Markės
220 iš 1775
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
Pirmasis BMW M3 buvo sukurtas siekiant homologacijos garsiausiose to meto DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) žiedinėse varžybose. Tam reikėjo pagaminti 5000 automobilių. Tačiau ne vien dėl šio tikslo buvo sukurtas mažiausias ir pigiausias iš visų to meto M serijos automobilių. BMW kompanija norėjo pasiekti platesnę sportinių automobilių mėgėjų publiką ir žinoma “pastatyti” į vietą konkurentus iš Mercedes bei Ford kompanijų, kurie gamino puikias sportinių automobilių versijas - Mercedes-Benz 190E Cosworth ir Ford Sierra Cosworth. Ir BMW kompanijai tai padaryti pavyko. BMW M3 E30 pasirodė esantis beveik tobulas sportinis automobilis – nedidukas, idealiai valdomas, puikiai jaučiamas, beveik tobulai subalansuotas (48/52 svorio pasiskirstymas), dinamiškas, mėgstantis aukštus sūkius ir dar kartą – nepaprastai gerai valdomas. Tai tikras vairuotojo automobilis, be jokių pagalbinių elektroninių sistemų, komfortų, turbinų ar kitų įmantrių dalykų. Tiesiog keturi ratai, puikus balansas ir sportinis variklis. Vizualiai M3 nedaug kuom skiriasi nuo įprasto E30, visgi jo aerodinamika buvo gerokai patobulinta. Pakeistas galinis stiklas, bagažinės dangtis pagamintas iš lengvo stiklo audiniu armuoto plastiko ir pakeltas maždaug 40 mm, kad oro srautas geriau prispaustų galinę automobilio dalį bei kad automobilis turėtų geresnį išilginį stabilumą reikalingą važiuojant dideliu greičiu. Priekinis stiklas pas M3 nebuvo įdėtas į gumos apvalkalą, o tiesiog įklijuotas, dėl to M3 E30 pasiekė santykinai mažą pasipriešinimo koeficientą Cd = 0,33, skirtingai nei standartinis E30 turintis tikrai nekokį oro pasipriešinimo koeficientą Cd = 0,38. BMW E30 M3 turėjo keturių cilindrų 2.3 L DOHC variklį kodiniu pavadinimu „S14“. Tai buvo aukštus sūkius mėgstantis variklis, kurio raudona sūkių riba prasideda ties 7250 aps./min. Be katalizatoriaus šio variklio galia siekė 147 kW (200 AG) ir 240 Nm, o didžiausias greitis siekė 235 km/h. Galingiausia “Sport Evolution” versija turėjo irgi keturių cilindrų tik didesnį 2.5 L 16 V DOHC variklį, kurio galia siekė 238 AG, didžiausias greitis 248 km/h, iki 100 km/h per 6.5 sekundės. Sportinė M3 versija 1988 metais turėjo 2,3 L variklį, kurio galia siekė 221 kW (300 AG) galia. 1990 metais norint padidinti konkurencingumą DTM versija gavo naują aerodinamikos paketą, didesnes ratų arkas, didesnius ratus, stabdžius ir didesnį 2,5 L variklį, kurio galia padidėjo iki 279 kW (379 AG) – didžiulė galia kaip tokio dydžio ir svorio automobiliui. BMW E30 M3 varžėsi įvairiausiose automobilių lenktynėse, o žiedinėse pasirodė ypatingai gerai. M3 penkis kartus laimėjo „24 Hours Nürburgring“ lenkynes (1989, 1990, 1991, 1992 ir 1994 metais), „Spa 24 Hours“ lenktynes keturis kartus (1987, 1988, 1990 ir 1992 metais) kur dažnai varžėsi su galingesniais didesnį darbinį tūrį arba turbinas turinčiais automobiliais. M3 dominavo ir kitose lenktynių serijose tokiose kaip „World Touring Car Championship“, „British Touring Car Championship“, „Italian Touring Car Championship“, „French Touring Car Championship“ ir „Australian Touring Car Championship“. Visur automobilis skynė pergales. Pats DTM čempionatas šiai dienai BMW E30 M3 modelį laiko geriausiu visų laikų savo serijos sportiniu automobiliu. M3 taip pat varžėsi kaip ralio automobilis – kartu su „Prodrive“ komanda paruošti BMW M3 varžėsi kelių šalių čempionatuose bei kai kuriuose WRC ralio čempionato etapuose 1987–1989 metais. Paskutinės M3 ralio versijos turėjo 221 kW (300 AG) galią ir nors M3 nebuvo labai konkurencingas palyginus su keturiais ratais varomais automobiliais, tačiau ant asfalto dangos buvo labai efektyvus sportinis automobilis. Didžiausia ralio sėkmė buvo pergalė „Tour de Corse“ varžybose 1987 metais.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
2004 metais žurnalas „Sports Car International“ šiam M3 skyrė šeštą vietą tarp geriausių aštuntojo dešimtmečio sportinių automobilių, kurį aplenkė tik tokios legendos kaip Porsche 959, Ferrari 288 GTO, VW Golf GTI, Audi Quattro ir Ferrari F40. 2007 metais žurnalas „Automobile Magazine“ E30 M3 įtraukė tarp penkių geriausių visų laikų vairuotojų automobilių.

BMW M3 E30 DTM garsas:



BMW E30 M3 DTM & Group A race:



DTM History - 1991/1992



VIN patikra - sužinokite automobilio istoriją
Filtruoti pagal kurą:
  
Modifikacijų: 8
M3 Convertible (E30) 2.3 (195 Hp)
KĖBULAS 2.3 (195 Hp) CAT
Kėbulo tipas Kupė
Durų skaičius 2
Sėdimų vietų skaičius 4
Bagažinės talpa, l 420
VARIKLIS
Degalai Benzinas (dujų iranga?)
Kuro sistema Daugiataškis įpurškimas
Variklio tipas Cilindrai eilėje
Variklio pozicija Priekyje, išilgai
Darbinis tūris, cm3 2302
Cilindrai/vožtuvai 4/16
Galia, AG/KW/aps.per min. 195/145/6750
Maks. sukimo momentas, Nm/aps.per min. 230/4750
Įsibėgėjimas 0-100 km/h, s 6.8
Maksimalus greitis, km/h 230
TRANSMISIJA
Varomieji ratai Galiniai
Vairo stiprintuvas Hidraulinis
Pavarų dėžė Mechaninė 5 pavarų
MATMENYS/SVORIS
Ilgis, mm 4345
Plotis, mm 1680
Aukštis, mm 1370
Svoris/Max svoris, kg 1200/1600
Atstumas tarp ašių, mm 2565
PAKABA IR VAŽIUOKLĖ
Priekinė pakaba McPherson
Galinė pakaba -
Priekiniai stabdžiai Diskiniai aušinami ABS
Galiniai stabdžiai Diskiniai ABS
Priekinės padangos 205/55 VR15
Galinės padangos 205/55 VR15
DEGALŲ SĄNAUDOS (skaičiuoti dujų įrangai)
Mieste, l/100km 12.4
Užmiestyje, l/100km 7.8
Vidutinės, l/100km 8.8
CO2 emisija, g/km -
Degalų bako talpa, l 70
Autoterminų paaiškinimai...
BMW modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
01234567890123456789012345678901
  Maži    i3
  Kompaktiniai   1 klasė1 klasė1 klasė
  1 klasės M CoupeM135iM135i
   2 klasės Coupe2 klasės Coupe
   M2
   2 klasė Gran Coupe
  Vidutiniai 3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė
M3M3M3M3M3 M3
   3 klasė Gran Turismo 
   4 klasė4 klasė
   M4M4
   4 klasė Gran Coupe4 klasė Gran Coupe
  Dideli 5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė
M5 M5M5M5M5
  5 klasė Gran Turismo6 klasė Gran Turismo
  Reprezentaciniai 7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė
  Kupė 8 klasė  8 klasė
  6 klasė6 klasė  
  M6 M6  
   M8
  Keturduriai kupė    6 klasė Gran Coupe 
   M6 Gran Coupe  
   8 klasė Gran Coupe
  Roadsteriai Z1 Z3Z4Z4 Z4
 Z3M Z4M   
  Mini krosoveriai   X1X1
   X2
  Krosoveriai   X3X3X3
   X4X4
  Dideli krosoveriai   X6X6X6
  X6MX6MX6M
  Visureigiai  X5X5X5X5
  X5MX5MX5M
    iX
  Dideli visureigiai    X7
  Mini vienatūriai    2 klasės Active Tourer
  Vienatūriai    2 klasės Gran Tourer
  Sportiniai  Z8   
  Supercar    i8 
  01234567890123456789012345678901
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti virš 5000 skelbimų, virš 7000 atsiliepimų apie automobilius bei virš 1600 automobilių anketų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
© Autoasas.lt 2007-2021

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt