Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-08-22
Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais

Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais
Pikapas yra komercinis automobilis. Nepaisant Lietuvoje dar girdimo painiojimo su universalu, tai yra visiškai skirtingi automobiliai, turintys savo unikalias istorijas ir paskirtį. Manoma, kad terminas „pikapas“ (angl. pickup truck) pradėtas vartoti dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą ir pirmaisiais gamybos dešimtmečiais suvoktas kaip komercinis automobilis dideliems ir sunkiems kroviniams vežti.

Daugiau nei šimto metų istorija
 
JAV pikapai paskirtį pakeitė šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje – jie priimti ne tik kaip komercinės veiklos, bet ir kasdienio gyvenimo palydovai. Mike‘as Muelleris knygoje „The American Pickup Truck“ rašo, jog praėjusio amžiaus pabaigoje vos 15 proc. amerikiečių nurodė juos naudojantys darbui.
 
Nepaisant populiarumo JAV, europiečiai pikapus priima ne taip noriai. Tai lemia ir praktinės priežastys (Europoje tiesiog nėra tiek vietos dideliems automobiliams), ir įpročiai (jie neužtikrina tokio komforto kaip visureigiai, tačiau šioje srityje pastaraisiais metais sparčiai evoliucionavo).
„Vis daugiau automobilių gamintojų skiria pajėgumų pikapams kurti. Tai – augantis automobilių segmentas: klientai nori aktyviai leisti laisvalaikį, o šiuolaikiniais pikapais į sudėtingai pasiekiamas vietas galima nuvykti bagažinėje vežant keturratį, motociklą ar kitą transporto priemonę. Itin išaugęs jų komfortas, galia bei papildomos įrangos gausa leidžia pikapą vertinti kaip gerą visureigio alternatyvą“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.
 
Evoliuciją pradėjo nepriklausomo tipo pakaba
 
Vadinamosios lingės (angl. leaf springs) yra senas, patikimas ir tvirtas visų transporto priemonių pakabų sprendimas. Tačiau tai nėra komfortiška, tad į lengvuosius asmeninius automobilius jau daugybę metų jos montuojamos retai. Komerciniam transportui, kuriam komfortas mažiau aktualus, šis sprendimas tinka.
 
Prieš kelerius metus išpopuliarėjo pikapai, kurių galinė pakaba yra nepriklausoma daugiasvirtė – tokio paties tipo, kaip ir komfortiškų asmeninių automobilių. Inžinieriai sugebėjo pasiekti, kad tokia pakaba nesumažintų apkrovos galimybių ir tai turi didžiulės teigiamos įtakos komfortui.
 
Vienas tokių pikapų – „Mercedes-Benz“ X klasė. Komfortiškesnis toli gražu nereiškia, kad daugiau nei 5 metrų ilgio pikapo viduje galima pasijusti tarsi S klasės sedane, tačiau skirtumas nuo kitų rinkoje esančių pikapų su lingėmis galinėje pakaboje – milžiniškas. Prie išaugusio komforto prisideda ir ilgesnė nei įprasta ratų bazė – net 3 150 mm.

 
Pikapo galimybės dėl to nė kiek nesumažėjo. Į X klasės bagažinę galima pakrauti daugiau nei 1 000 kg ir traukti iki 3 500 kg sveriančią priekabą, o jo savybės bekelėje taip pat nekelia abejonių: tai yra rėminės (angl. ladder frame) konstrukcijos automobilis, kurio prošvaisa – 202 mm (papildomai užsakoma iki 222 mm). „Mercedes-Benz“ pikapo užvažiavimo kampas – 29 laipsniai, nuvažiavimo – 24, o rampos įveikimo – 20,4, jis taip pat gali įveikti iki 60 cm gylio vandens telkinį.
 
Tokie duomenys patvirtina, kad nepaisant į komfortišką važiavimą orientuotos galinės pakabos, pikapas vis dar yra tikras bekelės galiūnas, prastuose keliuose patikimesnis nei daugelis visureigių. 
 
Gausi papildoma įranga
 
Pikapų salono erdvė neatsilieka nuo didelių visureigių, o bagažo skyriaus talpa – gerokai lenkia. Pravažumu bei savybėmis bekelėje – taip pat. Važiavimo komforto lygmeniu daugiasvirtės pakabos montavimas priartino pikapus prie visureigių, tačiau jie dar atsilieka variklių, pavarų dėžių ir papildomos įrangos pasirinkimo gausa. 
 
X klasė šį skirtumą gerokai sumažino – į jį montuojami V6 dyzeliniai varikliai, o papildomos įrangos sąraše pasirinkimų ne ką mažiau nei „Mercedes-Benz“ sedanų ar visureigių kainoraščiuose.

 
„Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC“ pasiekia 190 kW (258 AG) pajėgumą ir 550 Nm sukimo momentą, variklio apsisukimams esant vos 1 400 aps./min. – tai užtikrina, kad 4 varančių ratų pavarą turintis pikapas iki 100 km/val. įsibėgėtų per 7,9 sek. Modelio su tokiu varikliu vidutinės degalų sąnaudos – 8,8–9 l/100 km, o CO2 emisija – 230–236 g/km.
 
Papildomos įrangos gausa pikapai taip pat neprimena ūkyje naudojamų darbinių arklių. Daugelis dabar parduodamų gali būti komplektuojami su šildomomis sėdynėmis, lietimui jautriais ekranais, klimato kontrolės sistema, lengvojo lydinio ratlankiais ir daugeliu kitų funkcijų. „Mercedes-Benz“ X klasė priskiriama prabangių pikapų kategorijai, tad jo įrangos sąraše yra priekiniai LED žibintai, 360 laipsnių vaizdo kameros, 19 colių ratlankiai ir kiti privalumai.
 
Europiečiai pamažu atranda patvarių, pasižyminčių išskirtiniu pravažumu ir talpių automobilių privalumus – kone visi gamintojai skaičiuoja šio segmento augimą. Kita vertus, Senajame žemyne pikapo kėbulą turintis automobilis dėl kultūrinių skirtumų greičiausiai niekada netaps perkamiausiu kaip yra JAV.
 
Daugiau apie Mercedes-Benz X klasė, 2017 - dabar
Susiję straipsniai
Daimler AG pirmą kartą gamintojo istorijoje pristato „premium“ klasės pikapą – „Mercedes-Benz“ X Daimler AG pirmą kartą gamintojo istorijoje pristato „premium“ klasė 
Naujasis „Renault Espace“:  tas pats DNR, nauja karta Naujasis „Renault Espace“: tas pats DNR, nauja karta  
„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė „Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido din 
„Ford“ pristatė naują Europoje pagamintą elektromobilį „Ford“ pristatė naują Europoje pagamintą elektromobilį  
BMW išleis naujos kartos 5 seriją – pasirodys ir elektrinis „BMW i5“ sedanas bei universalas BMW išleis naujos kartos 5 seriją – pasirodys ir elektrinis „BMW i5“ 
Ilgai trunkantis automobilių pristatymas – iššūkis ir netgi nuostoliai verslui Ilgai trunkantis automobilių pristatymas – iššūkis ir netgi nuostoli 
Minėdama „Land Rover“ 75-metį „Lego“ sukūrė klasikinio „Defender“ rinkinį Minėdama „Land Rover“ 75-metį „Lego“ sukūrė klasikinio „Defender“ ri 
BMW išleis vandeniliu varomą visureigį – „BMW iX5 Hydrogen“ BMW išleis vandeniliu varomą visureigį – „BMW iX5 Hydrogen“ 
Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose gavo aukščiausią įvertinimą Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose  
„Mercedes-Benz“ atnaujino savo miesto visureigius GLE ir GLE Coupé „Mercedes-Benz“ atnaujino savo miesto visureigius GLE ir GLE Coupé 
Audi ištraukia kozirius – šiaurėje išbando į serijinę gamybą orientuotą Q6 e-tron prototipą Audi ištraukia kozirius – šiaurėje išbando į serijinę gamybą orientu 
Pasaulinė koncepcinio „ID.2all“ premjera: „Volkswagen“ elektromobilis už mažiau nei 25 tūkst. eurų Pasaulinė koncepcinio „ID.2all“ premjera: „Volkswagen“ elektromobili 
BMW pristatys sportiškas „BMW X5“ ir „BMW X6“ modelių versijas su 625 AG varikliais BMW pristatys sportiškas „BMW X5“ ir „BMW X6“ modelių versijas su 62 
Automobilių gamintojai lenktynėse: išbandytos technologijos iš trasų persikelia į gatves Automobilių gamintojai lenktynėse: išbandytos technologijos iš trasų 
Naujasis „Renault Espace“: didžiulis panoraminis stoglangis Naujasis „Renault Espace“: didžiulis panoraminis stoglangis 
Ar vandenilio naudojimas transporte taps kasdienybe? Ar vandenilio naudojimas transporte taps kasdienybe? 
Iki 600 km elektra – naujieji „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback e-tron“ jau Lietuvoje Iki 600 km elektra – naujieji „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback 
„Extreme“: komplektacija, skirta nuotykių ieškantiems „Dacia“ klientams „Extreme“: komplektacija, skirta nuotykių ieškantiems „Dacia“ klient 
Atnaujinto ID.3 premjera: patobulintos kokybės, madingas, skaitmeninis Atnaujinto ID.3 premjera: patobulintos kokybės, madingas, skaitmenin 
„Honda“ atnaujino „Jazz“: daugiau galios ir nauja sportinė versija „Honda“ atnaujino „Jazz“: daugiau galios ir nauja sportinė versija 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2023

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt