Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-29
Absurdas: kodėl mažylis Suzuki Jimny bus priverstas palikti ES, o taršesnis Mercedes-Benz G pasiliks

Absurdas: kodėl mažylis Suzuki Jimny bus priverstas palikti ES, o taršesnis Mercedes-Benz G pasiliks
 
Naujasis „Suzuki Jimny“, pasirodęs 2018 metais, jau kitąmet gali atsisveikinti su Europos Sąjungos rinka. Priežastis nėra maža paklausa ar saugumas - mažylis visureigis yra tiesiog per taršus. O štai „Mercedes-Benz G-Klass“ niekur nedings. Kas vyksta?
 
O vyksta kažkas panašaus į absurdą. Tiksliau - 2020-ųjų vidutinės modelių gamos taršos reikalavimų įgyvendinimas. Trumpai tariant, Europos Sąjunga nurodė, kad kiekvieno gamintojo ES užregistruojamų automobilių CO2 taršos vidurkis negali viršyti 95 g/km. Tiksliau, gali, tačiau už tai reikės mokėti baudas. Būtent tai ir yra priežastis, kodėl „Volkswagen“ daug daugiau pastangų deda į „ID.3“ reklamą, o ne į 10 tūkstančių eurų pigesnį „Golf“.
 
Mažylis „Suzuki Jimny“ pateko į prastą padėtį. Nors jis yra visai nedidelis, jo 1,5 litrų benzininis variklis aplinkai padovanoja 205 CO2 g/km. Panašiai, kiek vidutinis „Porsche 911“. „Suzuki“ negamina jokių elektromobilių, kurie padėtų sumažinti šį vidurkį, todėl „Jimny“ dienos yra suskaičiuotos. Ir tai yra nesąmonė.
 
Žinoma, reikia stengtis mažinti oro taršą, bet ar tokie reikalavimai ją mažins? Gamintojai gaus vadinamuosius „superkreditus“ už inovacijas ir elektromobilius. Sunkesniems automobiliams taip pat leidžiama teršti šiek tiek labiau. Taigi, „Mercedes-Benz G-Klass“ niekur nedings, nors teršia labiau už „Jimny“. Tiesiog „Mercedes-Benz“ gamina elektromobilius, o ir jų visureigis yra sunkesnis.
 
Tik vienas elektromobilis nesugeria vieno benzininio automobilio taršos. Jei „Suzuki“ gamintų kokį elektromobilį, „Jimny“ terštų tiek pat. Retas žmogus, ieškodamas naujo automobilio rinksis tarp „Suzuki Jimny“ ir kokio elektromobilio. Vienas nepanaikina kito nuodėmių. Na, tik ES popieriuose.
 
Žinoma, „Suzuki Jimny“ čia tėra pavyzdys. Mažas, lengvas automobilis, turintis specifinę visureigio paskirtį, bus išstumtas, nes gamintojas nenori gaminti brangių elektromobilių. Tačiau tos pačios taisyklės išstums ir kitus mažus pigius automobilius. Gamintojai iš jų uždirba nepakankamai, kad sutiktų mokėti baudas, todėl žymiai labiau apsimokės gaminti sunkesnius visureigius ir brangesnius hibridinius ar pilnai elektrinius automobilius. Kam leisti savo superkreditus pigiam miesto automobiliui, kai gali juos panaudoti ekonomiškiau paleisdamas didesnį ir brangesnį visureigį? „Peugeot“ paskelbė, kad atsisakys karštųjų hečbekų, jei tik to prireiks, o „Mazda“ taip pat planuoja pardavimus pagal MX-30 paklausą.
 
Bet ne viskas taip blogai. Nors niekas už tuos griežtus reikalavimus nebalsavo, jie skatina inovacijas. „Suzuki Jimny“ taip pat gali išsigelbėti - 1,5 litrų variklį gali pakeisti ekonomiškesnis ir galingesnis 1,0 l turbokompresorinis modelis. 
Daugiau apie šį automobilį:
Suzuki Jimny, 2018 - dabar
technologijos.lt
VIDEO

Įdomiausi automobiliai

Automobilio pirkimo pardavimo sutartis

Taršos mokesčio lentelė

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt