Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2021-02-12
Ioniqmat 15 – Honda e vs Hyundai Ioniq electric

Ioniqmat 15 – Honda e vs Hyundai Ioniq electric
Autorius: Dainius J

100procentuelektrinis.lt

Daugiau elektromobilių apžvalgų
Klausimai ir atsakymai apie elektromobilius

Jei skaitėte mano 2020 metų veiklos apžvalgą, žinote, kad esu skolingas tris Ioniqmat testus, kurie yra atlikti, bet neaprašyti. Pradėsiu skolas grąžinti nuo man įdomiausio ir smagiausio 2020-aisiais pasirodžiusio elektromobilio – Honda e. Atsimenu faktą, kad kai Honda parodė savo miesto elektromobilio prototipą, mano facebook grupėje jo nuotrauka tiesiog „sudaužė“ žiūrimumo ir komentavimo rekordus. Vieni baisėjosi, kiti grožėjosi. Vieni lygino su pirmos kartos Volkswagen Golf, kiti priminė, kad taip atrodė ankstyvi Honda Civic modeliai, tad Honda tiesiog išleido „modernią klasiką“.

Aš buvau tas, kuriam iš pradžių šis dizainas „neprilipo“. Jei išorė man dar buvo pusėtina, tai retro stiliumi kvepianti centrinė konsolė priminė velvetinių kelnių / fotelių ir medžio apdailų laikus. Bet su laiku pripratau ir dabar man Honda e dizainas netgi labai patinka. Vėlgi, išorė – labiau nei vidus, bet viduje viskas gyvai atrodo daug geriau, nei nuotraukose. Bent jau man, Honda e – 2020 metų atradimas miesto elektromobilių segmente. Kodėl sakau miesto? Nes Honda e neturi talpios baterijos, nepasižymi efektyvumu ir dar lėtokai įsikrauna „greito įkrovimo stotelėse“. O kaip gi jis atrodo, palyginus su Hyundai Ioniq electric, turinčiu šiuo atveju netgi mažesnės talpos bateriją? Tą ioniqmat teste ir išsiaiškinsime!
 
Pažintis su konkurentu – Honda e
 
Kaip jau minėjau, Honda e arba labai patinka, arba visai nepatinka. Viduriuko nėra, arba yra, bet labai mažai. Ir tai, mano nuomone, gerai. Honda paprastai yra gan konservatyvus gamintojas tiek dizaino, tiek ir naujausių technologijų diegimo srityse. Taigi, arba Honda e kūrė ne Honda, arba vadovai leido dizaineriams ir inžinieriams „pasileisti plaukus“. Ir jie tai padarė „nuo dūšios“ – Honda e nepanašus nė į vieną dabartinį Honda modelį nei išore, nei vidumi, nei technologijomis. Miesto mašiniukas su begale ekranų, vaizdo kameromis vietoje šoninių veidrodėlių, vaizdo kamera vietoje galinio vaizdo veidrodėlio ir akvariumu su žuvytėmis, kurias galima „maitinti“…

 
Dar turime 1.5 kW galios standartinę 220 V rozetę, kurios galios užtenka net mikrobangų krosnelei, griliui ar elektriniam virduliui. Norite pasišildyti maistą – prašom. Norite įkrauti kompiuterį – prašom. Norite išsivirti kavos, netgi su kavos aparatu – prašom! Na, o kaip sakydavo garsūs karvedžiai, žmonėms reikia duoti „duonos ir žaidimų“. Jei jau pietus suvalgėte ir gurkšnojate kavą savo Honda e bei pradedate nuobodžiauti, galite dviejuose centriniuose ekranuose įsijungti akvariumą, pasirinkti norimą jame plaukiojančių žuvyčių kiekį ir tapšnodami ekraną jas „pamaitinti“. Vis dar nuobodu? Šalia 220V rozetės rasite HDMI lizdą, prie kurio galite prijungti … TV priedėlį, DVD grotuvą ar netgi žaidimų konsolę! 
 
Ai, palaukite, jums pasakoju apie elektromobilį, o ne apie jo “duonos ir žaidimų” sugebėjimus. Tiesiog, Honda e turi tiek daug neįprastų galimybių bei malonių smulkmenų, kad techninės charakteristikos lieka kiek nuošalyje. Bet Ioniqmat teste lyginsim būtent juos, mat nei akvariumu su žuvytėmis, nei rozete mikrobangei, nei HDMI lizdu konsolei, nei krūva kamerų vietoje veidrodėlių Hyundai Ioniq negali jūsų nustebinti. Bet jis visada gali nustebinti efektyvumu, išspaudžiamu iš gana nedidelės talpos baterijos. Honda e yra mažesnė nei Ioniq electric, ji keturvietė, o ne penkiavietė, Ioniq bagažinė panašaus dydžio kaip Honda e nulenkus sėdynes, tad kova lyg ir turėtų būti “į vienus vartus”. Juolab, Honda e dar ir baterijos talpa didesnė – 35.5 kWh prieš 30.5 kWh. Panaudojama baterijos talpa, tiesa, labai panaši – 28.5 kWh prieš 28 kWh. Matyt, Honda paliko didelę baterijos talpos atsargą.
 
 
Skirtingai nuo Ioniq electric, Honda e yra varoma galine ašimi – retas atvejis miesto automobilių kategorijoje. Pagrindiniai Honda e konkurentai mieste – Mini E, Peugeot e-208, Volkswagen e-Up bei Renault ZOE – visi varomi “priekiu”. Galinė varoma ašis Honda e prideda dar šiek tiek šarmo, kurio šiam mažyliui ir taip netrūksta. Pažiūrėjus į parametrus – 100 kW arba 113 kW galios varikliai (paprastos ir advance komplektacijų skirtumai) bei 9 arba 8.3 sekundės iki 100 km/h – miesto “spuogui”, varomam galine ašimi – pats tas. Ioniq turi mažiau galios – 88 kW ir, žinoma, bėgėjasi gerokai lėčiau – 9.9 sekundės.
 
O kaip gi su nuvažiuojamu atstumu? Honda e mažesnė, su talpesne baterija. Logiškai, turėtų nuvažiuoti daugiau, ar ne? Visgi, nemažai testuotojų pastebėjo, kad WLTP deklaruojamą Honda e skaičių – 222 km tikrai nėra lengva pasiekti. Ioniq electric neturi WLTP įvertinimo, bet NEDC (pieno riebumą) rodantis testas sako – 280 km, o EPA – 200 km. Kadangi Honda e nėra parduodama JAV, EPA vertinimo neturime. Taigi, Honda e ir Hyundai Ioniq electric palyginimo vienodos metodikos testuose nėra. Puiki proga tą atlikti mano „firminiame“ Ioniqmat teste, ar ne?
 
Startas – Kaunas
 


Honda e pasiskolinau kelioms dienoms, bet, netikėtai pasikeitus planams, turėjau grąžinti po mažiau nei paros. Na, bet to užteko padaryti man svarbiausią ir įdomiausią – Ioniqmat testą. Pilnai įkrauta Honda e teigė, kad gali nuvažiuoti 186 km. Ir tai – neįjungus šildymo (lauke 10 laipsnių šilumos). Iki WLTP skaičiaus tikrai tolokai. Vos nuspaudus šildymo mygtuką žadamų kilometrų prognozė sumažėjo iki 166 km. Sakyčiau, gan kuklus rezultatas, turint omenyje automobilio dydį bei baterijos talpą. Automobilis nuvažiavęs vos 1150 km, tad tikrai dar anksti ir bet kokiam baterijos degradavimui. Juolab, kad turint tokį baterijos talpos rezervą, tikėtina, baterijos degradavimo savininkas nepastebės ilgus metus. Kaip ten bebūtų – jungiam vienintelę pavarą ir startuojam į kelią.
 

Hyundai Ioniq electric, net ir įjungus šildymą, šiandien tiesiog trykšta optimizmu – žada nuvažiuoti 219 km. Sunku patikėti tokia prognoze, ypač turint omenyje, kad Honda e, turinti beveik identiškos talpos bateriją, prognozavo vos 166 km. Na, bet tuoj įsitikinsime, kas meluoja, o kas „deliverina“ pažadus. Įdomus momentas – prieš penkias minutes grįžusi Honda e rodė 10 laipsnių šilumos. Beišvažiuojantis Ioniq – 12 laipsnių. Didoka „paklaida“, bet Ioniq, kažkodėl atrodo, kad lauke šilčiau.
 
Pusiaukelė – Alytus
 


Po 57.4 km pasiekiame Alytaus LIDL parduotuvės kiemą ir užsirašau rezultatus. Likusių kilometrų prognozė – 105 km. Pridėjus nuvažiuotus kilometrus gauname 162.4 km. Kelionės pradžioje matėme 166 km, tad kol kas realybė gan tiksliai atitinka prognozę – skirtumas vos pora procentų. Baterijos procentinis likutis – 64%. Pagal tai, tikėtina, kad pilna įkrova šiandien galima būtų nuvažiuoti apie 160 km. Tikrai nelabai daug. Kur priežastis? Sąnaudos. 18.9 kWh/100 km. Nežinau kodėl, bet net ir nenaudojant visų Honda e privalumų (mikrobangės, kavinuko ar žaidimų konsolės), sąnaudos važiavimui tikrai nemažos. Honda tikrai gali „atrakinti“ didesnę baterijos talpą, padaryti programinės įrangos pakeitimus, bet, tikėtina, sąnaudų taip paprastai sumažinti nepavyks. Kaip ten bebūtų – važiuojam atgal ir žiūrėsim kaip seksis.

 
Vienas iš tų retų kartų, kai Hyundai Ioniq electric kelionėje iki Alytaus „priskaičiuoja“ mažiau kilometrų – 56.8 km. Paprastai kiti nuvažiuoja mažiau, bet pasirodo – ne visi. Prognozuojamas kilometrų likutis – 159 km. Sudėjus prognozę su likučiu gauname 215.8 km. Kolkas – vos 3.2 km mažiau, nei prognozuota. Matyt, Ioniq electric šiandien bando lygiuoti į Honda e tikslumą. Baterijos likutis – 74%, tad matematiškai pilna įkrova šiandien Ioniq electric nuvažiuotų apie 218 km. Jei tai tiesa – būtų puikus rezultatas. Kaip tokį rezultatą pasiekia „korėjietis“? Atsakymas toks pats, kaip ir Honda e atveju – sąnaudomis, arba tiksliau – efektyvumu. Kelionės į priekį sąnaudos – 13.9 kWh/100 km – 36% mažiau, nei Honda e! O kelias juk tas pats…
 
Finišas – Kaunas
 


Po 114.9 km pagal Honda e odometrą grįžtu į savo kiemą, kur savo eilės laukia auksinis Hyundai Ioniq electric. Prognozuojamas kilometrų likutis – 50 km. Bendrai sudėjus likutį ir nuvažiuotus kilometrus, gauname 164.9 km. Pradinė kilometrų prognozė starte buvo 166 km. Japoniškai – preciziškai tikslu! Baterijos likutis – 30%, tad matematika sako, jog pilna įkrova pavyktų nuvažiuoti 164 km. Taigi, nuvažiuoja Honda e nelabai daug, bet bent jau kilometrų prognozė yra labai tiksli – pagirtinas dalykas šiuolaikinių EV pasaulyje. Bendros kelionės sąnaudos kiek sumažėjo – 18.1 kWh/100km. Jungiam Honda e į rozetę (ne jos pačios), pildom baterijos atsargas ir laukiam rezultatų.

 
Finiše Ioniq electric priskaičiuoja 113.7 km, bet, standartiškai, lyginamuosiuose skaičiavimuose naudosiu 115 km “konstantą“, kuri beveik idealiai atitinka Honda e parodymus. Likusių kilometrų prognozė – 97 km – nedaug mažiau, nei Honda e žadėjo pusiaukelėje. Sudėjus likutį ir nuvažiuotus kilometrus, gauname 210.7 km. Mažiau, nei žadėti kelionės pradžioje 219 km, bet nukrypimas telpa į 4%. Baterijos likutis – 46%, tad matematika sako, jog pilna baterija galima būtų įveikti apie 211 km. Matematika ir prognozuotojai šį kartą sutaria! Ioniq electric sąnaudos važiuojant atgal taip pat sumažėja ir bendrai siekia 13 kWh/100 km.
 
Įkrovimas po Ioniqmat testo
 
Honda e vidutines kelionės sąnaudas – 18.1 kWh/100 km padauginę iš 115 km gauname, kad kelionei prireikė 20.82 kWh. Elektros skaitiklis rodo, kad įkrovimui iki 100% reikėjo 23.6 kWh, tad įkrovimo nuostoliai – 13%. Čia tikrai galiu pagirti Honda e – skaičius netgi labai geras. Deja, didokos sąnaudos reiškia, jog šiandien 100 km kelionė su šiuo simpatišku elektromobiliu mums kainavo 3.54 euro (dienine elektros energijos kaina – 0.15 euro/kWh). Jei Honda e įkrautume naktį, naktiniu tarifu (0.1 euro/kWh), 100 km kaina sumažėtų iki 2.05 euro. Jei lyginsite Toyota Prius su dujomis, tikėtina, važinėjimas Honda e jūsų piniginei nebus daug geresnis, bet malonumo ja važiuoti ir mėgautis visomis supančiomis technologijomis bus 100 kartų daugiau. O kur dar į jus krypstančios praeivių akys, ypač, jei vairuojate ryškiai geltoną Honda e, kaip aš šiandien!

 
Hyundai Ioniq electric įkrovimui, žinoma, prireikė stipriai mažiau – 16.7 kWh elektros energijos, tad Ioniq electric net skaičiuojant elektros energijos kainą dieniniu tarifu, būtų taupesnis pasirinkimas, nei bet koks Prius su dujomis – 2.18 euro/100 km. Naktiniu tarifu tai būtų vos 1.45 euro/100km. Kaip sakoma – “beat that”! Beje, Ioniq electric kilometrų prognozė šį kartą pasirodė kiek netiksli – 219 žadėtų ir 211 realių kilometrų – 4% paklaida. Honda e paklaida – 0.6%, tad “riebus” pliusas už tikslumą „japonui“.
 
Honda e vs Hyundai Ioniq electric – reziume
 
Ką gi parodė šiandieninis Ioniqmat testas? Kaip visada, Ioniq electric buvo efektyvumo čempionas, kurio šiuo parametru dar neįveikė niekas. Tikėtina, Tesla Model 3, ypač po 2021 metų modelio atnaujinimo ir šilumos siurblio atsiradimo „padės Ioniq į pavėsį“, bet iki tol Ioniq electric lieka nenugalėtas. Jei jums svarbiausia elektromobilio savybė – efektyvumas, o biudžetas nesiekia Tesla Model 3 kainos, jūsų pasirinkimas aiškus.
 
Honda e nedžiugina sąnaudomis, bet įkrovimo nuostoliai buvo vos procentu didesni, ką galima nurašyti paklaidai. Visgi, turiu pripažinti, kad vairuoti Honda e yra smagiau, o technologiškai šis mažylis teikia daug daugiau teigiamų emocijų vairuotojui ir šypsenų praeiviams, nei nuobodus ir neišskirtinis Hyundai Ioniq electric. Jei jūsų pasirinkimas – emocija ir technologijos – dabar žinote, kur reikia pastarųjų ieškoti. 
 
 
Dar vienas „bonusas“ – 1.5 kW galios 220V rozetė, turint reguliuojamos galios įkroviklį, gali būti tobulas daiktas įkraunant kelyje išsekusį kitą elektromobilį. Nevisai benzino bakelis iš degalinės, bet tokio gelbėtojo vaidmens negali atlikti joks kitas elektromobilis!
 
Padėka
 
Už ryškiai geltonos spalvos Honda e – didelis dėkui Autoerdvė vadovui Gediminui. Jam asmeniškai, nes šis elektromobilis – ne atstovo, o nuosavas. Jei jums reiks konsultacijos apie Honda e, norėsite jį išbandyti ar tiesiog nusipirkti geriausiomis sąlygomis – vykite į Oslo g. 7 Vilniuje ir klauskite Gedimino. Tikrai nenusivilsite nei pirkiniu, nei pardavėju.
 
Na, ir tradiciškai, ačiū ABB, kurie leidžia naudotis ABB Terra AC įkrovimo stotele. Tai buvo pirmas kartas, kai įkrovimui naudojau šią stotelę, bet, kaip jau žinote – toli gražu, ne paskutinis. Tiesa, šį kartą nebuvo kam išnaudoti įkrovimo stotelės duodamų 22 kW – tiek Honda e, tiek Hyundai Ioniq electric geba per AC pasiimti 6.6 kW.
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Honda e 100procentuelektrinis.lt
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt