Markės
1372 iš 1911
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Vienas pirmųjų sportiškų mini automobilių
  • Sportiška pakaba ir platus variklių pasirinkimas
  • Puikiai žinomas dėl pasiekimų ralio arenose
TRŪKUMAI
  • Spartietiškas interjeras
  • Mažas salonas ir bagažinė
  • Patikimumas nebuvo stiprioji automobilio pusė
"Šis mažytis automobilis buvo mestas į patį B serijos ralio varžybų įkarštį. Tačiau mažasis Peugeot patekęs tarp B grupės ralio monstrų ne tik kad nepasimetė, tačiau visus nušlavė."
Tai automobilis pakeitęs Peugeot kompanijos likimą. Iki Peugeot 205 modelio, Peugeot buvo laikoma konservatyviausia iš Prancūzijos gamintojų trijulės - tai buvo gamintojas žinomas dėl didelių ir neitin charizmatiškų sedanų tokių kaip Peugeot 504 ir Peugeot 505. Peugeot 205 sėkmė buvo pasiekta dėka kelių faktorių. Visų pirma tuo metu Europoje buvo jaučiamas didelis poreikis kompaktiškiems automobiliams. Žinoma, maži automobiliai tokie kaip Fiat 500 ir Mini buvo populiarūs nuo seno, tačiau 1974 metais pasirodęs Volkswagen Golf parodė kad ir kompaktiški automobiliai gali būti pagrindiniu, visapusišku šeimos automobiliu, ne tik kaip antroji alternatyva. Taigi, tuo metu pasirodė eilė mažųjų miesto automobilių tokių kaip Ford Fiesta, Opel Corsa, Nissan Micra ir Fiat Uno. Tad Peugeot 205 gimė iš rinkos poreikio. Tačiau kitas sėkmės faktorius buvo puikios automobilio techninės savybės - nepriklausoma sportiška pakaba, platus variklių pasirinkimas ir žinoma garsioji GTI versija. O kur dar puikus automobilio dizainas. Šiltai sutiktas Peugeot 205 modelis 1984 metų Europos metų automobilio rinkimuose užėmė antrą vietą nusileidęs tik Fiat Uno modeliui. Tačiau greitai tapo akivaizdu, kad Peugeot 205 pasieks didesnę sėkmę rinkoje nei konkurentas iš Italijos. Galingiausia 1,6 litro GTI versija buvo pristatyta 1984 metais, kuri turėjo XU5J variklį su 105 AG (77 kW) galia. Tonos nesveriantis Peugeot 205 GTI galėjo įsibėgėti iki 100 km/val per maždaug 8.5 sekundės. Kiek vėliau buvo pristatyti dar galingesni varikliai su 115 AG (86 kW) galia, bei 1,9 litro GTI versija su XU9JA varikliu, kurio galia siekė net 128 AG (94 kW). Tuo metu Peugeot 205 buvo laikomas etalonu tarp sportiškų mažųjų hečbekų į kurį lygiavosi visi kiti. Deja, niekada vėliau joks kitas sportiškas Peugeot nepasiekė tokio populiarumo, gal tik Peugeot 306 GTI-6 variantas buvo vertas sportiškų automobilių gerbėjų dėmesio. Buvo Peugeot 205 GTI versija, tačiau buvo ir 205 T16 (arba „Turbo 16“) versija. Šis automobilis buvo sukurtas kaip homologacinė B grupės ralio automobilio versija. Tiesa, šis automobilis neturėjo beveik nieko bendro su įprastu Peugeot 205 išskyrus priekinius ir galinius žibintus, priekinį stiklą ir duris. Visa galinė “Turbo 16“ dalis buvo nupjauta, prie jos pritaisytas erdvinis vamzdinis karkasas, kuriame sumontuotas variklis. Priekinė dalis buvo suprojektuota analogiškai, kurioje montuojama tik pakaba. Variklis buvo vos 1.8 litro, keturių cilindrų, kuris kartu su pavarų dėže buvo sumontuoti prieš galinę ašį automobilio centre dėl geresnio svorio paskirstymo, kuris buvo 45:55 priekiui/galui. Šioks toks nusivylimas buvo tai, kad variklio galia siekė „tik“ 200 AG (147 kW) prie 6750 aps./min. ir 255 Nm sukimo momentą prie 4000 aps./min, kai tuo tarpu raliui skirtas variklis siekė visus 424 AG! Peugeot 205 T16 su 200 AG motoru iki 100 km/val. įsibėgėjo per 6 sekundes, o maksimalus greitis siekė 209 km/val. Šis sportinis automobilis buvo mestas į patį B serijos ralio varžybų įkarštį. Tuo metu “Peugeot Talbot Sport” gamyklinei ralio komandai vadovavo legendinis Jeanas Todtas, kuris vėliau vadovavo Formulės-1 Ferrari “superkomandai” su Rossu Brawnu ir Michaeliu Schumacheriu priešakyje. Taigi, mažasis Peugeot patekęs tarp B grupės ralio monstrų ne tik kad nepasimetė, tačiau visus nušlavė. Per dviejų 1985 ir 1986 metų laikotarpį mažasis Peugeot iškovojo šešiolika pergalių iš 26 galimų ir tapo nugalėtoju tiek konstruktorių, tiek vairuotojų įskaitoje nugalėjęs tokius varžovus kaip Audi Quattro, Lancia Delta S4 ar Ford RS2000. Peugeot 205 T16 laikomas bene geriausiu iš B serijos superautomobilių.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Peugeot 205 T16 serijinis modelis:



Peugeot 205 T16 lenktyninė versija:





Legendinio Peugeot pasirodymai ralio arenose:




2020-09-29
 
Seniausias pasaulio automobilių gamintojas buvo įkurtas prieš 210 metų – 1810-aisiais. Prancūzijos įmonė veiklą pradėjo nuo įvairių metalo gaminių, o pirmąjį savo automobilį pristatė 1889 metais. Šiame straipsnyje aptarsime vienus įspūdingiausių ir...
Peugeot modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   107108 
  Maži 205    
 206207206208208
  Kompaktiniai 306307308308308
  408 408
   301
  Vidutiniai 405406407508508
  Dideli 605607  
  Kupė  406 Coupe407 Coupe  
  RCZ  
  Mini krosoveriai    20082008
  Krosoveriai    3008
    408
  Dideli krosoveriai    4008  
  Visureigiai   4007 5008
  Pikapai    Landtrek
  Mini vienatūriai   1007  
  3008  
  Vienatūriai   5008  
  Dideli vienatūriai  806807  
   Traveller
  Daugiatiksliai  PartnerPartnerPartnerRifter
  Bipper 
  Komerciniai BoxerBoxer  
 ExpertExpertExpert
   Partner
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt