Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2022-09-14
40 metų automobilių dizaino madų. Ketvirta dalis – technologiškieji 2010-ieji

40 metų automobilių dizaino madų. Ketvirta dalis – technologiškieji 2010-ieji
Praėjusiuose straipsniuose apžvelgėme kokios automobilių dizaino mados vyravo tris dešimtmečius nuo 1980-ųjų metų. Šiame straipsnyje panagrinėkime kokios automobilių dizaino mados vyravo praėjusiame 2010-ųjų metų dešimtmetyje.

2010-ieji metai prasidėjo su viltimi, kad daugiau nebebus finansų krizės, tokių nesusipratimų kaip 2000-aisiais Irake ar tokių akiplėšiškumų kaip 2008 metais tuometinėje Gruzijoje. Stipriausią pasaulio valstybę valdė adekvatus prezidentas, o antra stipriausia valstybė atrodė ne tokia raudona kokia yra šiandien. Kaip istorija parodė viskas gausis ne visai taip kaip tikėjomės.
 
Šis įvairus dešimtmetis padovanojo įvairiausių automobilių, net ir tokių kokių visiškai nesitikėjome. Šiuo laikotarpiu visuotino pripažinimo susilaukė elektromobiliai, automobilių tipų ir klasių buvo sukurta tiek, kad juose susigaudyti dabar reikia excelio lentelių, o dizaino madose įsivyravo minties polėkis be jokių ribų. Taigi, pažiūrėkime kokios automobilių dizaino mados vyravo 2010-aisiais metais.
 
Automobiliai tampa dar didesni
 
Taip, automobiliai didėjo visada, bet žemės planetos dydis ir fizikos dėsniai sako, kad tas didėjimas vieną dieną turėtų sustoti. Ne, tik ne šitame dešimtmetyje! 2010-aisiais automobilių matmenys ir svoris išaugo itin stipriai. Išaugę automobiliai pakeisdavo aukštesnės klasės neitin sėkmingus modelius, o šiuos pakeisdavo nauji mažesni. 



Ford F150
 
Gamintojai pradėjo išnaudoti tokią modelių rotaciją, nes nereikėdavo pristatyti naujų vardų didesnių automobilių segmentuose. Pavyzdžiui - Europos rinkoje itin gerai vertinamas modelis Honda Civic padidėjo tiek, kad pereina į aukštesnę klasę, kurią anksčiau valdė ne toks sėkmingas Honda Accord. Šis irgi padidėjo, todėl Honda gamoje keičia Legend modelį, kuris buvo itin nesėkmingas modelis - jo pardavimai nutraukti dar 2012 metais. Padidėjusio Honda Civic vietą užims mažesnis Honda Jazz modelis, šio vietą užims dar mažesnis – jau naujas vardas Honda E modelis. Pastarasis yra elektromobilis, todėl jį pozicionuoti nėra sunku. 

Stilių diversifikacija

„Dizaino idėjų prasme šis dešimtmetis yra itin įvairus. Prieš dešimtmetį prasidėjusi agresyvesnio dizaino, dinamiškų formų mada šiame pasiekė aukščiausia tašką. Bent jau taip atrodo dabar. Tai galima pamatyti beveik kiekvienos markės modeliuose, bet geriausiai kogero Toyota/Lexus kompanijos automobiliuose. Pavyzdžiui tokiuose kaip Toyota C-HR, ketvirtos kartos Toyota Prius, Lexus IS, Lexus ES ar Lexus LS. Pažiūrėkite į šių automobilių linijas, ypač į priekinę dalį – ji atrodo lyg būtų samurajų kardu išskaptuota. 


Lexus LS

Atrodo itin radikaliai, gal ne visiems priimtinai, bet reikia pripažinti Toyota/Lexus pasielgė teisingai. Teisingai dėl to, kad ši japonų kompanija užčiuopė unikalų tik jiems būdingą stilių. Būtent Lexus markės automobiliai daugiausiai prisidėjo prie to, kad nuo šiol prestižiniai automobiliai nebūtinai turi turėti santūrų dizainą kaip buvo anksčiau.“ - sako atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

BMW ir Cadillac kompanijos taip pat pasuko dinamiškų formų vystymo keliu. Šį dešimtmetį jie pasiekė kogero tobulą aštrių ir raumeningų formų derinį, kuris kartu su tobulomis proporcijomis ir šiek tiek subtilumo, mums pateikė vienus patraukliausių automobilių dizaino pavyzdžių per visą istoriją. 



Volvo XC90

Kitos kompanijos pasielgė atvirkščiai - paeksperimentavę su įvairiais išraiškingais stiliais ir negavę reikiamo įvertinimo iš pirkėjų pusės, nusprendė gaminti pabrėžtinai nuosaikaus stiliaus automobilius. Tokios yra Ford, Opel ar Jaguar kompanijos. Itin lengva šią transformaciją pastebėti Jaguar automobiliuose, kurie iki maždaug 2008 metų pasižymėjo itin išraiškingu, vintažiniu stiliumi, kuriame dominavo keturi apvalūs žibintai priekyje, daug chromo ir pabrėžtinai nesportiškas automobilio siluetas. Tačiau dabar Jaguar gamina lakoniškos formos automobilius pabrėždami ne britišką išskirtinumą, o labiau modernumą. Ir jiems dabar puikiai sekasi.

Dar kitos grįžo prie apvalainų formų, tik šįkart joms yra suteikiamos labiau raumeningos formos nei infantilios, kaip buvo 90-aisiais metais. Tokios kompanijos yra Alfa-Romeo ar Mercedes-Benz. Pastaroji kompanija po stiliaus prasme itin nesėkmingų 2000-ųjų metų, kuomet mėtėsi nuo vieno stiliaus prie kito, dabar pradėjo gaminti itin patrauklaus dizaino automobilius. Mercedes dizaineriai sugebėjo suderinti rodos nesuderinamus dalykus - eleganciją, solidumą ir dinamiškumą.


Alfa-Romeo Giulia



Mercedes-Benz S

Kiti liko užstrigę su senomis idėjomis, kaip kad Mitsubishi, Subaru ar Audi kompanijos. Pastaroji be jokių naujų idėjų tiesiog didino radiatoriaus groteles iki maksimaliai įmanomo dydžio ir staiga susidūrė su vietos stoka ant automobilio priekio. Dešimtmečio pabaigoje pačiupę šį pavyzdį, radiatoriaus groteles pradėjo didinti ir BMW kompanija. Kažkada buvę lakoniškos BMW radiatoriaus grotelės padidėjo iki nepadoraus dydžio - jos tikrai neliko nepastebėtos memų kūrėjų. Kalbant apie radiatoriaus groteles... šių varžybų pirmos vietos laimėtojas kogero yra Toyota Avalon modelis – šio automobilio priekis susideda tik iš grotelių ir dviejų nedidelių žibintų.



Toyota Avalon

Dažniausiai mados sukasi ratu – pasirodo, dingsta ir vėl sugrįžta. Bet būna ir taip, kad sukuriamos naujos. Vieną tokių pristatė pirmos kartos Nissan Juke. Tai puikus netvarkingo „messy“ stiliaus pavyzdys, kuomet automobilio dizaino elementai sąmoningai nesuderinti tarpusavyje. Dažniausiai automobilio priekyje nenuosekliai sumontuojami skirtingų dydžių ir formos žibintai, galiniams žibintams dažnai suteikiama labai neįprasta tarkim bumerango forma. Ir visa tai paliekama nesuderinta tarpusavyje, dažnai nesuderinta ir su automobilio profiliu. Dabar rinkoje turime gausybę automobilių turinčių šį sunkiai apibūdinamą stilių - tai Citroën C3, Citroën C4 Cactus, Hyundai Bayon, Hyundai Kona, Jeep Cherokee ir net naujasis 7 serijos BMW.  



Nissan Juke

Sportiškumas dabar suvokiamas kitaip

Iki šiol sportiniai automobiliai būdavo gaminami kupė, kabrioleto ar rodsterio kėbulu. Dažniausiai jie buvo dviviečiai, nedideli ir lengvi. Juk sportiniai automobiliai skirti vienam žmogui – vairuotojui, bei vienam tikslui - važiuoti greitai. 

Šiame dešimtmetyje viskas keičiasi – nuo šiol sportiniai automobiliai skirti visai šeimai. Tiesa jie važiuoja tikrai labai greitai. Tarkim dvivietis Mercedes-Benz AMG GT modelis susilaukė didžiulio populiarumo, todėl Mercedes išleido jo keturvietę versiją. Analogiškai pasielgė ir BMW kompanija su 8 klasės modeliu. Dabar vieni dinamiškiausių automobilių rinkoje yra dideli GT klasės keturviečiai elektromobiliai - Audi e-tron GT, BMW 6 klasės Gran Coupe, Porsche Panamera ir Porsche Taycan.



Audi e-tron GT

Jeigu 1990-ais metais sportiškumas dizano srityje asociavosi pirmiausiai su pleišto formos automobilio profiliu, trumpa priekine dalimi ir aukšta bagažinės linija. Tai 2010-aisiais metais šis profilis pasikeitė – dabar automobilio priekinė dalis turėjo ne smailėti, o atvirkščiai būti kuo stipriau išreikšta ir kaip galima ilgesnė, o galinės dalies linija stipriai žemėjanti. Ši žemėjimo linija prasideda jau nuo automobilio salono centro. Atkreipkite dėmesį kaip radikaliai tai padaryta Ford Mustang arba 8 serijos BMW modeliuose. Tiesa, ši tendencija nėra nauja, nes toks stilius dominavo jau 1960-aisiais metais – ypač tai pastebima tų laikų „musclecar“ automobiliuose. 


Ford Mustang

„Apskritai šis dešimtmetis pasižymi sportiškumo kulto dvasia, kuri dažniausiai išreiškiama itin didelio skersmens ratais su plačiomis padangomis, spoileriais, galiniais difuzoriais, daugybe geriausiai juodos spalvos radiatoriaus grotelių, kurios dažniausiai neatlieka jokios funkcijos ir dvigubais, trigubais ar keturgubais dujų išmetimo vamzdžiais, kurie taip pat kartais neatlieka jiems skirtos funkcijos, taip pat gausybe ženkliukų kuriuose visaip derinamos „R“, „S“, „V“ raidės ir dirbtiniu išmetimo garsu. Kogero šį dešimtmetį vėliau prisiminsime kaip kičo laikus.“ – sako Nerijus.



Honda Civic

Įpatinga Tesla įtaka

Neperdėsime sakydami, kad Tesla kompanija įvykdė tikrą technologijų revoliuciją automobilių pramonėje. Tačiau ne vien technologijos išskiria šią kompaniją iš kitų. Dizaino prasme Tesla automobiliai taip pat yra ypatingi. Tesla automobilių stilių galima apibūdinti kaip „ala Apple“ – tai minimalistinis, pabrėžtinai švarus stilius, toks pats kokį naudojo Apple kompanija savo gaminiams. Gaminio dizainą turi diktuoti jo funkcija – tokia filosofija vadovaujasi ir Tesla kompanija. Todėl Tesla automobiliuose nerasime radiatoriaus grotelių, duslintuvų nes jų elektromobiliui nereikia, durelių rankenos paslėptos nes jos gadina automobilio aerodinamiką, automobilis yra itin aptakus nes to reikalauja dar neitin įspūdingi elektromobilio nuvažiuojami atstumai su vienu įkrovimu. 



Tesla Model S

Viduje dizaino beveik nėra, nes jo vietą užima didžiuliai LCD ekranai. Ir kodėl gi ne – per juos galima pateikti vartotojo sąsają ir bet kokias funkcijas. Pačias funkcijas galima bet kada atnaujinti ir pateikti kitaip, be to universalus LCD ekranas kainuoja neabejotinai pigiau nei pagaminti mechaninį prietaisų skydelio įrenginį. Fizinių mygtukų irgi beveik nėra, nes taip pigiau ir be jų galima iš bėdos apsieiti. Nepatogu spaudyti LCD ekraną? Nieko tokio, galite valdyti balsu. Atrodytų tokios paprastos idėjos, kurios technologiškai buvo įmanomos ir anksčiau. Tačiau jos įsigalėjo tik į rinką atėjus kompanijai iš šalies. Unikalios idėjos kartais turi gimti ne „mainstream“ aplinkoje. 

Dar viena įdomi nepaprastai sėkmingo Tesla atėjimo į rinką pasekmė buvo ta, kad pradėję gaminti elektromobilius daugelis kompanijų norėdamos tai pabrėžti sukūrė naujas automobilių linijas savo gamoje. Šie automobiliai išsiskiria ne tik naujais modelių pavadinimais, bet ir dažnai kitokia stilistika nei įprasta toje kompanijoje. Tokiu būdu gamintojai gauna dvi naudas iškarto – išskiria elektromobilius iš įprastų tarpo, bei sau leidžia paeksperimentuoti su stiliais. 

Vieni pirmųjų tai įgyvendino BMW kompanija - dar savo pirmuosiuose hibridiniuose „i“ serijos automobiliuose BMW i3 ir BMW i8. Vėliau savo elektromobilių serijose tai pradėjo daryti ir kitos kompanijos - Mercedes-Benz EQ, Audi e-tron, Hyundai Ioniq, Volkswagen ID serijose.



Volkswagen ID3

Dėmesys detalėms

Kadangi per automobilizmo raidos šimtmetį buvo išbandyta daug įvairių dizaino idėjų ir formų, šiame dešimtmetyje atėjo laikas ir detalėms. Kartais jos įgauna labai įdomias panaudojimo formas – kaip antai toks įprastas dalykas kaip automobilio žibintai. Jau gerokai anksčiau autoindustrijoje buvo pradėtos naudoti LED lemputės automobilių interjere, tačiau tik dabar jos buvo pradėtos naudoti kelio apšvietimui, galiniuose žibintuose ar tiesiog stiliui formuoti. Dabar beveik kiekvienas gamintojas turi susikūręs savo firminį dienos šviesų pateikimą. Rodytųsi smulkmena, tačiau dabar iš už pusės kilometro galima atpažinti priešais jus atvažiuojančio automobilio markę. 


Porsche 918 Spyder

Atidžiau įsižiūrėjus priekiniai žibintai išpuošti LED lemputėmis kartais atrodo it karalių karūnos, tačiau ir galiniai žibintai nedaug jiems nusileidžia – raudonų, oranžinių ir gelsvų spalvų derinys ir daugiasluoksniškumas gali būti neįtikėtinai gražus. Vieni pirmųjų, kurie atkreipė į tai dėmesį buvo BMW kompanija, kuri sukūrė elegantiškus ir labai įdomius galinius 5 serijos BMW F10 arba BMW X5 F15 modelių žibintus. Dabar kogero visi gamintojai atkreipia dėmesį į tokias detales. 



BMW f10

Šiame dešimtmetyje sugrįžo ir per visą automobilio plotį ištęsti galiniai žibintai. Jei 1990-aisiais metais tokius turėje beveik kiekvienas japoniškas top klasės sportinis automobilis, tai dabar ši mada persimetė ir į sedanus bei įprastus hečbekus. Dabar tokius turi Bugatti Chiron, visi Lincoln ir Porsche modeliai, Audi A7, Audi A8, Audi Q8, Audi E-tron, Lexus UX, Kia proCeed, Mercedes-Benz EQC ir Peugeot 208.



Mercedes-Benz EQC

Į madą iš 1980-ųjų sugrįžta dar vienas įspūdingas dizaino elementas – tai į viršų atidaromos durelės. Šįkart jas turi ne tik Lamborghini, McLaren ir Ferrari modeliai, bet ir BMW i8, Ford GT, Mercedes-Benz SLS AMG ir net visureigis Tesla Model X.



Ferrari LaFerrari

TOP 10

Dabar pažiūrėkime kokie dešimt automobilių buvo patys ikoniškiausi ar padarę didžiausią įtaką automobilizmo istorijoje 2010-aisiais metais. Nerijaus Paketūro nuomone šie automobiliai paliko ryškiausią pėdsaką technologiškajame dešimtmetyje:

Tesla Model S – už automobilių pramonės revoliuciją
Nissan Leaf – už tai, kad elektromobilis tapo prienamas visiems
Volkswagen Golf Gti – už išties „karštą“ hečbeką
Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 ir Honda NSX – už elektrinį požiūrį į superautomobilius
Ford F-150 – už tai, kad populiariausi rinkoje gali būti ne tik Volkswagen ar Toyota hečbekai
Mercedes-Benz S klasė W222 – už tai, kad Mercedes žvaigždė vėl šviečia visu ryškumu
Volvo XC90 – už Volvo markės išgelbėjimą
Porsche 911 GT3 – už grynakraujį sportinį automobilį 
Porsche Panamera – už grynakraujį įvaizdžio automobilį 
Volkswagen ID.3 – už tai, kad padėjo užmiršti „dyzelgeito“ skandalą
 
Jeigu patiko skaityti apie 2010-ųjų metų automobilių dizaino madas, siūlome paskaityti ir apie 80-ųjų, 90-ųjų ir 2000-ųjų metų automobilių madas.
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt