didesnę kainą. Kita vertus, „Honda“ po pristatymo visuomenei susilaukė begalės pagyrų dėl mielos išvaizdos, o „Mini“ šioje trijulėje greičiausiai įveikia sprintą iki 100 km/val. 
 
Šios trijulės konkurentu gali būti laikomas ir neseniai pristatytas „Volkswagen ID.3“, kurio bazinė versija viena įkrova įveikia 330 km. 
 
„Mini“ naudoja 7 metų „BMW i3“ technologiją, o „Honda“ inžinieriai koncentravosi į kitus dalykus – pažangų komponentų išdėstymą ir įmantrią važiuoklę. Matyt, tiek užsižaidė, kad nepagalvojo apie baterijas, paėmė iš artimiausio sandėlio. Tad apibendrinus: „Mini“ – senos, o „Honda“ – pernelyg novatoriškos technologijos ir tie ekranai. Būtų įdėję japonai dar didesnes baterijas, kaina „Volkswagen ID.3“ prilygtų. O jei dar labiau apibendrinus, „Peugeot“ turi tiesiog didžiausią bateriją“, – apie elektromobilių skirtumus ir praktiškumą pasakojo E. Babelis.
 
Nors prancūziškasis elektromobilis ir turi didžiausią bateriją, dėl pažangaus salono išplanavimo jame daugiausia erdvės daiktams: 311 litrų tūrio bagažo skyrius yra net šimtu litrų didesnis už „Mini“ ir 140 litrų – už „Honda“. 
 
Dar vienas ryškus elektromobilių bruožas, leidžiantis išsiskirti iš minios, – įvairios technologijos, montuojamos automobilio salone. Pavyzdžiui, „Honda“ keleiviai gali mėgautis virtualiu akvariumu ir „maitinti“ jame plaukiojančias žuvytes, o „Peugeot“ vairuotojas prieš save mato „i-Cockpit 3D“ prietaisų skydelį, kuris praėjusiuose rinkimuose buvo apdovanotas „Metų inovacijos 2020“ titulu.
 
---------
Elektromobilių įkrovimo stotelių žemėlapis:
 
Susiję straipsniai
Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi ir pastebimų skirtumų Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi  
Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo talpos. Tragedija? Na, ne visai Volkswagen patvirtino: ID.3 baterija per metus prarado net 8 % savo  
Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuvažiuojamu atstumu bet ir pojūčiu Aštrėjant elektromobilių konkurencijai pirkėjai viliojami ne tik nuv 
„Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų skatina elektrifikaciją „Volkswagen“ atskleidė kas dar be pirkėjų norų ir aplinkos standartų 
Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi Testas - atrodo, kad „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta  
Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tiek, kiek degalų bako pripildymas Nebetolima elektromobilių ateitis: akumuliatorių įkrovimas truks tie 
Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo liepsnose Pamatykite - vos atjungus įkrovimo laidą „Volkswagen ID.3“ paskendo  
„Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su viena sąlyga „Tesla Model S Plaid“ pasieks didžiulį maksimalų greitį, bet tik su  
Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveikia Model S važiuodamas 120 km/h Štai ir bliūkšta pagrindinis elektromobilių trūkumas: kiek km įveiki 
Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali nuvažiuoti tempdamas 1360 kg Įdomus eksperimentas atskleidė tiesą: štai kokį atstumą Model Y gali 
Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus UX 300e“ atvyksta į Lietuvą  
Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric Ioniqmat 3 – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq Electric 
Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungus donorą Cupra - kas atsitiko? Pilnai įkrautą elektrinį Honda E pavyko įjungti tik laidais prijungu 
Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad ir po kelerių metų liktų geidžia Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad  
„Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobilius, bet yra viena keistenybė „Honda“ jau 2040 metais planuoja gaminti tik elektrinius automobiliu 
Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ Elektrinis ir efektyvus: „Audi Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ 
Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bagažinės? Blogai išnaudota erdvė? Kodėl „Volkswagen ID.4“ neturi priekinės bag 
Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas vos 151 km įveikiantis Model 3 Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas v 
Visi „Volkswagen“ elektromobiliai galės gelbėti kitus išsikrovusius elektromobilius! Visi „Volkswagen“ elektromobiliai galės gelbėti kitus išsikrovusius  
Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt