Markės
859 iš 1918
Kia Niro, (DE) 2016 - 2022TOP 10
56Įvertinimas:Vidutinis automobilio įvertinimas3.88% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.1)Viso įvertinimų: 6
6% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.5)20% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.1)8% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.6)3% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)12% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.3)
Ar rekomenduojuTaip 83% Ne 17%
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Hibridinis
  • Gera įranga
  • Kokybiškas interjeras
TRŪKUMAI
  • Hibridinė sistema neitin efektyvi
  • Neinformatyvus vairo mechanizmas
  • Erdvės trūkumas salone
"Tiems kurie ieško itin ekonomiško, stilingo, kompaktiško miesto automobilio, Kia Niro gali būti kol kas vienintelė tokia nebrangi alternatyva"
Nedidukas Kia krosoveris Niro yra pozicionuojamas kaip pirmasis hibridinis krosoveris sutrumpintai vadinamas HUV (Hybrid Utility Vehicle). Svarbiausias automobilio koziris – santykinai nebrangus automobilis turintis tokią pačią interjero ir bagažinės erdvę kaip Toyota Prius, be to Niro turi pagerintas pravažumo sąvybes (bent jau didesnę prošvaisą), bei ganėtinai gerą komplektaciją. Iš išorės automobilis atrodo tiesiog kaip sumažinta Kia Sportage versija – jis niekuom neišsiskiria plačioje minikrosoverių rinkoje, nors ir yra labai protingai (nuosaikiai) suprojektuotas. Kita vertus, šio automobilio pagrindinis pardavimo argumentas yra ne dizainas, o hibridinės technologijos. Pasiekti žemą emisijų bei degalų sąnaudų lygį Kia Niro padeda hibridinės technologijos, derinamos su ekonomišku vidaus degimo varikliu. Kia 1,6 L keturių cilindrų „Kappa“ variklis išvysto 103 AG galią ir 147 Nm sukimo momentą. Šis variklis derinamas su 32 kW elektriniu motoru ir 1,56 kWh ličio polimerų baterijomis. 140 AG bendra galia ratams perduodama per modernią šešių pavarų dvigubos sankabos transmisiją (6DCT) bei leidžia pasiekti maksimalų 264 Nm sukimo momentą. Automobilio interjeras pasižymi aiškumu ir pagirtina kokybe, kuri būdinga ne visiems tokios klasės automobiliams ir lenkia paskutinės kartos Toyota Prius interjero kokybę. Taigi, tiems kurie ieško itin ekonomiško, stilingo, kompaktiško miesto krosoverio, Kia Niro gali būti kol kas vienintelė tokia nebrangi alternatyva.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2021-02-23

Elektromobilių patikimumas: kam palankūs tyrimo rezultatai?

Elektromobilių patikimumas: kam palankūs tyrimo rezultatai?
Patikimumas yra vienas iš svarbiausių rodiklių renkantis norimą automobilį. Sparčiai populiarėjant elektromobiliams, natūraliai kyla klausimas, o kiek patikimos elektrinės transporto priemonės?

Ar elektrinis variklis ilgainiui nenuvils? Ar elektromobilį reikės dažnai taisyti, o galbūt jis nekeldamas jokių rūpesčių važiuos ne vienus metus? Ar įkrovimo įranga ir akumuliatorius yra saugūs bei ilgaamžiai įrenginiai? 
 
Kadangi elektromobiliai tradiciškai kainuoja daugiau nei vidaus degimo varikliais varomi analogai, tokie klausimai kamuoja ne vieną potencialų pirkėją ir gana ilgą laiką buvo sunku gauti patikimais duomenimis pagrįstą atsakymą. 
 
Tačiau 2020 metų spalį žinomiausia Jungtinių Amerikos Valstijų vartotojų organizacija „Consumer Reports“ paskelbė tyrimo rezultatus, kurie atskleidė elektrinių priemonių eksploatavimo niuansus, tarp jų – ir atsakymus į patikimumo bei patiriamų kaštų klausimus.
 
Pagrindė skaičiais
 
„Consumer Reports“ tyrimo, kuriame dalyvavo elektra varomų automobilių savininkai, rezultatai parodė, kad vertinant bendras nuosavybės išlaidas (angl. total cost of ownership) būtent mažos sąnaudos remontui ir priežiūrai bei taupymas degalams leidžia elektromobiliams tapti konkurencingiems su vidaus degimo varikliais varomu transportu net nepaisant įsigijimo kainų skirtumų. Bet būtent dėl kainų skirtumo faktinis išlaidų sutaupymas efektyvesnis vertinant įperkamesnius modelius. 
 
Reikšmingai sutaupyti galima jau pirmaisiais eksploatacijos metais ir kuo ilgiau naudojamas elektromobilis, tuo daugiau sutaupoma. Tyrimas atskleidė, kad tipiškas elektromobilio savininkas, kuris dažniausiai akumuliatorių įkrauna namuose, gali tikėtis vidutiniškai sutaupyti 670–830 Eur per metus degalų sąnaudoms, palyginti su lygiaverčiu benzinu varomu automobiliu.
 
„Consumer Reports“ analizė taip pat parodė, kad 400 ir daugiau kilometrų viena įkrova nuvažiuojančių elektromobilių kaip „Tesla Model 3“, „Kia e-Niro“ ar „Jaguar I-Pace“ savininkai 92 proc. atvejų akumuliatorių energiją papildys namuose, o viešaisiais greitaisiais įkrovikliais jiems per metus prireiks pasinaudoti tik šešis kartus.
 
Elektromobilių priežiūros ir remonto išlaidos yra gerokai mažesnės – maždaug pusė tiek, kiek prireiks benzinu varomoms transporto priemonėms, kurioms reikia reguliariai keisti eksploatacinius skysčius ir kurios yra mechaniškai sudėtingesnės. 
 
„Jau seniai žinoma, kad elektromobilius pigiau prižiūrėti nei vidaus degimo varikliais varomus automobilius, – pristatydamas tyrimą sakė vyresnysis „Consumer Reports“ transporto ir energetikos analitikas Chrisas Harto. – Tačiau pirmą kartą turime užtektinai patikimų duomenų iš tikrųjų elektromobilių savininkų, kad pagrįstume šią mintį skaičiais.“
 
Be paprastesnės priežiūros, organizacijos specialistai pažymi ir gerą garantiją, tačiau ją suteikia ne visi gamintojai. Nors daugelis gamintojų baterijoms suteikia 8 metų garantiją, likusiems komponentams ji gerokai trumpesnė. Čia išsiskiria Pietų Korėjos gamintoja „Kia“, taikanti septynerių metų ir 150 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantiją ne tik automobiliams su vidaus degimo varikliais, bet ir elektromobiliams „Soul EV“ ar „e-Niro“, ne vien jų baterijoms.
 
Įdomu ir tai, kad šią garantiją galima perduoti kartu su automobiliu naujam savininkui, nusprendus jį parduoti anksčiau, šis aspektas gali būti itin patrauklus ir didinantis modelio vertę antrinėje rinkoje.

Mažiau dėvėjimosi, mažiau gedimų
 
Pagrindinis elektrinio variklio pranašumas – tai, kad jis neturi judančių ir dėl to nusidėvinčių dalių, taigi yra patikimesnis bei ilgaamžiškesnis. Kadangi besidėvinčios detalės kartais gali nulemti brangų remontą, elektromobilių savininkai gali sutaupyti reikšmingą pinigų sumą.
 
Tai nereiškia, kad elektromobilis neturi gendančių detalių, jų yra, kaip ir kituose automobiliuose, tik mažiau.
 
Tipiškai elektromobilių priežiūra reikalauja pasirūpinti tokių detalių atnaujinimu, kaip salono oro filtrai, kurie šalina dulkes ir daleles iš automobilio šildymo bei oro kondicionavimo sistemos, taip pat stabdžių kaladėlės, padangos ir pakabos dalys (amortizatoriai, lankstai, vairo traukių antgaliai). 
 
Elektromobiliai taip pat turi salono šildymo ir aušinimo sistemą, kurioje naudojamas antifrizas, panašus į naudojamą benzininio variklio radiatoriuje. Kadangi nėra pavojaus skysčio užteršti variklio alyva ar šalutiniais degimo produktais, jo kokybė iš esmės nesikeičia ir jį pakeisti prireikia itin retai.
 
O vairuojant elektromobilį nebereikia sukti galvos dėl transmisijos, variklio aušinimo, uždegimo žvakių ar įvairiausių diržų ir grandinių.
 
„Elektromobilyje nerasite tiek detalių, kurias reikėtų reguliariai keisti, nes tiesiog nėra tiek judančių dalių, kiek tradiciniame automobilyje“, – sako Gabe Shenhar, „Consumer Reports“ automobilių testavimo programos asocijuota direktorė.
 
Elektromobilis yra pranašesnis ir kalbant apie stabdžius – visos elektrinės transporto priemonės išnaudoja regeneracinį stabdymą varikliu, dėl to stabdžių sistemai tenka mažesnė apkrova, o kaladėlės dėvisi lėčiau.
 
Kokybę atspindi garantija
 
Itin svarbų patikimumo klausimą natūraliai kelia vienas pagrindinių elektromobilio elementų – baterija, kurioje kaupiama energija leidžia automobiliui judėti. Šis įrenginys iš tiesų yra brangus, be to, jį pakeisti sudėtinga dėl baterijos dydžio ir svorio, kuris neretai siekia apie 500 kg. Todėl akumuliatoriaus ir elektros pavaros jungčių savarankiškai nepakeistų mechanikas mėgėjas vien dėl specializuotos įrangos poreikio.
 
Tačiau iki šiol gamintojams žinomi elektromobilių jungčių ar akumuliatorių gedimai buvo stebėtinai reti ir įvairiose patikimumo apklausose tokie modeliai dažniausiai pasirodo puikiai, ar tai būtų „Kia e-Niro“, ar „Tesla Model 3“. Kita vertus, vadinamieji pirmosios kartos elektromobiliai, kurių modeliai sukurti prieš daugiau nei 5 metus, tokiuose tyrimuose nežiba, pavyzdžiui, autoritetingo britų leidinio „Whatcar“ apklausose paskutinėse vietose tarp elektromobilių dažniausiai nominuojami 2011–2017 m. gamintas „Nissan Leaf“ ar nuo 2014 m. be esminių pokyčių gaminama „Tesla Model S“.
 
Tiksli elektromobilio akumuliatoriaus keitimo kaina priklausytų nuo įvairių aplinkybių, tačiau ši procedūra gali atsieiti penkiaženklę sumą. Vis dėlto baterijos įprastai tarnauja mažiausiai 8–10 metų, o problemos nekyla žaibiškai – tiesiog laikui bėgant efektyvi akumuliatorių talpa ima mažėti. Tai reiškia, kad mažesnius atstumus pasenusiu elektriniu automobiliu vis dar įmanoma nuvažiuoti ir vis dar bus pigiau nei vidaus degimo varikliu varomu transportu.
 
---------
Elektromobilių įkrovimo stotelių žemėlapis:
 


Kia modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   PicantoPicantoPicanto
  Maži  RioRioRioRio
  Venga  
  Kompaktiniai   CeedCeedCeed
  ForteForteForte
  Vidutiniai   MagentisMagentisOptimaOptima 
   Stinger 
  Dideli   OpirusCadenzaCadenza 
  Mini krosoveriai    NiroNiro
   Stonic
  Krosoveriai   SportageSportageSportageSportage
    EV6
  Dideli krosoveriai     EV9
  Visureigiai   SorentoSorentoSorentoSorento
  Mini vienatūriai   SoulSoulSoul
  Vienatūriai   CarensCarensCarens  
  Dideli vienatūriai  CarnivalCarnival CarnivalCarnival
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt