Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-11-07
Tai bus greičiausias visų laikų „McLaren“: 1000 AG, 403 km/h ir dar niekur nematyti eleronai

Tai bus greičiausias visų laikų „McLaren“: 1000 AG, 403 km/h ir dar niekur nematyti eleronai
„McLaren Speedtail“ - tai įspūdingas legendinio F1 palikuonis. Šis trivietis superautomobilis turės 1000 arklio galių, iki 300 km/h įsibėgės per 12,8 s, o maksimalus greitis sieks 403 km/h. Tai - greičiausias visų laikų „McLaren“ automobilis su valstybiniais numeriais. Tačiau tokių rodiklių nepasieksi nepriėmęs keistų sprendimų - „Speedtail“ gale rasite porą eleronų, pagamintų iš lankstaus anglies pluošto. Kam ir kaip jie pagaminti?
 
 
Eleronai sutinkami lėktuvuose - jie leidžia keisti orlaivio pakrypimą. Automobiliuose taip vadinami aktyvūs aerodinaminiai komponentai, įprastai montuojami vietoje spoilerio. Tiesa, automobilių su eleronais tikrai nėra daug, nes dažniausiai pasitelkiamas tiesiog didelis spoileris. „McLaren Speedtail“ dizaineriai norėjo kiek įmanoma lygesnių linijų ir aptakaus dizaino, o tam spoileris būtų trukdęs. Todėl pasitelkti eleronai, kurie dar ir pagaminti iš tos pačios anglies pluošto plokštės, kuri sudaro visą galinę automobilio dalį.
Pažvelgę į nuotrauką aukščiau pamatysite, kad tarp elerono ir kėbulo nėra siūlės - „McLaren“ sugalvojo, kaip šį komponentą paversti paprasta kėbulo dalimi. Tai, beje, nėra lengva. Reikėjo pagalvoti apie anglies pluošto lankstumą, tvirtumą ir netgi dažus. Anglies pluoštas gali būti lankstus, jei yra pakankamai plonas - iš jo net gaminamos spyruoklės. Tačiau tuomet reikia pasitelkti kitokius apdorojimo metodus, kurie leistų lankstumą išlaikyti tik ten, kur jo reikia. Įdomu tai, kad visas „McLaren Speedtail“ kėbulas sukurtas naudojant tą pačią dervą - eleronams kitokios neprireikė.
 

Taigi, didžiausias iššūkis kuriant tokius eleronus buvo jų forma. Ji turėjo būti ir estetiškai graži, ir efektyvi. Šie eleronai, beje, „McLaren Speedtail“ prispaudžiamosios galios suteikia nedaug. Jos šiam automobiliui labai daug nereikia, nes ji ribotų maksimalų greitį. Vietoje to, eleronai yra skirti stabilumui išlaikyti - veikdami individualiai jie gali greitai reaguoti į dinaminius pasikeitimus.
 
„McLaren“ savo „Speedtail“ eleronų dizainą, žinoma, užpatentavo. Atskiri eleronai būtų kur kas lengviau pagaminami ir pigesni, o jų montavimas gamybos procese taip pat pareikalautų mažiau laiko. Eleronus kilnoja hidrauliniai stūmokliai - mechanizmas yra matomas, kuomet eleronai yra pakelti. Tačiau kai eleronai yra nuleisti, automobilio galinė dalis atrodo labai elegantiška ir vientisa.
 


Būtent dėl grožio ir inovacijos siekio buvo pasirinktas toks sprendimas. Papildomos siūlės didintų oro pasipriešinimą, tačiau kažin, ar tai būtų pastebima problema. Greičiau jau „McLaren“ norėjo visiems parodyti, kad gali daugiau ir galvoja kitaip nei kiti gamintojai.
Daugiau apie McLaren Speedtail, 2019 - 2019 technologijos.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 3000 skelbimų, virš 7700 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1850 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2022

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt