Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-21
Kaip vokiečiams pavyko sukurti komfortiškiausią pasaulyje SUV?

Kaip vokiečiams pavyko sukurti komfortiškiausią pasaulyje SUV?
 
„Mercedes-Benz GLS“ ne be reikalo vadinamas S klasės SUV automobiliu. Jis nubrėžė naują SUV modelių komforto kartelę, o jų patogumą maksimaliai priartino prie reprezentacinių sedanų. Tai vokiečių inžinieriams padaryti pavyko pasitelkus tris modernias „Mercedes-Benz“ sukurtas technologijas: orinę pakabą „Airmatic“, pakabos reguliavimo „E-Active Body Control“ bei kelio paviršiaus skenavimo sistemą „Road Surface Scan“.
 
Didesnio komforto pradininkas
 
Aktyvios pakabos reguliavimo sistemos „Mercedes-Benz“ modeliuose nėra naujovė. Pirmieji tyrimai, siekiant valdyti kiekvienam ratui tenkančią suspaudimo jėgą ir taip didinti automobilių komfortą bei gerinti jų valdymo savybes, atlikti prieš daugiau nei 40 metų. Pirmoji serijinės gamybos sistema „Active Body Control“ (ABC) buvo pristatyta 1999 m.
 
ABC sistema buvo nuolat tobulinama, o 2013 m . prie jos prijungta „Road Surface Scan“ technologija, skenuojanti kelio paviršių ir koreguojanti automobilio pakabos elementų suspaudimo jėgą prieš prasidedant duobėtai kelio atkarpai. Daugelis žmonių dar pamena vizualią šios sistemos reklamą: „Mercedes-Benz“ rinkodaros specialistai pasitelkė vištas, siekdami parodyti, jog paukščių kūnas gali judėti įvairiomis kryptimis, tačiau galva tuo metu lieka stabili. Taip pat stabiliai bei tolygiai jaučiasi ir automobilio keleivis, važiuodamas bet kokia kelio danga.

 
Naujoji „E-Active Body Control“ komforto pradininko tradicijas pratęsia visiškai unikaliai. Sistema montuojama į „Mercedes-Benz“ GLE bei GLS modelius bei yra valdoma 48 voltų įtampa. Aukšta įtampa reiškia, jog sistema amortizatorių nustatymus gali koreguoti akimirksniu, ji yra vienintelė rinkoje, gebanti individualiai kiekvienam ratui keisti suspaudimo jėgą. Dėl tokios technologijos GLE bei GLS modeliai nesvyra posūkiuose bei išlaiko tolygumą bėgėjantis ar stabdant.
 
Standartinėje įrangoje – orinė pakaba „Airmatic“
 
Komfortas neįsivaizduojamas be modernios orinės pakabos „Airmatic“, kuri GLS montuojama jau standartinėje įrangoje. Orinė pakaba bei adaptyvūs ADS+ amortizatoriai užtikrina neprilygstamą komfortą prastuose keliuose ir net važiuojant per greičio ribojimo kalnelius, pavyzdžiui, riedant per tokį kelio elementą vienu ratu jo smūgis neperduodamas kitiems pakabos elementams ar į interjerą.
 
Vairuotojas gali pasirinkti skirtingus važiavimo režimus, kurie keičia amortizatorių nustatymus bei prošvaisos aukštį. Nepaisant to, „Airmatic“ pakaboje sumontuoti įvairūs jutikliai, koreguojantys suspaudimo nustatymus pagal realią eismo situaciją.
 
Greitkelyje arba pasirinkus „Sport“ važiavimo režimą automobilis tampa 15 mm žemesnis, taip sumažinamas priekinis oro pasipriešinimas, SUV tampa stabilesnis. GLS taip pat tampa 25 mm žemesnis, kai atidaromos kurios nors automobilio durys, todėl yra lengviau išlipti ir įlipti. Atskiru mygtuko bagažo skyriuje paspaudimu galima galinę dalį pažeminti 50 mm (taip lengviau įkrauti krovinį).

 
Prastuose keliuose „Airmatic“ pakaba leidžia padidinti automobilio prošvaisą 60 mm, o papildomai užsakius „On&Offroad Package“ paketą, automobilis gali būti pakeltas net 90 mm. Pakabos aukštis koreguojamas itin greitai – pirmą kartą „Mercedes-Benz“ modelyje panaudota tyliau veikianti uždara orinė sistema, o orinei pompai energijos suteikia 400 W elektrinis variklis.

Pradžia – SUV modeliuose
 
Naujoji „E-Active Body Control“ papildomai montuojama į du „Mercedes-Benz“ SUV modelius – 2019 m. pristatytus GLE bei GLS. Hidropneumatinė sistema išlaiko automobilio kėbulą stabilų įvairiose situacijose, pavyzdžiui, bėgėjantis, stabdant arba važiuojant nelygiu keliu. Sistema netgi gali regeneruoti energiją, tad jos veikimui reikia perpus mažiau pajėgumo nei S klasės modelyje montuojamai „E-Active Body Control“ pirmtakei.
 
Prie kiekvieno rato amortizatoriaus yra po dvi kameras su reguliuojamais suspaudimo vožtuvais bei hidrauliniu slėgio rezervuaru. Kiekvienas amortizatorius yra sujungtas su išmaniu 48 voltų įtampos sistemos varikliu, kuris, veikdamas hidraulinį skystį, generuoja suspaudimo jėgą. 
 
Informaciją apie tai, kokią jėgą reikia generuoti, kiekvieno amortizatoriaus variklis gauna iš centrinio pakabos valdymo bloko – jo kompiuteris kiekvieną akimirką apdoroja daugybę išmaniųjų „E-Active Body Control“ bei „Road Surface Scan“ sistemų duomenų. Tas pats blokas valdo ne tik amortizatorių suspaudimo vožtuvus, bet ir orinės pakabos kompresorių, t. y., automobilio pakabą.
 
Naujos unikalios sistemos
 
48 voltų įtampos sistema bei modernus jos valdymo mechanizmas užtikrina didelę suspaudimo jėgos amplitudę – tiek GLE, tiek GLS gali tapti komfortiški tarsi reprezentaciniai sedanai ir valdomi kaip sportiniai SUV. Be to, GLS modeliui inžinieriai pritaikė kelias naujas ir visiškai unikalias funkcijas.
 
Įklimpus smėlio kopoje ar kitoje vietoje, vairuotojui padeda specialus „Rocking“ režimas, galimas pasirinkus „Off-road“ važiavimo režimą. Automobilio pakaba sukantis ratams yra kilnojama aukštyn bei žemyn, taip didelis SUV įsiūbuojamas ir gali lengvai išvažiuoti iš klampios vietos.
 
Dar viena visiškai nauja funkcija, prieinama pasirinkus „Off-road“ važiavimo režimą, yra automobilio aukščio reguliavimas ties kiekvienu ratu individualiai. Tai itin pravartu vienam ratui įstrigus griovyje.
 
„E-Active Body Control“ palengvina krovinio įkrovimą į bagažo skyrių. Paspaudus specialų bagažinėje esantį mygtuką, automobilio galinė dalis palengva pažemėja iki 70 mm nuo tuometinio aukščio. Priekinės ašies aukštis lieka nepakitęs.
 
Nustačius „Curve“ važiavimo režimą, GLS posūkiuose pasvyra iki 3 laipsnių į vidinę posūkio pusę, t. y. kompensuoja natūralų automobilio pasvirimą. Ši funkcija sumažina šonines automobilio keleivius veikiančias jėgas, posūkių įveikimas net ir dideliu greičiu tampa gerokai malonesnis.
 
Naujasis „Mercedes-Benz GLS“ SUV modelis su „E-Active Body Control“ sistema jau atkeliavo į Lietuvą, jį galima išbandyti visuose oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose.
 
Daugiau apie Mercedes-Benz GLS klasė, 2019 - dabar
Susiję straipsniai
Naujo segmento pradininkas – „Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+“ visureigis Naujo segmento pradininkas – „Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+“ visureigi 
Nauja klasė prabangių SUV rinkoje – „Mercedes-Maybach GLS“ Nauja klasė prabangių SUV rinkoje – „Mercedes-Maybach GLS“ 
Į Lietuvą atvyko visureigių komforto etalonas „Mercedes-Benz GLS“ Į Lietuvą atvyko visureigių komforto etalonas „Mercedes-Benz GLS“ 
Elektromobilis, kurio daugeliui net nereikės įkrauti - startuolis „Lightyear“ Elektromobilis, kurio daugeliui net nereikės įkrauti - startuolis „L 
„Tesla“ karaliaus neilgai - jau 2025 metais pasaulis turės naują didžiausią elektromobilių markę „Tesla“ karaliaus neilgai - jau 2025 metais pasaulis turės naują did 
Elonas Muskas: Kinijos automobilių gamintojai jau konkuruoja su Tesla PĮ srityje Elonas Muskas: Kinijos automobilių gamintojai jau konkuruoja su Tesl 
10 automobilių, kurių parduoti nevertėtų - ateityje jie brangs 10 automobilių, kurių parduoti nevertėtų - ateityje jie brangs 
Šis mažas visureigis yra juokingas, bet aplinkai draugiškas žaislas Šis mažas visureigis yra juokingas, bet aplinkai draugiškas žaislas 
Kodėl „Tesla“ niekada nenaudotų paketinių baterijų - cilindrinės yra tiesiog geresnės? Kodėl „Tesla“ niekada nenaudotų paketinių baterijų - cilindrinės yra 
Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite patuštinti piniginę, nebent... Sugedo Tesla baterija, o garantija jau nebegalioja? Pasiruoškite pat 
Nauji įstatymai Anglijoje pakeis namų statybos taisykles - to reikėtų ir pas mus? Nauji įstatymai Anglijoje pakeis namų statybos taisykles - to reikėt 
Tamsioji kanapių legalizavimo pusė - daugėja mirtinų eismo įvykių Tamsioji kanapių legalizavimo pusė - daugėja mirtinų eismo įvykių 
„Volkswagen“ pristatė elektrinio mobilumo ateitį – daugeliui įperkamą koncepcinį „ID.LIFE“ „Volkswagen“ pristatė elektrinio mobilumo ateitį – daugeliui įperkam 
„Audi Grandsphere“: pirmąja klase ateities link „Audi Grandsphere“: pirmąja klase ateities link 
Elektromobilių ateitis nebus nuobodi - tik pažvelkite į šią naują „Cupra“ koncepciją! Elektromobilių ateitis nebus nuobodi - tik pažvelkite į šią naują „C 
Atidėta „Tesla Roadster“ gamyba, bet plane atsirado ir didelis „jeigu“ Atidėta „Tesla Roadster“ gamyba, bet plane atsirado ir didelis „jeig 
Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkvėptą kino filmo „Mirtis palauks Land Rover pristatė įspūdingą „Defender V8 Bond Edition“ versiją įkv 
Fantastiškas pasiekimas - Vokietijos mokslininkai sukūrė neįtikėtinai talpias ličio baterijas Fantastiškas pasiekimas - Vokietijos mokslininkai sukūrė neįtikėtina 
Garsus investuotojas įsitikinęs - „Cybertruck“ bus pirmoji Elono Musko katastrofa Garsus investuotojas įsitikinęs - „Cybertruck“ bus pirmoji Elono Mus 
„Tesla“ ruošiasi tapti technologijų bendrove? Ar toks žingsnis pradžiugintų akcininkus? „Tesla“ ruošiasi tapti technologijų bendrove? Ar toks žingsnis pradž 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt