Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Straipsniai
|
2018-05-29
Hamburgas pirmas išdrįso pasakyti: „Ate, seni dyzeliai“
![]() Vienam po kito Europos miestams prakalbus apie apribojimus dyzeliniams automobiliams, pirmasis realių veiksmų ėmėsi Hamburgas. Antro pagal dydį Vokietijos miesto valdžia paskelbė, kad tam tikrose vietose nuo gegužės 31 d. draudžiamas „Euro 6“ standarto neatitinkančių dyzelinių automobilių eismas.
„Euro 6“ visuose automobiliuose atsirado 2014 m., tad po visą Hamburgą galės važinėti iš esmės tik nauji arba apynaujai dyzeliniai automobiliai. Beje, šis draudimas galioja ne tik lengviesiems automobiliams, bet ir sunkvežimiams. Pranešime teigiama, kad 1,8 mln. gyventojų turinčiame uostamiestyje senesni dyzeliniai automobiliai negalės naudotis Max Brauer Allee gatve, o sunkvežimiai – 1,6 km ilgio Stresemannstrasse sekcija. Gausiausiai gyvenamoje Europos valstybėje oro tarša yra didelė problema. 2017 m. daugiau nei 65 Vokietijos miestai užfiksavo leistiną normą viršijantį NOx kietųjų dalelių kiekį ore. Pagrindinis šių nuodingų dujų sukėlėjas – dyzelinius vidaus degimo variklius turintis transportas. Vokietijoje yra apie 15 mln. dyzelinu varomų automobilių ir tik 2,7 mln. jų atitinka naujausią „Euro 6“ standartą. Bllomberg.com teigia, kad BMW, PSA ir „Volkswagen“ koncernai jau siūlo savo klientams keisti savo dyzelinę transporto priemonę į varomą benzinu – žinoma, su sąlyga, jog jie gyvena ar dirba apribojimų zonoje. Hamburgas yra pirmasis miestas, atstovų kalbas pavertęs realiu įstatymu. Dyzelinas pastaruoju metu išgyvena ne geriausius laikus: dar pirmoje 2015-ųjų pusėje tai buvo ekonomiški ir ekologiški degalai, o po „dyzelgeito“ skandalo dyzelinas tapo ekologiškos visuomenės priešu numeris vienas. Kai kurie gamintojai pasuko link hibridinių jėgainių kūrimo, o kiti jau pranešė visiškai atsisakysiantys dyzelinių modelių – tokie pareiškimai jau nuskambėjo iš „Nissan“, „Volvo“, „Toyota“ atstovų lūpų. Tačiau apie dyzelino mirtį kalbėti dar anksti – vargu ar kas nors drįstų lažintis, jog po dešimties metų nebebus parduodami dyzeliniai automobiliai. Be to, Europos komisija yra nustačiusi itin griežtas vidutines CO2 emisijos normas – būtent dyzeliniai varikliai pasižymi mažesne šių dujų emisija už benzininius. Todėl didelius ir prabangius automobilius kuriantiems Vokietijos gamintojams dyzelinas yra išsigelbėjimo šaltinis, galintis sumažinti bendrą CO2 vidurkį. Nuo 2021 m. vidutinė vieno gamintojo parduoto automobilio CO2 emisija turės būti mažesnė už 95 g/km. |
Susiję straipsniai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas