Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2016-12-02
Trečia Škoda Octavia karta – tik gražus komercinis pasiūlymas ant ratų?

Trečia Škoda Octavia karta – tik gražus komercinis pasiūlymas ant ratų?
Artimesnė Lietuvos vairuotojų pažintis su Škoda prasidėjo iškart po Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo. Pirmasis, užplūdęs laisvos Lietuvos rinką, „Škoda“ automobilis buvo „Favorit“. Jis buvo pradėtas gaminti dar 1984 metais. „Favorit“ buvo labai panašus į tautiečiams įprastą „Lada 2108“ ir kitus Samara šeimos automobilius. Tiesa, kuris iš šių automobilių buvo didesnis metalo laužo gabalas, ar „Lada 2108“, ar „Škoda Favorit“, šįkart neaptarinėsiu. Bet kokiu atveju, nė vienas iš minėtų automobilių sulaukęs garbaus amžiaus netapo kultiniu.

„Škoda Octavia“ – tai modelis tapęs bestseleriu per visą gamyklos istoriją. Lietuvoje metų automobilio titulą „Octavia“ gavo 2005-ais metais ir 2014-ais metais.
 
Paskutinioji „Škoda Octavia“ karta tapo daili. Dizaino prasme, automobilio kėbulas proporcingai ir logiškai suprojektuotas. Svarbiausia, kad automobilis tapo šiuolaikiškas, gavo veržlias ir net galima sakyti agresyvias formas. Buvusių kartų lakoniškos formos „Octavia“ suteikė sodininko įvaizdį.
Pagaminta „Octavia“ ant „VW Golf“ bazės, tačiau viduje daug erdvesnė. Salone, tiek priekyje, tiek gale, gali patogiai sėdėti 190 cm ūgio žmogus. Visi valdymo prietaisai aiškūs net mokyklinukui. Nėra nieko šiame automobilyje, ko nesuprastum. Taip rašau, nes yra automobilių, į kuriuos atsisėdus atrandi kažką naujo, nematyto, neįprasto.

 
Bet tik ne su „Octavia“. Nėra ten ko atrasti, tiesiog sėdi ir važiuoji. Niekada niekas netraukia akių, jos visada žiūri pro langą, nes „Octavia“ salone tiesiog nėra į ką žiūrėti. Kelis mygtukus pamaigei, įsijungei mėgstamą muziką ir važiuoji. Interjeras „Octavia“ nėra traukiantis, bet tuo pačiu ir nekelia neigiamų emocijų, jis tiesiog ten yra. Surinkimo kokybė gera. Didesnės detalės pagamintos puikiai, tačiau smulkesnės, tokios, kaip smulkios dėtuvės, nišos ir jų uždarymo mechanizmai – dvelkia ekonomija.
 
Ekonomija dvelkia visas kainoraštis. Ekonomiškiausi modeliai net neturi gale garso kolonėlių, o langus teks atidarinėti „irkluojant“. Protinga ir logiška ekonomija, nepainiokim su pigumu. Jeigu nori ką nors pasisodinti į savo „Octavia“ – geriau prie smulkmenų nesiliesk. Jos gali ir keistų garsų skleisti ir savo tekstūra išduoti, kad čia bandyta sutaupyti. Keleiviams tai nesudarys naujo automobilio įspūdžio. Plastikas gana geras. Kai „Octavia“ pasens, galima bus drąsiai gesinti cigaretes tiesiai į panelę
 
Praktiški žmonės geidžia universalo. O stereotipiški „bachūrai“ ims hečbeką. Ir žinoma, kad be valytuvo. Valytuvas hečbeko kėbului yra papildoma įranga. O be jo, kėbulo linija iš šono primena klasikinį konservatyvųjį sedaną. Nors oficialiais duomenimis universalo bagažinė yra talpesnė 20 litrų tūrio, bet daiktus patogiau susidėti į hečbeką.

 
Ir dėl to, jog universalo bagažinė turi dvigubą dugną, daug didesnius lagaminus sunkiau yra patalpinti būtent jame. Universalas savo bagažinės tūrį geriausiai parodo tada, kai nuimta bagažinės pertvara ir atlenktos sėdynės. Tada drąsiai uošvienei į kaimą gali savo seną komodą iš Perkūnkiemio išvežti neišrinkęs. Taip dar geriau, nes retai kada sutiksi nagingą „Škodos“ vairuotoją.
 
Už didžiausią džiaugsmą privalu dėkoti vokiečiams. Viskas, kas šiame automobilyje yra teisinga – tai variklis, pavarų dėžė ir važiuoklė. Už savo kainą rinkoje tai yra puikus derinys. Aišku, niekad daugiau 2.0 litro variklio „Octavia“ neturės, bet net ir mažo litražo 1.6 Tdi arba 1.2 Tsi varikliai jau turi pakankamai dinamikos lenkimui ir važiavimui srautu.
 
Įsibėgėjimas iki 100 km/h - nėra tikslo žiūrėti. Per daug nesismulkinant galima apibendrinti, jog silpniausi varikliai įsibėgėja iki 100 km/h kiek daugiau nei per 10 sek. O jau galingesni, pradedant 1.4 Tsi – mažiau, nei per 9 sek. Sportiškumo viršūnė – „Octavia RS“. Ji geriausiu atveju iki 100 km/h įsibėgės per 7,2 sek. Beje, tiek pat trunka ir antrosios kartos RS. Alio, „Škoda“, o kur progresas? Beje, įdomu, jog dauguma Briuselio policijos patrulių patruliuoja su „Octavia RS“. Būtent – RS, čia jums ne mūsų pakrūmių patruliai su 1.6 Tdi.

 
Papildomos įrangos gamintojas siūlo pakankamai daug. Žinoma, „Škoda“ niekada nepriartės prie „Mercedes“, bet asmeniniam komfortui tikrai pakanka. Kruizo kontrolė, automatinis šviesų perjungimas, panoraminis stoglangis, 230 voltų lizdas ir daug kitų malonių ir praktiškų smulkmenų galima užsisakyti. Tokia ta „Octavia“ dvilypė. Nuo pigiausio „irklais“ gale turinčio modelio iki kažkiek sportiškesnio RS ar net 4x4 modelio. Atrodo, kad „Octavia“ gali būti viskas, bet jos paskirtis, deja, ne ta.
 
„Škoda Octavia“ – tai automobilis vairuotojui, bet ne automanui. Keliuose dažniausiai sutiksim „Octavia“ padabintą įvairių įmonių lipdukais. Jas dažnai perka įmonės. Jos viduje dažnai vežami segtuvai su dokumentais, komerciniais pasiūlymais. „Škoda Octavia“ nėra blogas automobilis, bet jis nesukelia jokių teigiamų emocijų, išskyrus, jog be rimtesnio remonto Škoda lengvai gali nuvažiuoti 200 000 savo pirmųjų kilometrų. Tai tiesiog geras komercinis pasiūlymas. Tik tiek. Ir labai gaila, kad automobilio rinkimus laimi geriausias komercinis pasiūlymas, o ne tai, kas tikrai uždega automanų širdis.
Daugiau apie Skoda Octavia, 2012 - 2020
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt