Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2020-05-31
Šiuo metu Tesla nėra automobilių gamintojas, o tik kultas?

Šiuo metu Tesla nėra automobilių gamintojas, o tik kultas?
 
Automobilį sudaro dešimtys tūkstančių skirtingų detalių – nuo pačių didžiausių kaip durelių apdaila ar kapotas iki smulkių varžtų bei kitų tvirtinimo elementų. Tas detales suprojektuoti ir tiksliai surinkti į vientisą automobilį, kad plastikinės dalys nepradėtų girgždėti po pusmečio, yra nelengvas ir ne kiekvienam pavykstantis darbas.
 
Kokybės problemų dažniausiai turi vėliau startavę automobilių gamintojai, kurių gamybos procesai dar nėra nugludinti, ir tą kokybės trūkumą puikiai paslepia kiti elementai – galia ar greitis. Pavyzdžiui, „Peugeot“ kaip įmonei yra jau daugiau nei 200 metų, „Volkswagen“ skaičiuoja beveik 100, o „Tesla“ – mažiau nei 20. Tad nereikia stebėtis, jei pirmųjų dviejų gamintojų automobiliai ir po 5 metų eksploatacijos važiuoja tyliai, o daugelio „Tesla“ kėbulų girgždesių atsiranda po pirmųjų mėnesių.
 

Inžinerinių paslaugų įmonė „Munro & Associates“ atlieka įvairiausius automobilių tyrimus ir detalias šimtų puslapių ataskaitas pardavinėja už dešimtis tūkstančių dolerių. Tos ataskaitos – populiarios tarp naujų automobilių gamintojų, analizuojančių konkurentų pranašumus bei trūkumus. Interviu „Bloomberg Technology“ šios įmonės vadovas, inžinerijos guru vadinamas Sandy Munro papasakojo, ką jo įmonės inžinieriai rado išardę „Model S“ bei „Model 3“ automobilius.
 
 
„Svoris per didelis, o kėbulas – per kietas. Pavyzdžiui, „Tesla“ ratų arkos pagamintos iš devynių detalių, o kituose automobiliuose tai – viena dalis. Apibendrinant konstrukcija yra prasta, stebina, kaip niekas to nepastebėjo prieš automobiliui pasiekiant gamybos liniją“, – pasakojo S. Munro.
 
Jo teigimu, kėbulo kokybė „Model 3“ yra kur kas aukštesnė nei „Model S“, o naujojo „Model Y“ – dar geresnė. Tačiau net ir „Model Y“ trūksta iki patyrusių gamintojų kokybės. „Tesla“ problema yra gamybos metu naudojamas rankų darbas – gamyklose galėtų būti 35–40 proc. mažiau žmonių, juos reikėtų pakeisti tikslesniais ir broką minimizuojančiais robotais.
 
„Šiuo metu tai nėra automobilių gamintojas, tik kultas“, – interviu reziumavo „Munro & Associates“ vadovas.
 
Toks vertinimas yra gana griežtas, turint galvoje „Tesla“ elektromobilių ir autonominio vairavimo technologijų lyderystę – kiti gamintojai šiose srityse atsilieka. Tačiau kokybiškas automobilio projektavimas reikalauja ne ką mažiau įgūdžių ir patirties nei gebėjimas sukurti puikią programinę įrangą.
 
 
 
Daugiau robotų – aukštesnė kokybė

Pažangiausiose automobilių gamyklose didžiąją darbo dalį atlieka robotai, o ne žmonės: tai leidžia taupyti kaštus ir rinkai pasiūlyti geresnį kainos bei kokybės santykį. Be to, taip užtikrinama kokybė: preciziškai suprogramuotas robotas 99,9 proc. kartų visus procesus atliks taip, kaip pridera. Žmogui toks tikslumas – neįmanomas.
 
Tačiau gamintojai juda į priekį: auganti konkurencija, klientų poreikiai bei technologinis šuolis nepalieka kito pasirinkimo, kaip tik nuolat tobulėti. Lėtai į rinkos pokyčius reaguojančių gamintojų laukia likimas, kurio sulaukė jau dešimtys kitų – kadaise žinomi vardai „Plymouth“, „Pontiac“, „Rover“ ar „Saab“. O pagrindinis aspektas, kurį būtina tobulinti, yra kokybė.
 
Kai kurie gamintojai jau užsibrėžė konkrečius tikslus: „Peugeot“ gamyklų Europoje modernizavimas ir dar didesnis automatizavimas iki 2021 m. turėtų sumažinti vieno automobilio savikainą 700 Eur. Itin svarbus faktorius, leidžiantis tiek sutaupyti, yra griežta kokybės kontrolė. Jei automobilis turi defektą, jį reikia ištaisyti, o tai – papildomi laiko ir finansiniai kaštai. Todėl kokybės kontrolė yra lemiama, siekiant gaminti patikimus ir nebrangius automobilius.
 
Tikslus gamybos procesų kalibravimas klaidoms išvengti leidžia pasiekti aukštą kokybę skirtinguose regionuose esančiose gamyklose – tiek Prancūzijoje, tiek Jungtinėje Karalystėje surinkti „Peugeot“ modeliai yra identiški bei vienodai kokybiški. Kaip ir „Volkswagen“, pagaminti Lenkijoje ar Vengrijoje. Tai yra esminis kriterijus tarptautinei įmonei – klientai nesuprastų, jei viename regione pagaminti automobiliai būtų prastesni nei kitame. Tačiau gamyboje vyraujant rankų darbui, kokybės svyravimų išvengti neįmanoma.
 
Kitas aspektas, leidžiantis gamintojams pasiekti aukštą kainos ir kokybės santykį, yra masto ekonomija. Didžiausios automobilių gamyklos kaip „Peugeot“ Monbeljare ar „Volkswagen“ Šanchajuje kasmet pagamina po daugiau nei 300 tūkst. modelių. Ir tai – tik vienos iš kelių dešimčių „PSA Group“ ar „Volkswagen Group“ priklausančių gamyklų, o kiekviena grupė kasmet pagamina milijonus transporto priemonių.
 
Pasak „Munro & Associates“ vadovo S. Munro, jei „Tesla“ tiektų tik elektrinės pavaros elementus, o pats automobilis būtų suprojektuotas patyrusių inžinierių ir surenkamas geroje gamykloje, būtų nuostabus modelis su tolygiais tarpais tarp kėbulo detalių, be dulkių po dažų ar lako sluoksniu, gerai suprojektuotu solidžiu interjeru.
 
Be to, jis būtų kur kas pigesnis nei „Tesla“ kainuoja dabar – tie patys „Peugeot“ bei „Volkswagen“ jau įrodė sugebantys pagaminti kokybiškus, daugiau nei 300 km viena įkrova galinčius nuvažiuoti ir apie 30 tūkst. eurų kainuojančius elektromobilius. Pigiausias „Tesla Model 3“ Lietuvoje vis dar kainuotų apie 50 tūkst.
Daugiau apie Tesla Model 3, 2018 - dabar
Susiję straipsniai
Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas vos 151 km įveikiantis Model 3 Kvailiausia ar protingiausia Model 3 versija? Kanadoje parduodamas v 
Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? Kiek kilometrų tarp įkrovimų „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? 
Tesla nebeturi bėgių perjungimo rankenėlės - štai kaip vairuotojas turės pasirinkti važiavimo kryptį Tesla nebeturi bėgių perjungimo rankenėlės - štai kaip vairuotojas t 
Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiškai važiuojantį Tesla Ateityje tokių vaizdų bus daugiau - moteris bandė pagauti savarankiš 
Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios sistemos yra labai geros Tesla nufilmavo į automobilį šaudantį pamišėlį - štai dėl ko tokios  
„Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino namų langus „Tesla Model 3“ trenkėsi į medį ir degančiomis baterijomis pavaišino 
Atskleidė, kaip būsimi „Model 3“ elektromobiliai sugeba nuvažiuoti toliau, nei daugelis tikėjosi Atskleidė, kaip būsimi „Model 3“ elektromobiliai sugeba nuvažiuoti t 
Automobilių ekspertas perspėja „Tesla“ - elektromobilis už 25 tūkstančius dolerių yra prasta mintis Automobilių ekspertas perspėja „Tesla“ - elektromobilis už 25 tūksta 
Elonas Muskas atskleidė - „Tesla“ gamins tikrą „Volkswagen ID 3“ konkurentą Elonas Muskas atskleidė - „Tesla“ gamins tikrą „Volkswagen ID 3“ kon 
„Tesla“ reikėtų sunerimti? Europoje tikras elektromobilių bumas, o „Tesla“ pardavimai ženkliai krito „Tesla“ reikėtų sunerimti? Europoje tikras elektromobilių bumas, o „ 
„Tesla“ nori į „Model 3“ elektromobilius dėti kitokias baterijas – yra pliusų, bet ir minusų „Tesla“ nori į „Model 3“ elektromobilius dėti kitokias baterijas – y 
Nesustabdė net koronavirusas – „Tesla“ tai buvo geriausia metų pradžia kokią tik yra turėjusi Nesustabdė net koronavirusas – „Tesla“ tai buvo geriausia metų pradž 
„Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip tai veikia „Tesla“ elektromobiliai sulauks įspūdingo gebėjimo: nufilmavo, kaip  
Išardė „Tesla Model 3“ ir liko sužavėti: „Jie Toyota ir Volkswagen yra aplenkę 6 metais į priekį“ Išardė „Tesla Model 3“ ir liko sužavėti: „Jie Toyota ir Volkswagen y 
Tesla 4-o ketvirčio rezultatai sudrebino rinką – kompanijos akcijų kaina pasiekė neregėtas aukštumas Tesla 4-o ketvirčio rezultatai sudrebino rinką – kompanijos akcijų k 
Tesla spaudžia iš paskutiniųjų: kai kur parduoti visi elektromobiliai, ketvirtis nusimato rekordinis Tesla spaudžia iš paskutiniųjų: kai kur parduoti visi elektromobilia 
Europa pamišo dėl „Tesla Model 3“ ir jei Elonas įgyvendins pažadą – metai bus tiesiog įspūdingi Europa pamišo dėl „Tesla Model 3“ ir jei Elonas įgyvendins pažadą –  
„Iš jo išspaudžiau viską kas tik įmanoma“: Tesla Model 3 savininko atsiliepimai nuvažiavus 160000 km „Iš jo išspaudžiau viską kas tik įmanoma“: Tesla Model 3 savininko a 
Ar rekordinis pasiekimas sustabdys augančius nuostolius? Tokių gerų rezultatų dar nėra buvę Ar rekordinis pasiekimas sustabdys augančius nuostolius? Tokių gerų  
Nepasipriešino nei „Volkswagen“, nei „Ford“ – „Tesla“ Nyderlanduose nušlavė visus konkurentus Nepasipriešino nei „Volkswagen“, nei „Ford“ – „Tesla“ Nyderlanduose  
„Tesla“darbuotojai prisipažino: naudojame izoliacinę juostą norėdami sutvarkyti Model 3 automobilius „Tesla“darbuotojai prisipažino: naudojame izoliacinę juostą norėdami 
„Tesla“ sumušė rekordą – tokių rezultatų nesitikėjo net Volstryto finansų analitikai „Tesla“ sumušė rekordą – tokių rezultatų nesitikėjo net Volstryto fi 
Tesla greitai turės elektromobilį, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 645 km., bet jums to nereikės Tesla greitai turės elektromobilį, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 64 
Musko pažadas dėl „Model 3“ kainos tampa realybe Musko pažadas dėl „Model 3“ kainos tampa realybe 
„Tesla Model 3“ siūlomas su aerodinamiškais ratų gaubtais - kodėl jie vis dar nenaudojami kitur? „Tesla Model 3“ siūlomas su aerodinamiškais ratų gaubtais - kodėl ji 
Su kokiais defektais pas pirkėjus atkeliauja „Tesla Model 3“? Vienas vaizdo įrašas šokiruoja Su kokiais defektais pas pirkėjus atkeliauja „Tesla Model 3“? Vienas 
Dar tik pirmas šaltukas, o jau prasidėjo – „Tesla Model 3“ savininkai sako turintys rimtų problemų Dar tik pirmas šaltukas, o jau prasidėjo – „Tesla Model 3“ savininka 
Kada „Model 3“ kainuos pažadėtus 35000 JAV dolerių? Naujausias E.Musko pareiškimas apie situaciją Kada „Model 3“ kainuos pažadėtus 35000 JAV dolerių? Naujausias E.Mus 
„BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“ „BMW“ pirmą kartą oficialiai pripažino, kad „pradeda gauti į kaulus“ 
Visos problemos išspręstos, o automobilių paklausa - tiesiog žvėriška? Visos problemos išspręstos, o automobilių paklausa - tiesiog žvėrišk 
 Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis duoda į kaulus BMW M3 Elonas buvo teisus dėl Tesla Model 3 Performance - elektromobilis d 
Volstryto ekspertai išardė „Tesla Model 3“ - elektromobilis nustebino ir teigiamai, ir neigiamai Volstryto ekspertai išardė „Tesla Model 3“ - elektromobilis nustebin 
„Model 3“ atkeliauja tiesiai iš gamyklos ir kartais jį pristato Muskas: gudrybė, kurios svarbiausias „Model 3“ atkeliauja tiesiai iš gamyklos ir kartais jį pristato Musk 
Keistenybės už Tesla Model 3 gamybos linijų - E.Muskas nurodė nutraukti svarbius stabdžių bandymus Keistenybės už Tesla Model 3 gamybos linijų - E.Muskas nurodė nutrau 
Vokiečių inžinieriai išardė „Tesla Model 3“ - jų tyrimas parodė, kad kažkas ne taip Vokiečių inžinieriai išardė „Tesla Model 3“ - jų tyrimas parodė, kad 
Elonas Muskas ir vėl miega „Tesla“ gamykloje - ar šios problemos kada nors baigsis? Elonas Muskas ir vėl miega „Tesla“ gamykloje - ar šios problemos kad 
„Model 3“ kokybės ir saugumo problemos: Muskas rizikuoja, bet neturi kitos galimybės? „Model 3“ kokybės ir saugumo problemos: Muskas rizikuoja, bet neturi 
Kuo iš esmės skiriasi „Model S“ ir „Model 3“? Vienas netikėtas skirtumas labai erzina „Tesla“ pirkėj Kuo iš esmės skiriasi „Model S“ ir „Model 3“? Vienas netikėtas skirt 
Elektromobilių lenktynės įrodė, kad elektra varomos mašinos – praktiškos Elektromobilių lenktynės įrodė, kad elektra varomos mašinos – prakti 
Iš „Tesla Model 3“ laukiama dramatiškų pokyčių ir tai bloga naujiena visiems kitiems automobilių gam Iš „Tesla Model 3“ laukiama dramatiškų pokyčių ir tai bloga naujiena 
Įperkamas „Tesla Model 3“ jau važinėja gatvėmis ir atrodo tikrai neprastai Įperkamas „Tesla Model 3“ jau važinėja gatvėmis ir atrodo tikrai nep 
Tesla Motors įkaitino ličio rinką Tesla Motors įkaitino ličio rinką 
„Tesla“ pateikė daugiau užuominų apie „Model 3“ „Tesla“ pateikė daugiau užuominų apie „Model 3“ 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk CVkodas.lt