Markės
852 iš 1918
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Geras nuvažiuojamas atstumas
  • Dinamiškas ir smagus vairuoti
  • Patrauklus išorėje ir viduje
TRŪKUMAI
  • Standi pakaba
  • Prastas matomumas atgal
  • Trūksta fizinių mygtukų praktiškumo
"Galingiausias yra EV6 GT modelis su dviem elektros varikliais išvystančiais bendrą 577 AG (430 kW) galią. Keturi varomieji ratai, maksimalus 740 Nm sukimo momentas ir 3,5 sekundės nuo 0 iki 100 km/val! Kogero pagreičio duomenys elektromobiliuose nebetenka prasmės – jie visi arba greiti arba velniškai greiti"
Naujasis Kia elektromobilis pirmiausia patraukia nestandartine stilistika ir dizaino sprendimais būdingais aukštesnės klasės automobiliams. Agresyvus automobilio priekis įformintas dideliais iškilimais ant kapoto ir žaismingais priekiniais žibintais atrodo įspūdingai. Priekinio buferio apačioje matome daugybę tikrų ir netikrų angų orui, durelių rankenėlės paslėptos durų konstrukcijoje. Galinė dalis pagal paskutinį mados klyksmą turi per visą plotį ištęstus galinius žibintus ir šalia jų įtaisytas blizgančias detales kurios patiks arba nelabai. Baterijų įkrovimo dangtelis stilingai paslėptas galinėje automobilio dalyje šalia žibintų. Atbulinės eigos lemputės taip pat yra įdomios formos ir įtaisytos apačioje – įdomu kaip joms seksis išlikti švariomis. Bendrai Kia EV6 dizainas yra puikus, išskirtinis ir nepanašus į jokį kitą automobilį rinkoje. Panašu, kad kartu su logotipo atnaujinimu, atsinaujina ir visa Kia automobilių gamos stilistika – ji tampa įžūlesnė ir kartu solidesnė. Tą matome naujajame Kia Sportage, Kia Soul ar Kia Carnival automobiliuose. Viduje automobilis pasitinka keleivius puikiu horizontaliai ištęstu prietaisų skydelio stiliumi, kurį galima pavadinti minimalistiniu. Ištęsto dizaino idėją atkartoja ir dviejų stipinų vairas. Paprasta LCD gaubto ekrano forma ir siauras prietaisų skydelis suteikia atviros erdvės pojūtį. Po navigacijos ekranu įrengtas šildymo, vėdinimo įrangos ir oro kondicionieriaus valdymas apčiuopiamų mygtukų pojūtį imituojančiu jutikliniu ekranu. Gal kiek ir persitengta su jutikliniais ekranai, bet tebūnie duoklė madai. Paprastos ir lengvos, šiuolaikiško dizaino sėdynės aptrauktos moderniu pluoštiniu audiniu iš perdirbto plastiko. Vieno elektromobilio interjerui įrengti panaudojamas 111 gėrimo butelių plastikas. Dėka itin ilgos ratų bazės vietos keleiviams itin daug – tiek priekiniams keleiviams, tiek galiniams. Elektromobilis turi rimtų pliusų ir čia – vietos kojoms neatima nei kardaninis velenas nei išmetimo vamzdžiai. Taip pat ir šiokių tokių minusų – sėdima ant baterijos, todėl kiek aukščiau, o dėka žemo stogo galiniams keleiviams tenka susilenkti. Bagažinės tūris su galinėmis sėdynėmis siekia 520 litrų, o jas sulanksčius erdvė didėja iki 1300 litrų. Automobilis turi papildomą priekinę bagažinę - versijose su dviejų ratų pavara jos tūris yra 52 litrai, o su keturių varančiųjų ratų sistema – 20 litrų. EV6 pirkėjai gali rinktis iš kelių skirtingų elektrinių jėgainių, kurioms energiją tiekia standartinė 58 kWh talpos arba ilgiems nuotoliams skirta 77,4 kWh baterijos. EV6 versija su 58 kWh talpos baterija ir visų varančiųjų ratų sistema išvysto įspūdingą maksimalų 605 Nm sukimo momentą. Tokia galia leidžia šiam modeliui nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 6,2 sekundės. Galiniais ratais varomo modelio su 58 kWh baterija elektros variklio pajėgumas siekia 168 AG (125 kW), o versijos su visų varančiųjų ratų sistema – 232 AG (173 kW). EV6 su dviejų varančiųjų ratų pavara ir 77,4 kWh talpos baterija su viena įkrova gali nuvažiuoti daugiau nei 510 kilometrų pagal WLTP. Versijos su 77,4 kWh talpos baterija ir dviem varančiaisiais ratais elektros variklio galia siekia 229 AG (168 kW), o modelio su keturių varančiųjų ratų sistema – 325 AG (239 kW), o sukimo momentas siekia net 605 Nm. Ši Kia nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,2 sekundės. Kas būtų pasakęs prieš penketą metų, kad įprasta Kia galės aplenkti įprastą Porsche 911... ir tai dar ne pati galingiausia Kia EV6 versija. Galingiausias yra EV6 GT modelis su dviem elektros varikliais išvystančiais bendrą 577 AG (430 kW) galią. Keturi varomieji ratai, maksimalus 740 Nm sukimo momentas ir 3,5 sekundės nuo 0 iki 100 km/val! Kogero pagreičio duomenys elektromobiliuose nebetenka prasmės – jie visi arba greiti arba velniškai greiti.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2023-02-15

Elektrifikacija gamintojams pateikė naujų iššūkių: kam sekasi geriausiai?

Elektrifikacija gamintojams pateikė naujų iššūkių: kam sekasi geriausiai?
Europos naujų automobilių rinka elektrifikuojasi, tad šis procesas pateikia naujų iššūkių gamintojams. Ilgametė patirtis konstruojant vidaus degimo variklius ir jiems pritaikytas platformas mažai tepadeda, naujus elektromobilius tenka kurti nuo balto lapo. Kaip su šiais išmėginimais susidoroja automobilių pramonė ir kas elektromobilių sferoje pataiko arčiausiai dešimtuko? 

Galimybės naujokams? 
 
Nauji automobilių gamintojai rinkoje pasirodydavo labai retai. Automobilio sukūrimas ir juo labiau paleidimas į gamybą reikalauja milžiniškų resursų ir patirties, ko negali įkąsti nauji verslai. Vidaus degimo varikliai – itin sudėtingi inžineriniai kūriniai, kurie dar turi atitikti ypač griežtas ekologines normas, tad rinkoje ilgą laiką egzistavo tik ilgaamžiai, didelę patirtį turintys automobilių gamintojai. 
 
Elektros amžius atvėrė duris naujiems prekių ženklams ir pateikė iššūkių seniesiems, nes viską reikia kurti iš naujo. Atsirado naujų vardų, siekiančių tapti masiniais automobilių gamintojais: „Rivian“, „Lucid“, ypač daug įmonių bando belstis į Europos rinką ir siūlyti elektromobilius iš Kinijos. 
 
„Kinų elektromobiliai „ant popieriaus“ atrodo tikrai neblogai, bet dar nė vienas susidūrimas su jais manęs neįtikino. Įdėti elektros variklį ir bateriją į automobilį lengviau, nei sukurti gerą, patikimą ir visus taršos reikalavimus atitinkantį vidaus degimo variklį, tačiau pavaros sistema – tik viena dedamoji transporto priemonės dalis. Svarbu ir kaip automobilis važiuoja, o čia niekas nepralenks senųjų gamintojų, kurie per daugelį metų ištobulino įvairius komponentų reguliavimo niuansus, kad šiuolaikinės mašinos važiuotų taip, kaip važiuoja“, – sako televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis. 

 
Nauja kompozicija
 
Nors didieji gamintojai moka automobilius sureguliuoti taip, kad šie gerai važiuotų, ir jiems tenka nuo nulio kurti elektromobilius. Pirmieji gamintojų bandymai sukurti elektros energija varomus modelius dažnai būdavo ant vidaus degimo varikliui pritaikytos bazės, tačiau tai neleisdavo išnaudoti nei platformos, nei pavaros sistemos. 
 
Dabar, įsibėgėjant elektrifikacijai, dauguma gamintojų investavo milžiniškus pinigus į platformas, pritaikytas elektra varomoms transporto priemonėms. Elektros motoras – nedidelis, tad jis dažniausiai montuojamas ant varančiosios ašies, o didelė baterija projektuojama tarp ašių. 
Visų mazgų koncentracija kėbulo apačioje leidžia geriau išnaudoti automobilio erdvę, dėl to, pavyzdžiui, tikrųjų elektromobilių, kaip antai „Kia EV6“, salone yra lygios grindys. Žemas svorio centras suteikia mašinai stabilumą ir užtikrina geras valdymo savybes. 
 
Tačiau tai – tik detalės. Elektromobiliai taip pat turi galybę niuansų, kurie skirtingiems modeliams suteikia skirtingų savybių, aktualių eksploatuojant transporto priemonę kasdien. Tai – ir baterijos talpa, ir įkrovimo sparta, ir sistemos efektyvumas, ir kt. Visiems gamintojams elektros subtilybių teko mokytis iš naujo. 

Naujas lapas: kam sekasi geriausiai?
 
„Aš manau, kad geriausiai naujas elektromobilių technologijas ištobulino „Tesla“, nes jie paprasčiausiai neturėjo jokio palikimo, patirties su vidaus degimo varikliais, tad pradėjo kurti elektromobilius nuo švaraus popieriaus lapo“, – dėsto elektromobilių specialistas, tinklaraščio „100 proc. elektrinis“ autorius Dainius Jakas. 

 
„Tesla“ kurį laiką buvo vienvaldė lyderė elektromobilių srityje. Kol senieji automobilių gamintojai elektros motorus ir baterijas stengėsi sugrūsti į vidaus degimo varikliams pritaikytus kėbulus, amerikiečiai specialiai elektros pavarai sukūrė platformas. Laikai keičiasi ir didelius pinigus į tyrimus bei plėtrą investuojantys senieji gamintojai ima vytis elektromobilių pionierius, o kai kuriose srityse – net ir lenkti. 
 
Vienas iš pavyzdžių – „Kia EV6“, kuris vos tik pasirodęs pradėjo šluoti įvairiausius apdovanojimus: „Europos metų automobilis 2022“, „Geriausias elektromobilis 2022“ Jungtinėse Amerikos Valstijose, Metų automobilio ir Metų elektromobilio titulai daugelyje pasaulio šalių. EV6 išskirtinumas – E-GMP platforma ir 800 voltų elektros sistema. 

Siūlo tik „Porsche“ ir korėjiečiai
 
Šiandieninis rinkos standartas elektromobiliams – 400 voltų elektros sistema. „Porsche“ buvo pirmasis, sportiniame „Taycan“ hečbeke pristatęs 800 V sistemą, leidžiančią pasiekti itin didelį įkrovimo greitį ir tiekti daugiau galios į ratus nesibaiminant, kad sistema perkais. 
 
„800 V architektūros privalumus apibūdinti nėra sudėtinga. Jeigu naudojant 400 V sistemą panorėsite išgauti 200 kW greičio įkrovimą, jums reikės 500 A varžos. Norint tokią pasiekti, reikia storo aušinamo laido, taip pat baterija gauna daugiau krūvio. Tuo tarpu panūdus įsikrauti 800 V elektros sistemą turintį elektromobilį 250 kW greičiu, pakanka tik 370 A. Tiesiog galingesnė sistema lengviau atlaiko didelį krūvį, todėl galima paspartinti įkrovimą“, – sistemų skirtumus paaiškina D. Jakas. 
 
Modernus šių dienų elektromobilis geba įsikrauti 100–150 kW greičiu. Tokiu greičiu įsikrauna populiariausi ant MEB platformos pagaminti „Volkswagen“ elektromobiliai, „Peugeot“, „Nissan“ kitų markių modeliai. Tačiau, norint keliauti elektromobiliu ir mėgautis tikrai sparčiu įkrovimu, teks žvalgytis į „premium“ klasę, kur „Porsche“ kainuoja šešiaženklę sumą, arba išmėginti dvigubai pigesnį „Kia EV6“.
 
Geros savybės – ne tik „ant popieriaus“
 
Korėjiečiai šiandien yra vieninteliai, siūlantys 800 V elektros sistemos privalumus už prieinamą kainą. EV6 itin spartaus įkrovimo stotelėje geba įsikrauti 77,4 kWh talpos bateriją nuo 10 iki 80 proc. vos per 18 minučių ir su viena įkrova nuvažiuoja iki 528 km atstumą. Be to, automobilis pasižymi gera dinamika: 325 AG leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per 5,2 sek. 
 
Tačiau gražių skaičių techninių duomenų lentelėse nepakanka Metų automobilio titulams skinti.
 
„Į skaičiukus per daug dėmesio nekreipiu, man svarbu, kaip automobilis važiuoja. EV6 man pasirodė tikrai gerai subalansuotas. Man patiko, kad jis yra dinamiškas, gerai valdomas. Su juo smagu išlėkti į užmiesčio keliukus, pavaros sistema leidžia pašėlti. O kasdien eksploatuojant „Kia“ džiugina komfortu, tyla, kokybišku salonu ir technologijų gausa. Pageidaučiau tik daugiau vietos virš galvos“, – EV6 apibūdina E. Babelis. 
 
Žurnalistas taip pat pastebi, kad elektromobilių amžius keičia ir markių pozicionavimą. Atotrūkis tarp vidutinės klasės ir „premium“ mažėja, nes, žengdami į elektromobilių erą, visi gamintojai eina į tą pačią pirmą klasę ir sėdasi ant vieno suolo.
 
 


Kia modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   PicantoPicantoPicanto
  Maži  RioRioRioRio
  Venga  
  Kompaktiniai   CeedCeedCeed
  ForteForteForte
  Vidutiniai   MagentisMagentisOptimaOptima 
   Stinger 
  Dideli   OpirusCadenzaCadenza 
  Mini krosoveriai    NiroNiro
   Stonic
  Krosoveriai   SportageSportageSportageSportage
    EV6
  Dideli krosoveriai     EV9
  Visureigiai   SorentoSorentoSorentoSorento
  Mini vienatūriai   SoulSoulSoul
  Vienatūriai   CarensCarensCarens  
  Dideli vienatūriai  CarnivalCarnival CarnivalCarnival
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt