Skelbimų paieška
Atsiliepimų paieška
TOP automobiliai
- AC
- Acura
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- Daihatsu
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GMC
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Koenigsegg
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Maybach
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Scion
- Seat
- Skoda
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Tata
- Tesla
- Toyota
- TVR
- Volkswagen
- Volvo
Nerijus Paketūras
Autoasas.lt
apžvalga
PRIVALUMAI
- Puikus dizainas
- Smagus kelyje
- Kokybiškas, įdomus, praktiškas interjeras
TRŪKUMAI
- Nedidelė bagažinė
- Nekomfortiška pakaba
"Šis nedidukas BMW su pilnai įkrautomis baterijomis gali įveikti 130–160 kilometrų distanciją priklausomai nuo važiavimo sąlygų"
Nors BMW i3 į nieką kitą matytą keliuose nėra panašus, visgi neabejotinai tai yra BMW. Priekyje puikuojasi tradicinės kompanijos grotelės, o ekstravagantiškos kėbulo linijos taip pat labai nenutolsta nuo BMW stiliaus. Kėbulas dažomas keliomis spalvomis – kad ir kokią pasirinktumėte automobilio kapotas bus dažomas kita kontrastinga spalva. Šis nedidukas BMW su pilnai įkrautomis baterijomis gali įveikti 130–160 kilometrų distanciją priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Tačiau yra gaminama versija su motociklo varikliu (34 AG, 2 cilindrų), kuris įkraudinėja baterijas – šis modelis gali įveikti dvigubai didesnę distanciją nei vien elektrinė versija. Automobiliukas taip pat yra nepaprastai lengvas - net 300 kg lengvesnis nei Nissan LEAF, dėka aliuminio ir anglies pluošto detalių naudojamų kėbulo gamyboje. Nors BMW i3 yra mažiausias automobilis BMW gamoje, tačiau santykinai nedidelis 1195 kg svoris ir 170 AG bei 250 Nm galia paverčia jį pakankamai dinamišku. 100 km/h greitį i3 pasiekia vos per 7,2 sekundės. Maksimalus greitis ribojamas iki solidžių 150 km/h. Nepaisant kompaktiškų matmenų, BMW i3 viduje yra stebėtinai erdvus. Modelio interjeras toks pats neįprastas kaip ir jo išorė. Priekyje įrangos kiekis sumažintas iki minumumo, todėl gausu erdvės kurios neužgožia du LCD ekranai. Transmisijos valdymas įrengtas viršuje prie vairo, o durų langai neturi viršutinės rėmo dalies. Kelyje i3 vėlgi primena, kad yra tikras BMW kompanijos gaminys – galiniai varomieji ratai, žemas svorio centras, idealiai santykiu 50:50 paskirstytas svoris abiems ašims leidžia gana dinamiškai įveikti aštrius posūkius. Bagažo skyrius yra gana aukštai (kadangi baterijos yra sumontuotos dugne), tačiau nėra labai mažas – siekia 260 litrų ir gali būti padidintas iki 1100 litrų.
SKAITYTI DAUGIAU
SUSKLEISTI
2020-04-16
Sklaidant mitus apie elektrinius automobilius – ar juos vairuoti nuobodu? Automobilių pramonės specialistai kalba apie elektromobilių proveržį, bet nemaža dalis vairuotojų vis žiūri dar į juos skeptiškai dėl visuomenėje įsišaknijusių stereotipų.
Ankstesniame straipsnyje kartu su BMW prekės ženklo vadovu Lietuvoje Martynu Daujotu atidžiau pažvelgėme į faktus ir sklaidėme penkis populiariausius mitus, susijusius su elektromobiliais.
Šį kartą metas iškelti į paviršių dar penkias visuomenėje gajas teorijas ir panagrinėti, kas yra tiesa, o kas tik nepagrįsta arba neišsami informacija.
1 mitas: „Elektromobiliai yra smarkiai brangesni nei tradiciniai modeliai“
Jeigu trumpai: kuo daugiau elektromobiliu nuvažiuojate, tuo ekonomiškai efektyvesnis jis jums tampa. Naujausi BMW skaičiavimai rodo, kad elektromobilis tampa finansiškai pranašesnis už vidaus degimo varikliu varomą automobilį pasiekus nuo 96 iki 160 tūkst. km ridą, priklausomai nuo konkretaus modelio. Šie skaičiavimai apima ir įsigijimą, techninę priežiūrą ir eksploatavimą. Ateityje 96 tūkst. km riba dar žemės, nes augant elektromobilių gamybai mažės jos kaštai. Štai BMW planuoja iki 2023 m. pasiūlyti mažiausiai 13 naujų visiškai elektrinių transporto priemonių.
Svarbus aspektas, kad elektromobilio priežiūros išlaidos taip pat yra žymiai mažesnės nei dyzelinio ar benzininio automobilio. Nereikia keisti alyvos, tikrinti specifinių pavaros mazgų ar paskirstymo diržų – laikui bėgant santaupos tikrai padidėja. Elektrinis variklis turi mažiau judančių dalių nei vidaus degimo variklis, todėl ir jo susidėvėjimas yra mažesnis. Dėl energijos regeneracinio stabdymo, vienintelis dalykas, į kurį tikrai reikia atkreipti dėmesį kalbant apie elektromobilių stabdžius, yra tai, kad jie nerūdija.
Be to, elektra vis tiek yra pigesnė nei benzinas ar dyzelinas, todėl elektromobilio įkrovimo išlaidos yra visuomet mažesnės nei degalų pylimo.
2 mitas: „Elektromobiliai yra pavojingi“
Žmonės linkę skeptiškai sutikti kiekvieną naują technologiją. Ar tai saugu? Ar galiu ja pasitikėti? Tačiau vaizdai, kuriuose elektromobiliai užsidega ir sprogsta po avarijos, yra veiksmo filmų žanras. Realiame gyvenime elektromobiliai nėra pavojingi. Arba, kaip sako M. Daujotas, „elektromobiliai yra tokie pat saugūs, kaip transporto priemonės su vidaus degimo varikliais“. Priešingu atveju gamintojams nebūtų leista jų pardavinėti, o vairuotojams – jais leistis į kelią.
Elektromobilių saugumui užtikrinti įdiegta nemažai sistemų. Pavyzdžiui, įvykus avarijai, akumuliatoriaus srovė nedelsiant išjungiama, kad keleiviams ar avarinėms tarnyboms nekiltų elektros smūgio pavojaus. Greitosios pagalbos darbuotojai yra net išmokyti dirbti su šiomis naujomis technologijomis, kad žinotų, ką daryti.
Kasdieniniame gyvenime elektromobiliai yra tylesni nei automobiliai su vidaus degimo varikliais, kai važiuojama nedideliais greičiais. Tai labai sumažina triukšmo taršą miestuose. Siekdami užtikrinti, kad pėstieji girdėtų elektrinius automobilius, jie skleidžia dirbtinį garsą, kai greitis yra mažas, o automobiliui įsibėgėjant tas garsas išnyksta. Kai elektromobiliai važiuoja didesniu greičiu, padangų keliamas triukšmas jau yra pakankamai garsus, kad pėstieji išgirstų.
3 mitas: „Elektromobiliai pernelyg apkrauna elektros tinklus“
Vienas iš gajausių mitų teigia, kad dabartiniai elektros tinklai nėra pajėgūs aprūpinti energija visų elektromobilių. Vis dėlto tai nebus problema dėl paprastos priežasties – visi transporto priemonių naudotojai nepersės į elektromobilius vienu metu. Elektros energijos poreikis visame pasaulyje pamažu auga ir be elektromobilių indėlio, todėl jos tiekėjai prie šių pokyčių nuolat prisitaiko.
Be to, elektromobiliuose sukauptą energiją prireikus galima grąžinti į tinklą. Tad visi įkrovimo klausimai iš esmės susiję su laiko optimizavimu. Jeigu turite galimybę elektromobilį įkrauti lėtai dienos eigoje, galima efektyviau išnaudoti saulės energiją, o naktį – vėjo elektrinių. Augant elektromobilių infrastruktūrai, tinklus galima atnaujinti, juos geriau pritaikant ateities energijos poreikiams ir atsinaujinančių resursų energijos integravimui.
4 mitas: „Elektromobiliai tėra laikinas sprendimas“
Automobilių su vidaus degimo varikliais era neišvengiamai pasieks pabaigą, ir ne tik dėl baigtinių naftos išteklių. Alternatyvios mobilumo technologijos yra vienintelė galimybė apsaugoti mūsų aplinką ir klimatą.
Šiuo metu neįmanoma tiksliai pasakyti, ar rinkoje įsitvirtins akumuliatoriniai elektromobiliai, ar kuro elementais varomi automobiliai. Neabejotina tai, kad visiškai elektrinės transporto priemonės ateityje vaidins svarbiausią vaidmenį. Tai yra vienintelis būdas pasiekti ambicingus CO2 dujų išmetimo tikslus. Tikėtina, kad ateityje rinkoje bus įvairių pavarų tipų derinys. Būtent tokios filosofijos – siūlyti automobilius su visomis įmanomomis pavaromis – laikosi BMW.
Elektromobiliai geriausiai tinkami kasdienio mobilumo poreikiams. Įdomi alternatyva jiems yra kuro elementų technologijos automobiliai, tačiau jų infrastruktūra dar neišvystyta. Hibridiniai elektriniai automobiliai jau ištobulinti geriausiai patenkinti įvairius vairuotojų poreikius. Tad nepriklausomai nuo formos, ateities transportas bus elektrinis.
5 mitas: „Elektromobilius vairuoti nuobodu“
Ar elektromobilius smagu vairuoti? Atsakymas yra neabejotinas „Taip!“ Užtenka vieną kartą žvaliai paspausti akceleratorių, kad suprastumėte tai. Niekas neprilygsta tam tylaus, sklandaus ir greito įsibėgėjimo jausmui, atrodo, kad tam nereikia jokių pastangų.
Skirtingai nuo automobilių su vidaus degimo varikliais, kurių jėgai išvystyti reikia pasiekti tam tikrą apsukų skaičių, elektromobiliai didžiausią sukimo momentą pasiekia akimirksniu.
Posūkių įveikimas taip pat daug smagesnis sėdint elektriniuose automobiliuose, nes jų baterijos paprastai montuojamos grindyse, taip užtikrinant žemesnį transporto priemonės svorio centrą ir suteikiant geresnes valdymo savybes. Kaip sako M. Daujotas, elektrinis BMW automobilis niekada nebus kompromisinis, kai kalbame apie važiavimo malonumą.
Be to, kaip apibrėžtumėte vairavimo malonumą? Žinant, kad jūsų elektromobilis leidžia taupyti pinigus ir saugoti aplinką, šiuos aspektus greičiausiai taip pat įtrauksite į „malonumo“ apibrėžimą?
|
BMW i3 TOP KONKURENTAI
VIDEO
Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?
Toliausiai nuvažiuojantys
Dujų atsiperkamumo skaičiavimas
Elektromobilių stotelių žemėlapis
Taršos mokesčio lentelė
Greičio matuoklių žemėlapis