Markės
859 iš 1918
Kia Niro, (DE) 2016 - 2022TOP 10
56Įvertinimas:Vidutinis automobilio įvertinimas3.88% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.1)Viso įvertinimų: 6
6% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.5)20% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.1)8% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.6)3% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)12% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.3)
Ar rekomenduojuTaip 83% Ne 17%
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Hibridinis
  • Gera įranga
  • Kokybiškas interjeras
TRŪKUMAI
  • Hibridinė sistema neitin efektyvi
  • Neinformatyvus vairo mechanizmas
  • Erdvės trūkumas salone
"Tiems kurie ieško itin ekonomiško, stilingo, kompaktiško miesto automobilio, Kia Niro gali būti kol kas vienintelė tokia nebrangi alternatyva"
Nedidukas Kia krosoveris Niro yra pozicionuojamas kaip pirmasis hibridinis krosoveris sutrumpintai vadinamas HUV (Hybrid Utility Vehicle). Svarbiausias automobilio koziris – santykinai nebrangus automobilis turintis tokią pačią interjero ir bagažinės erdvę kaip Toyota Prius, be to Niro turi pagerintas pravažumo sąvybes (bent jau didesnę prošvaisą), bei ganėtinai gerą komplektaciją. Iš išorės automobilis atrodo tiesiog kaip sumažinta Kia Sportage versija – jis niekuom neišsiskiria plačioje minikrosoverių rinkoje, nors ir yra labai protingai (nuosaikiai) suprojektuotas. Kita vertus, šio automobilio pagrindinis pardavimo argumentas yra ne dizainas, o hibridinės technologijos. Pasiekti žemą emisijų bei degalų sąnaudų lygį Kia Niro padeda hibridinės technologijos, derinamos su ekonomišku vidaus degimo varikliu. Kia 1,6 L keturių cilindrų „Kappa“ variklis išvysto 103 AG galią ir 147 Nm sukimo momentą. Šis variklis derinamas su 32 kW elektriniu motoru ir 1,56 kWh ličio polimerų baterijomis. 140 AG bendra galia ratams perduodama per modernią šešių pavarų dvigubos sankabos transmisiją (6DCT) bei leidžia pasiekti maksimalų 264 Nm sukimo momentą. Automobilio interjeras pasižymi aiškumu ir pagirtina kokybe, kuri būdinga ne visiems tokios klasės automobiliams ir lenkia paskutinės kartos Toyota Prius interjero kokybę. Taigi, tiems kurie ieško itin ekonomiško, stilingo, kompaktiško miesto krosoverio, Kia Niro gali būti kol kas vienintelė tokia nebrangi alternatyva.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2021-02-04

Elektromobiliai ir žiemos rūpesčiai: vairuotojui galvą sukti tenka vis mažiau

Elektromobiliai ir žiemos rūpesčiai: vairuotojui galvą sukti tenka vis mažiau
Po kelerių metų pertraukos į Lietuvą vėl atėjusi tikra žiema pažėrė ne tik gausaus sniego ir šaltų naktų, bet ir nemažai rūpesčių automobilių vairuotojams. Šaltasis sezonas sunkumų atnešė ne vienam: kam ryte niekaip nenorintis užsivesti automobilis, kam ledo kokoną primenantis ir tik ties biuro aikštele šiek tiek sušylantis salonas.

Tačiau ne visiems. Išjudinti transporto priemonę šaltą rytą problemų nekyla elektromobilių vairuotojams. Dar daugiau – net ir dėl atšalusio salono jiems netenka sukti galvos, o pakanka tik keliais programėlės nustatymais pasiruošti iš anksto.
 
Tiesa, tuomet šildymas pareikalauja riebesnio energijos kąsnio, tačiau tokie elektromobilių gamintojai kaip „Kia“ jau sėkmingai sprendžia ir šią užduotį.
 
Užsiveda bet kokiu oru, sušyla iš anksto
 
Elektromobilių privalumai – ekologiškumas, tylumas ir maksimali galia nuo pirmojo prisilietimo prie akceleratoriaus – viešai aptariami dažniausiai, tačiau žiemą išryškėja ir daugiau jų. 
 
„Vienas pagrindinių elektromobilių pranašumų žiemą – jokių problemų dėl užvedimo, kadangi nereikia prasukti variklio starterio ir kitų užšalusių komponentų, taip pat nėra degalų, kurie galėtų stingti. 12 voltų įtampos akumuliatorius tik įjungia elektroniką, kuri sujungia relę ir pradeda naudoti elektrą iš pagrindinės baterijos. Kai 12 voltų akumuliatorius tvarkingai veikia, nėra jokio skirtumo: lauke -30 °C ar net ir -40 °C“, – sako elektromobilių žinovas, tinklalapio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas.
 
Jis priduria, kad taip pat nėra elektromobilio komponentų, kuriuos šaltu oru prieš pradedant važiuoti reikėtų pašildyti, o elektros variklio darbui išorės temperatūra yra visiškai nesvarbi. 

 
„Elektronikai šaltis kaip tik naudingas, kadangi ji turi polinkį kaisti. Tiesa, ekranai dėl žemos temperatūros gali veikti lėčiau, bet tai būdinga visiems automobiliams“, – pažymi specialistas. 
 
Tačiau vairuotojams žiemą turbūt dar svarbesnė kita savybė: beveik visi šiuolaikiniai elektra varomi automobiliai turi galimybę aktyvuoti salono šildymą iš anksto numatytu metu, o kai kurie tai leidžia padaryti nuotoliniu būdu – išmaniojo įrenginio programėle.
 
„Svarbu tai, kad aktyvavus šią funkciją elektromobilis imi šilti beveik nedelsdamas, kadangi jam nereikia šildyti variklio ir laukti, kol aušinimo skysčio cirkuliacija pradės veikti visu pajėgumu“, – aiškina D. Jakas.
 
Klausimą sprendžia nauji elektromobiliai
 
Dėl to elektromobilių žinovai netgi rekomenduoja įjungti šildymą tik likus kelioms ar keliolikai minučių iki kelionės, kad komfortiškai salono temperatūrai pasiekti būtų sunaudota optimaliai energijos. Būtent čia slypi kita, mažiau elektromobiliams palanki detalė – salonui šildyti žiemą gali būti sunaudojama didžiulė energijos porcija, kuri kitu atveju būtų skirta papildomiems kilometrams nuvažiuoti. 
 
Anot D. Jako, šildymas yra pagrindinė priežastis, dėl kurios elektromobilio žiemą nuvažiuojamas kilometrų resursas gali sumažėti netgi perpus. Taip yra todėl, kad vidaus degimo varikliai pertekline šiluma šildo jais varomą transportą, o elektromobiliui reikia rasti kitų resursų.
 
„Salono šildymas žiemą pareikalauja daug energijos, o jos kiekis iš esmės priklauso nuo technologijos. Dažniausiai naudojami arba tenas, arba šilumos siurblys, arba jų kombinacija“, – teigia D. Jakas. 
 
Specialisto teigimu, į skystį panardintas elektrinės spiralės principu veikiantis tenas gerokai imlesnis elektros energijai – esant 0 °C temperatūrai gali sunaudoti jos keturis kartus daugiau nei šilumos siurblys, tačiau pastarojo efektyvumas krenta esant itin žemai temperatūrai. Todėl į elektromobilius dažnai montuojama abiejų technologijų kompozicija. 

 
Vis dėlto gamintojai sparčiai progresuoja spręsdami ir šį klausimą. Praėjusių metų vasarą „Kia“ pristatė inovatyvią šilumos siurblio sistemą, kuri diegiama į naujausius kompanijos elektromobilius ir leidžia smarkiai sumažinti salono šildymui reikalingą energiją. 
 
Naujasis siurblys surenka ir efektyviai panaudoja perteklinę šilumą nuo didelių šylančių vidinių elektrinės grandinės komponentų paviršių. Be to, proceso metu šildomo aušinimo skysčio garai kondensatoriuje vėl verčiami skysčiu, taip papildomai išsiskiria šiluminė energija, kuri taip pat nukreipiama salonui šildyti. 
 
Įdiegus naująją technologiją į elektromobilius, Pietų Korėjos aplinkos ministerijos atliktas tyrimas parodė, kad „Kia e-Niro“ šilumos siurblys gerokai sumažino salonui šildyti nukreiptas akumuliatoriaus sąnaudas šaltomis sąlygomis. Kai automobilis važiuodavo -7 °C temperatūroje su įjungta šildymo ir kondicionavimo sistema, sugebėdavo nuvažiuoti 90 procentų distancijos, palyginti su įveikiamu atstumu esant +26 °C temperatūrai. Toks rezultatas kitiems elektromobiliams yra vargiai pasiekiamas.
 
Vienu šūviu – du zuikiai
 
Elektromobilio aukštos įtampos akumuliatoriui šaltis turi gana menką poveikį, kuris, palyginti su vasaros oro sąlygomis, gali sumažinti nuvažiuojamą atstumą keliais procentais. D. Jakas atkreipia dėmesį, kad didesniu rūpesčiu gali virsti įkrovimas, kadangi žema oro temperatūra lėtina akumuliatoriaus viduje vykstančius elektrocheminius procesus.
 
Dėl to į kai kuriuos elektromobilius įdiegtas baterijos pašildymas, per kelias minutes galintis išspręsti ir šį klausimą. Pavyzdžiui, antros kartos „Kia“ elektra varomų modelių baterijai šildyti naudojamas energijos kiekis buvo optimizuotas, taip vienu ypu išspręsti keli klausimai: skysčiu šildoma bei vėsinama akumuliatoriaus sistema dabar ne tik veikia efektyviau, bet jos kanalai taip pat užima mažiau vietos nei šildymo ar aušinimo oru atveju. Tai leido baterijos celes montuoti gerokai kompaktiškiau.
 
Palyginkime: pirmos kartos elektrinis „Kia Soul“ turėjo 30 kWh ličio jonų polimerų akumuliatorių ir viena įkrova galėjo nuvažiuoti iki 250 km (pagal NEDC testą). Antros kartos modelyje tiek pat vietos užima jau 64 kWh baterija, kuri suteikia galimybę nuvažiuoti iki 452 km pagal realesnes sąlygas atitinkantį WLTP testą. Tokią pačią bateriją turinčio „Kia e-Niro“ SUV nuvažiuojamas atstumas yra dar didesnis – 455 km.
 
„Standartiškai ličio jonai geriausiai „jaučiasi“ esant +21 °C temperatūrai. Tačiau tikslūs skaičiai konkrečiu atveju labai priklauso nuo gamintojo, baterijos tipo ir panašių detalių“, – pastebi D. Jakas.
 
Elektromobiliuose – gausiau įrangos
 
Be prielankumo sugrįžusioms šiaurietiškoms Lietuvos klimato sąlygoms, elektromobiliai išsiskiria ir tuo, kad dažnai būna kur kas geriau sukomplektuoti už vidaus degimo varikliais varomus analogus. 
 
Jau į minėto „Kia e-Niro“ standartinę įrangą, lyg atsižvelgus į mūsų regiono žiemas, montuojami šildomas odinis vairas ir priekinės sėdynės, elektra valdomi ir šildomi šoniniai veidrodėliai bei priekinių valytuvų atitirpinimo funkcija, taip pat pajudėjimo įkalnėn ir avarinio stabdymo su pėsčiųjų aptikimo funkcija sistemos, galinio vaizdo kamera bei parkavimo davikliai tiek gale, tiek priekyje.
 
„Regitros“ duomenimis, palyginti su 2019-aisiais, pernai Lietuvoje elektromobilių registravimas augo 2,2 karto ir pasiekė 1184 vnt. vien elektra varomų transporto priemonių.
 
---------
Elektromobilių įkrovimo stotelių žemėlapis:
 


Kia modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   PicantoPicantoPicanto
  Maži  RioRioRioRio
  Venga  
  Kompaktiniai   CeedCeedCeed
  ForteForteForte
  Vidutiniai   MagentisMagentisOptimaOptima 
   Stinger 
  Dideli   OpirusCadenzaCadenza 
  Mini krosoveriai    NiroNiro
   Stonic
  Krosoveriai   SportageSportageSportageSportage
    EV6
  Dideli krosoveriai     EV9
  Visureigiai   SorentoSorentoSorentoSorento
  Mini vienatūriai   SoulSoulSoul
  Vienatūriai   CarensCarensCarens  
  Dideli vienatūriai  CarnivalCarnival CarnivalCarnival
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt