Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2013-04-04
Jaunatviškas veržlumas – „Audi A3 Sportback“

Jaunatviškas veržlumas – „Audi A3 Sportback“
Modernus miestas niekada nemiega: automobilių gatvėse galima sutikti ir dieną, ir naktį. Naktiniai vairuotojai dažnokai būna agresyvūs, bandantys parodyti, kad gatvės priklauso tik jiems. Ypač mėgstama spausti nedidelius, elegantiškus automobilius, nes retas kuris pagalvoja, kad dailios linijos ir maloni išvaizda gali slėpti „galingą ir veržlią plieninę širdį". Naujasis „Audi A3 Sportback" yra būtent toks - elegantiškas, harmoningų linijų, bet tuo pat metu galingas ir galintis toli už savęs palikti daugelį. Tuo įsitikinau porą dienų praleidęs prie „Sportback" su 2,0l 150 AG varikliu ir mechanine 6 pavarų dėže vairo, nors, pasak pardavėjų, modelis su automatine DSG pavarų dėže būtų nustebinęs dar labiau.

Gali būti ir taip, tačiau ir bandytas „Audi A3 Sportback", tik sėdus prie jo vairo, puikiai išblaškė visą vėluojančio pavasario sukeltą melancholiją ir apatiją. Tiesa, tam reikėjo įjungti „dynamic" važiavimo režimą.

Be šio automobilis turi kurą taupantį „efficiency", patogesnį „comfort", įprastą „auto" ir asmeniškai nustatomą „individual" režimus.

Džiugu, kad važiavimo režimo pakeitimas nebuvo vien „tušti žodžiai".
Pasirinkus vieną ar kitą nustatymą atitinkamai keitėsi ir automobilio elgesys. Prie šito dar reiktų pridėti ir puikų automobilio valdymą bei klusnų reagavimą į visas komandas. Bet tai buvo kiek vėliau, nes pirma reikėjo ištrynėti ką šis modelis turi. Nepaisant nedidelių išmatavimų, į „Audi A3 Sportback"  sudėta tiek įvairios įrangos, kad užtektų porai žemesnės klasės automobilių.

Kaip ir priklauso aukštesnės klasės modeliui, „Audi A3 Sportback" turi visas vairuotojo ir keleivių saugumą užtikrinančias funkcijas. ESP, ASR, užpakaliniai parkavimo davikliai yra jau standartinėje sąrangoje. Bandytas modelis buvo aukštesnės sąrangos, tad dar turėjo ir priekinius parkavimo daviklius kurie labai praverčia ieškant laisvos vietos užgrūstuose miesto aikštelėse. Visa reikalinga informacija buvo pateikiama iškylančiame spalvotame ekranėlyje, kurį, esant norui, buvo galima ir paslėpti.

Važiuojant vienam gal tai ir tikslinga, nes ryškios spalvos gali blaškyti dėmesį, bet kai automobilyje sėdi vaikas ši „Audi Connect" sistema tampa puikiu „žaisliuku", galinčiu ilgam užimti mažąjį bendrakeleivį. Juo labiau, kad ir valdoma ji labai paprastai - centrinėje dalyje esančiu ratuku ir keliais mygtukais. Vienintelis trūkumas - mygtukai ganėtinai jautrūs, tad juos galima nuspausti ir netyčia uždėjus sunkesnio žieminio drabužio skverną.

Patogi ir pati vairuotojo vieta, tačiau sportinio tipo sėdynėse patogiai jausis tik vidutinio kūno sudėjimo žmogus, o stambesniam vairuotojui reiktų pagalvoti apie kitokią sėdynę.

Salono apdaila nuteikia maloniai - medžiagos kokybiškos, detalės puikiai dera viena su kita, solidumo priduoda ir aliumininiai dekoro elementai. Tiesa, nusivilti gali tiek, kurie įpratę kartu vežiotis daug smulkių daiktų - centrinis ranktūris - daiktadežė ganėtinai mažas ir su neslankiojančia viršutine dalimi, tad padėjus ant jo ranką, vairą tenka paleisti.

Prietaisų skydelis aiškiai matomas ir suprantamas. Jame pateikta pagrindinė darbinė informacija: spidometras, tachometras, kuro kiekio ir variklio temperatūros indikatorius. Papildoma informacija pateikiama taip vadinamos „FIS" sistemos ekranėlyje, esančiame tarp spidometro ir tachometro. Perspėjimas apie atidarytas dureles, atstumas, kurį galima įveikti su turimu kuru, vidutinis greitis ar degalų sąnaudos - viskas čia. Asmeniškai aš pasigedau tik lietuvių kalbos, nes kai kurie gamintojai jau siūlo rinkai modelius, „kalbančius" lietuviškai. Sistemos valdymas patogiai išdėstytas ant vairo, tad ją perprasti galima ganėtinai greitai.

Garso sistemos valdymas taip pat sumontuotas ant vairo. Didinti ar mažinti garsą sukiojant tam skirtą ratuką patogu, o štai ieškoti norimos radijo stoties jau kiek sudėtingiau - važiuojant didesniu greičiu pirštai dažnokai peršokdavo norimą eilutę ir procedūrą tekdavo kartoti.

Automobilis turėjo dviejų zonų klimato kontrolę. Šios sistemos apipavidalinimas, ypač naktį, atrodo puikiai, tačiau norint keliais laipsniais pakeisti temperatūrą, mažas chromuotas rankenėles reikia pasukti kelis kartus. Kai įpranti, viskas atrodo paprasta, tačiau pradžioje tai reikalauja daugiau dėmesio.

Nors „Audi A3 Sportback", tačiau tuo pat metu jis ir ganėtinai talpus. Salone vietos laisvai užteks keturiems suaugusiems žmonėms, o bagažinę, esant poreikiui pervežti didesnius daiktus, galima padidinti sulanksčius užpakalinę sėdynių eilę.

Visgi tikėtina, kad kroviniai šiuo automobiliu bus vežiojami ganėtinai retai, nes jis, visų pirma, buvo kurtas kaip automobilis vairuotojui. Ir tai puikiai jaučiasi. Važiuojant „dynamic" režimu lengvas akceleratoriaus spustelėjimas ir automobilis lengvai gali viršyti leistiną greitį. Siekdamas to išvengti, gamintojas pasirūpino, kad apie viršytą greitį vairuotoją įspėtų speciali funkcija, bet reikalas tas, kad ją įjungiantis mygtukas sumontuotas žemai, kairėje pusėje, šalia šviesų įjungimo rankenėlės, tad žinant, kad automobilis šviesas reguliuojasi pats, mygtuko galima ir nepastebėti.

Ištrūkus su automobiliu į užmiesčio kelią, jo galia ir dinamika džiugins, tačiau trinantis miesto gatvėse, kuriose spūstys - niūri kasdienybė, apie greičio ribojimo funkciją reiktų pagalvoti arba važiuoti „efficiency" režimu. Tada kils mažiau pagundų parodyti kelyje sutinkamiems išsišokėliams, ką gali šis, nedidelis, elegantiškas, bet galingas ir veržlus automobilis.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Audi A3
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt