Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-01-29
Absurdas: kodėl mažylis Suzuki Jimny bus priverstas palikti ES, o taršesnis Mercedes-Benz G pasiliks


 
Naujasis „Suzuki Jimny“, pasirodęs 2018 metais, jau kitąmet gali atsisveikinti su Europos Sąjungos rinka. Priežastis nėra maža paklausa ar saugumas - mažylis visureigis yra tiesiog per taršus. O štai „Mercedes-Benz G-Klass“ niekur nedings. Kas vyksta?
 
O vyksta kažkas panašaus į absurdą. Tiksliau - 2020-ųjų vidutinės modelių gamos taršos reikalavimų įgyvendinimas. Trumpai tariant, Europos Sąjunga nurodė, kad kiekvieno gamintojo ES užregistruojamų automobilių CO2 taršos vidurkis negali viršyti 95 g/km. Tiksliau, gali, tačiau už tai reikės mokėti baudas. Būtent tai ir yra priežastis, kodėl „Volkswagen“ daug daugiau pastangų deda į „ID.3“ reklamą, o ne į 10 tūkstančių eurų pigesnį „Golf“.
 
Mažylis „Suzuki Jimny“ pateko į prastą padėtį. Nors jis yra visai nedidelis, jo 1,5 litrų benzininis variklis aplinkai padovanoja 205 CO2 g/km. Panašiai, kiek vidutinis „Porsche 911“. „Suzuki“ negamina jokių elektromobilių, kurie padėtų sumažinti šį vidurkį, todėl „Jimny“ dienos yra suskaičiuotos. Ir tai yra nesąmonė.
 
Žinoma, reikia stengtis mažinti oro taršą, bet ar tokie reikalavimai ją mažins? Gamintojai gaus vadinamuosius „superkreditus“ už inovacijas ir elektromobilius. Sunkesniems automobiliams taip pat leidžiama teršti šiek tiek labiau. Taigi, „Mercedes-Benz G-Klass“ niekur nedings, nors teršia labiau už „Jimny“. Tiesiog „Mercedes-Benz“ gamina elektromobilius, o ir jų visureigis yra sunkesnis.
 
Tik vienas elektromobilis nesugeria vieno benzininio automobilio taršos. Jei „Suzuki“ gamintų kokį elektromobilį, „Jimny“ terštų tiek pat. Retas žmogus, ieškodamas naujo automobilio rinksis tarp „Suzuki Jimny“ ir kokio elektromobilio. Vienas nepanaikina kito nuodėmių. Na, tik ES popieriuose.
 
Žinoma, „Suzuki Jimny“ čia tėra pavyzdys. Mažas, lengvas automobilis, turintis specifinę visureigio paskirtį, bus išstumtas, nes gamintojas nenori gaminti brangių elektromobilių. Tačiau tos pačios taisyklės išstums ir kitus mažus pigius automobilius. Gamintojai iš jų uždirba nepakankamai, kad sutiktų mokėti baudas, todėl žymiai labiau apsimokės gaminti sunkesnius visureigius ir brangesnius hibridinius ar pilnai elektrinius automobilius. Kam leisti savo superkreditus pigiam miesto automobiliui, kai gali juos panaudoti ekonomiškiau paleisdamas didesnį ir brangesnį visureigį? „Peugeot“ paskelbė, kad atsisakys karštųjų hečbekų, jei tik to prireiks, o „Mazda“ taip pat planuoja pardavimus pagal MX-30 paklausą.
 
Bet ne viskas taip blogai. Nors niekas už tuos griežtus reikalavimus nebalsavo, jie skatina inovacijas. „Suzuki Jimny“ taip pat gali išsigelbėti - 1,5 litrų variklį gali pakeisti ekonomiškesnis ir galingesnis 1,0 l turbokompresorinis modelis. 
Daugiau apie šį automobilį:
Suzuki Jimny, 2018 - dabar
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Kaip keturis varančius ratus turintys automobiliai tapo prieinami ki  
Kodėl žmonės dievina ką tik pasirodžiusį „Suzuki Jimny“ ir kodėl jis  
Nesustabdė net koronavirusas – „Tesla“ tai buvo geriausia metų pradž  
Naujasis „Ford“ elektromobilis sukėlė tikrą diskusijų audrą: iš prad  
„Giulia GTA“ nustebino pasaulį - ar „Alfa Romeo“ plės GTA modelių ga  
Šveicarai sukūrė tokį elektromobilį, kokio turbūt dar nesiūlo niekas  
Lietimui jautrūs ekranai fizinių automobilių mygtukų dar nepakeis  
Prasidėjo „Polestar 2“ gamyba: tai bus pirmasis tikras „Tesla Model   
Stebėtinas „Porsche“ populiarumas, „Audi“ laimėjimas prieš „Tesla“ i  
Aptiko slaptą aikštelę su tūkstančiais „VW ID.3“ elektromobilių – ir  
Bylinėjimasis dėl kartelinio susitarimo ir investicijų poreikis elek  
Kalbos, jog elektromobiliai yra brangūs, netenka prasmės - ID.3 bus   
Elektromobilių populiarėjimo lūžio taškas – jau čia pat  
„VW“ vadovas apie koronaviruso poveikį automobilių pramonei ir griež  
„Tesla“ pagamino milijoninį elektromobilį ir taip įrodo, kad visus l  
BMW skelbia apie elektrinį šedevrą, kuris turėtų pradėti naują erą  
„Gumpert“ markė pristato „Nathalie“ elektromobilį, kuris energijos s  
Sėkmės istorijos tęsinys: atnaujinta „Mercedes-Benz“ E klasė  
Ženevoje paskelbtas „Europos metų automobilis 2020“  
„Fiat 500“ tapo elektrinis - ar tai bus tobulas elektromobilis stili  
VIDEO
© Autoasas.lt 2007-2020

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt