Markės

Straipsniai
Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2025-03-14

Pristatytas naujasis „Mercedes-Benz CLA“ elektromobilis: pasižymės iki 792 km nuvažiuojamu atstumu

Pristatytas naujasis „Mercedes-Benz CLA“ elektromobilis: pasižymės iki 792 km nuvažiuojamu atstumu
Bendrovė „Mercedes-Benz“ pristatė naujos kartos CLA modelį, kuris tiesiogine prasme yra visiškai naujas automobilis – su savo pirmtaku jis dalijasi tik pavadinimu. Jis sukurtas naudojant naująją įmonės modulinę MMA platformą, suteikiančią daugiau erdvės, daugiau komforto ir išmaniųjų sistemų nei ankstesnio modelio architektūra.
 
Naujo lygmens skaičiai
 
Naujasis CLA yra didesnis nei jo pirmtakas. Automobilio ilgis padidėjo iki 4 723 mm (+35 mm), plotis – iki 1 855 mm (+29), ratų bazė – iki 2 790 mm (+61), aukštis – iki 1 468 mm (+29). Dėl prailgintos ratų bazės išsiplėtė kojoms ir galvai skirta erdvė. 
 
Bagažinė taip pat išaugo (iki 405 litrų) ir atsirado 101 litro tūrio priekinė bagažinė (angl. „frunk“). Ji grįžta į „Mercedes-Benz“ gamą po 90 metų – anksčiau tokia buvo įrengta 1934–1936 m. laidos „Mercedes-Benz 130“ (W23) modelyje su gale montuojamu varikliu.
 
Ypač mažomis energijos sąnaudomis ir įspūdingu be sustojimo nuvažiuojamu atstumu šiame segmente pasižymintis CLA perkelia elektrinį kasdienio gyvenimo mobilumą į naują lygį. Pirmieji į rinkas atkeliaujantys modeliai yra „CLA 250+“ (preliminariais WLTP metodikos duomenimis, bendros energijos sąnaudos: 14,0–12,2 kWh/100 km) ir „CLA 350 4MATIC“ (bendros energijos sąnaudos: 14,8–12,5 kWh/100 km). 
 
200 kW galios „CLA 250+“ modelio viena įkrova nuvažiuojamas atstumas, preliminariais WLTP metodikos duomenimis, siekia iki 792 kilometrų. „CLA 350 4MATIC“ su 260 kW galios elektros motorais pozicionuojama kaip galingiausia ir aukščiausio lygio versija.

 
Mažas CLA sąnaudas ir rekordiškai didelį be sustojimo nuvažiuojamą atstumą padėjo pasiekti keli novatoriški sprendimai, įskaitant 800 voltų elektros sistemą ir dviejų greičių transmisiją. Abi naujovės pirmą kartą pristatytos „Mercedes-Benz“ elektromobilyje. 
 
Užtikrinti didžiausią našumą padeda energijos rekuperaciją optimizuojanti MB.OS operacinė sistema, novatoriška šilumos siurblio pagrindu veikianti šildymo sistema, energiją taupantys elektros motorai ir mažas aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas (Cd 0,21). Modeliuose su dviem elektros motorais ir visų varančiųjų ratų sistema dar didesnį našumą užtikrina patobulinta mechaninė priekinės pavaros atjungimo sistema. 
 
Elektromobilyje bus montuojamos 85 kWh talpos baterijos, o vėliau pasirodys ir 58 kWh versija. Sparčiojo įkrovimo tiesioginės srovės stotelėse abi elektromobilio versijas bus galima įkrauti iki 320 kW galia. Tai leis CLA įkrauti 300 km atstumui nuvažiuoti vos per 10 minučių. Dėl kruopščiai sukurtos išankstinio baterijos temperatūros optimizavimo funkcijos didelė įkrovimo sparta bus palaikoma net ir žiemos sąlygomis.
 
Elektrinis CLA yra pirmasis „Mercedes-Benz“ modelis su oras-oras principu veikiančiu šilumos siurbliu. Skirtingai nei tradicinės sistemos, šioji šilumos neperduoda per cirkuliacinį skysčio kontūrą, bet vienu metu naudoja tris energijos šaltinius: surenka perteklinę šilumą iš elektrinės pavaros, iš akumuliatoriaus ir aplinkos oro. Išnaudodamas šią „nemokamą“ šilumą, siurblys žymiai pagerina CLA efektyvumą, nes sunaudoja tik apie trečdalį energijos, reikalingos lygiaverčiam pagalbiniam šildytuvui.
 
Minimalistinis salonas ir aukštųjų technologijų elementai
 
CLA salono centre žvilgsnį traukia papildomai pasirenkamas slankusis MBUX sistemos superekranas, apimantis visą prietaisų skydelio plotį. Po dideliu stikliniu skydeliu iš viso sumontuoti trys monitoriai: 10,25 colio įstrižainės vairuotojo ekranas, 14 colių centrinis jutiklinis ekranas ir 14 colių keleivio ekranas. Visuose trijuose ekranuose naudojama „Unity“ žaidimų variklio grafika užtikrina vaizdinę patirtį realiuoju laiku.
 
Kitas akį masinantis elementas yra plaukiojanti centrinė konsolė. Jos aukštai sumontuota konstrukcija pabrėžia sportišką atmosferą, o plati 3D apdailos detalė turi dvigubą puodelių laikiklį ir pasirenkamą belaidį išmaniojo telefono įkrovimo kilimėlį.

 
Visi CLA modeliai standartiškai komplektuojami su plačiu panoraminiu stogu. Šis vientisas fiksuotas stiklinis stogas neturi centrinės atramos ir sklandžiai tęsiasi nuo priekinio stiklo rėmo iki galo. Šilumą izoliuojantis laminuotas apsauginis stiklas, infraraudonųjų spindulių plėvelė ir trumpų bangų spindulių danga apsaugo nuo saulės ir karščio.
 
Patraukli ir universali spalvų ir medžiagų gama pabrėžia „Mercedes-Benz“ atsidavimą išskirtiniam dizainui ir unikalioms savybėms. Galima rinktis naujas dažų spalvas, kaip antai vandeninės mėtos ar metalizuotą skaidriai mėlyną, taip pat naujai sukurtus juodojo ar baltojo perlo spalvos sėdynių apmušalus. 
 
Taip pat yra galimybė užsakyti apdailos elementų, pagamintų iš porėtos medienos, šlifuoto aliuminio, anoduotos dangos ar dekoratyvinio popieriaus: visi šie variantai yra nauji automobilių pramonėje.
 
Integruoti du DI
 
Populiari ir laiko patikrinta „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) informacijos ir pramogų sistema dabar veikia MB.OS pagrindu ir pradeda naują suasmenintos vartotojo patirties ir intuityvios sąveikos su automobiliu erą. 
 
Naujos kartos MBUX yra pirmoji pasaulyje automobilių informacijos ir pramogų sistema su integruotu tiek „Microsoft“, tiek „Google“ bendrovių dirbtiniu intelektu. Todėl tai pirmoji sistema, turinti kelis dirbtinio intelekto (DI) asistentus. 

 
CLA turi didelio našumo vandeniu aušinamą centrinį kompiuterį, prijungtą prie „Mercedes-Benz“ išmaniojo debesies, kuris leidžia nuolat atnaujinti programinę įrangą belaidžiu būdu. Pirmą kartą šie atnaujinimai apima ir vairuotojo pagalbos sistemas. Dėl to CLA bus modernus ir patrauklus automobilis daugybę metų, panašiai kaip išmanusis telefonas, reguliariai gaunantis programinės įrangos naujinius.
 
MB.OS taip pat užtikrina programinės įrangos efektyvumą. Belaidžio atnaujinimo proceso energijos sąnaudos gerokai mažesnės nei ankstesnės sistemos, o energijos vartojimo efektyvumo standartą dar aukščiau pakelia pažangios technologijos, energijos taupymo režimai ir išmanus funkcijų valdymas. Visa tai leidžia didinti įveikiamą atstumą. 

Saugumas pirmiausia
 
Naujasis CLA nuo pat pagrindų kurtas atsižvelgiant į naujausius saugos standartus. Tikslas aiškus: „Mercedes-Benz“ siekia pasiūlyti saugiausią automobilį savo klasėje.
 
Naujos standartinėje įrangoje įdiegtos pagalbos vairuotojui sistemos padeda išvengti daugelio nelaimingų atsitikimų. Susidūrimo atveju automobilio gniuždymo zonos, tvirtas keleivių salonas ir saugos sistemos sumažina rimtų sužalojimų riziką.
 
Pirmą kartą šiame segmente CLA turi centrinę saugos oro pagalvę – anksčiau ji buvo montuojama tik S klasės modeliuose. Įvykus stipriam šoniniam susidūrimui, atsižvelgiant į smūgio stiprumą ir priekinio keleivio padėtį, ši pagalvė išsiskleidžia tarp jo ir vairuotojo. Centrinė oro pagalvė yra integruota į vairuotojo sėdynės atlošą.
 
Bus ir hibridinė versija
 
Visiškai elektriniai modeliai vaidina pagrindinį vaidmenį „Mercedes-Benz“ tvaraus verslo strategijoje. Tačiau klientų norai ir mobilumo poreikiai skirtinguose pasaulio regionuose diktuoja šios transformacijos tempą. 
 
Tad metų pabaigoje naująjį CLA bus galima įsigyti su hibride 48 voltų technologijos galios sistema ir į transmisiją integruotu elektros varikliu. Maksimalų pavaros koncepcijos ir gamybos lankstumą vokiečiams užtikrina CLA modelių šeimos modulinė architektūra. 
 
Moderniausią hibridinio CLA jėgos sistemą bus galima rinktis iš trijų galios lygių. Automobiliai taip pat bus gaminami su priekinių ratų pavara arba visų varančiųjų ratų sistema 4MATIC.
 
Miesto tempu ir kai reikia mažiau nei 20 kW galios, hibridiniai modeliai galės važiuoti naudodami vien elektros energiją. Sistema taip pat pasižymės gebėjimu rekuperuoti energiją iki 25 kW galingumu esant įjungtai bet kuriai iš aštuonių greičių dėžės pavarų.
 
Lietuvoje naujos kartos CLA bus galima išvysti vasaros pabaigoje.
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Mercedes-Benz CLA klasė
Susiję straipsniai
Pažangūs automobiliai sensta vis lėčiau – kaip gamintojams tai pavyksta? Pažangūs automobiliai sensta vis lėčiau – kaip gamintojams tai pavyk 
 „Porsche“ atnaujina skaitmenines sistemas visiems modeliams „Porsche“ atnaujina skaitmenines sistemas visiems modeliams 
„Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse „Kia EV3“ nugalėjo „World Car of the Year 2025“ konkurse 
SUV įveikė universalus ir vienatūrius, o ar gali pakeisti keleivinius furgonus? SUV įveikė universalus ir vienatūrius, o ar gali pakeisti keleiviniu 
Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų: šalyje plėtojama nauja draudimo praktika Nepraėjus techninės apžiūros – kompensacija iki 2000 eurų: šalyje pl 
Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“ Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“  
Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojimas Naujajam „Škoda“ elektromobiliui – prestižinis „Red Dot“ apdovanojim 
Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti išleistų pinigų? Aukso viduriuko paieškose: ar brangiausi automobiliai visuomet verti 
„BRC Autocentro“ vadovas: kai kurių ES šalių automobilių gamintojams naujieji JAV muitai bus skaudūs „BRC Autocentro“ vadovas: kai kurių ES šalių automobilių gamintojams 
Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuziastų traukos centru Latvijos sostinėje taps didžiausiu Baltijos šalyse automobilių entuz 
„Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis modelis „Škoda“ elektromobilių gamą papildė greičiausiai įsibėgėjantis model 
Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komforto ir našios hibridinės sistemos Renault pristato atnaujintą Austral: drąsus dizainas, daugiau komfor 
Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuojančiu apdovanojimu Ispanijos prekių ženklas sukaktį pasitiko įspūdingą spurtą vainikuoj 
Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau Atnaujinta „Škoda Enyaq“ jau keliuose: važiuoja efektyviau ir toliau 
Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awards“ rinkimus JAV Elektrinis „Porsche Macan“ – laimėjo kasmetinius „Drivers Choice Awa 
2025-aisiais „Nissan“ laukia įelektrinti metai: artėja 3 naujienos 2025-aisiais „Nissan“ laukia įelektrinti metai: artėja 3 naujienos  
Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūdingu elektra nuvažiuojamu nuotoliu Audi pristato naująjį „A5 e-hybrid“: įkraunamas hibridas su įspūding 
Naujų automobilių saugumo standartai: kėbulas ar elektronika, kas svarbiau? Naujų automobilių saugumo standartai: kėbulas ar elektronika, kas sv 
„Top Gear“ apdovanojimuose elektrinis „Porsche Macan“ pripažintas geriausiu metų visureigiu „Top Gear“ apdovanojimuose elektrinis „Porsche Macan“ pripažintas ge 
Naujasis „Toyota Urban Cruiser“ įkaitins konkurenciją elektrinių B-SUV modelių rinkoje Naujasis „Toyota Urban Cruiser“ įkaitins konkurenciją elektrinių B-S 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Palaikykite Autoasas.lt
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas