Markės
236 iš 1920
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Itin greitas
  • Praktiškas ir greitas
  • Visi varomieji ratai
TRŪKUMAI
  • Komfortas ne pati stipriausia M3 pusė
  • Dizainas abejingų nepaliks, susižavėjusių irgi
  • Visi varomieji ratai
"Naujausias G80 modelis išlaikė klasikinę komponuotę – 3 litrai, 6 cilindrai eilėje, žinoma be turbinos (šįkart twin-scroll tipo) nebuvo apsieita plius naujasis M3 yra komponuojamas ir su visais varomais ratais – pirmą kartą M3 modelyje"
BMW automobiliai yra unikalūs tuo, kad praėjus daug laiko beveik visi jų modeliai neatrodo pasenę nepaisant to kaip jie mums atrodė kai pamatėme pirmą kartą. Galbūt pastebėjote tai? Tarkim 2003 metais pirmą kartą pamačius BMW E60, šis atrodė baisiai keistai ir tuomet tikrai neatrodė kad atlaikys laiko išbandymą. Bet kaip tik BMW automobiliai ir atlaiko šį išbandymą – dėl to E30, E34, E36, E38, E39 ir kiti buvo ir bus mėgstami. Įdomu kaip laiko išbandymą atlaikys naujosios BMW priekinės radiatoriaus grotelės? Sunku įsivaizduoti, kad šis dizainas kažkada taps klasikiniu. Bet būtent taip ir turėtų būti. Ar jums patinka ar nelabai patinka naujasis BMW priekinės dalies stilius, tačiau galinė dalis neabejotinai patiks. Ji puiki pas įprastą trečiuką ir žinoma atrodo įspūdingai pas M3 kur akcentuojami keturi tradicinėje vietoje įtaisyti dujų išmetimo vamzdžiai. Automobilis ženkliai skiriasi nuo įprasto trečiuko – oro angos buferiuose, M3 ženklinimas ant sparnų, anglies pluošto stogas, kitokio dizaino šoniniai veidrodėliai, platesni sparnai ir t.t. Bendros liko tik šoninės durelės. Įdomu stebėti ne tik M3 dizaino evoliuciją ar revoliuciją, bet ir komponuotės ir variklių pasikeitimus. Jei pirmasis E30 M3 turėjo gana kuklius 2-2.5 litro keturių cilindrų variklius su maždaug 200 AG, tai E36 variklis padidėjo iki 3-3.2 litro, galia iki 300 AG, o cilindrų skaičius išaugo iki šešių. Sekančios kartos E46 variklis išliko 3.2 darbinio tūrio, tačiau galia paaugo iki 360 AG, be to šis modelis gavo sportiškesnę pakabą. Sekantis E90 modelis gavo dar didesnį 4-4.4 litrų, 8 cilindrų variklį pasiekiantį net 450 AG. Sekančio F80 modelio darbinis tūris buvo ženkliai sumažintas - iki 3 litrų ir buvo sugrįžta prie 6 cilindrų komponuotės, tačiau variklis gavo turbiną, tad galia ir dinaminės savybės tik padidėjo. Naujausias G80 modelis išlaikė klasikinę komponuotę – 3 litrai, 6 cilindrai eilėje, žinoma be turbinos (šįkart twin-scroll tipo) nebuvo apsieita plius naujasis M3 yra komponuojamas ir su visais varomais ratais – pirmą kartą M3 modelyje. Matome, kad laikui bėgant automobilio darbinis tūris didėjo, pasiekė piką ir dabar ima mažėti. Jei tendencija išsilaikys, o greičiausiai taip ir bus, tai greitai vėl pamatysime M3 su keturių cilindrų varikliais. Bus tik vienas esminis skirtumas – M3 daugiau niekada nebus nedideliu, aukštų sūkių, atmosferinio variklio sportiniu automobiliu kokiu buvo sumanytas. Na, bet galios ir dinamikos tikrai turėsime daugiau, o sekundžių iki 100 km/h tikrai mažiau.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Visos BMW M3 kartos:



Nors naujas priekinės dalies stilius yra tikrai įdomus ir turi potencialo įvairioms variacijoms, tačiau koncepcinio modelio atrodė gerokai gražiau. Serijinis modelis:



Koncepcinis modelis:



2022-05-23

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį
Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų, pristatė itin greitą specialaus leidimo automobilį – „BMW M4 CSL“. Tai greičiausią garsiosios Niurburgringo trasos įveikimo laiką pademonstravęs BMW serijinis modelis. Šių sportiškų automobilių visame pasaulyje bus pagaminta tik 1 tūkstantis. 

Naujojo modelio pavadinime naudojamos raidės CSL žymi žodžius Competition, Sport ir Lightweight. Jie atskleidžia koncerno sportinių modelių kūrėjų orientaciją į pergales varžybose per lengvasvorį dizainą. Toks požiūris gamintojo taikomas nuo pat 1973 metų, kada buvo išleistas pirmasis CSL modelis – „BMW 3.0 CSL“, kuris iškart triumfavo Europos čempionate. 

 
Lygiai taip pat ir šviežiai pristatytame „M4 CSL“ BMW orientavosi į lengvasvores konstrukcijas ir variklio galią. Atrodo, kad inžinieriams tai pavyko puikiai – automobilio galios ir svorio santykis siekia vos 4,01 kg/kW (2,95 kg/AG). Toks rodiklis užtikrina didelį modelio dinamiškumą –20,6 km Niurburgringo trasą „M4 CSL“ įveikė greičiau nei bet kuris kitas serijinės gamybos BMW automobilis – per 7 min. ir 15,677 sekundės.
 
Iki 100 km/val. – per 3,7 sekundės

„M4 CSL“ modelyje integruotas 3.0 l darbinio tūrio aukštų apsukų šešių cilindrų išilginis variklis su „M TwinPower Turbo“ technologija – toks, kaip ir lenktyniniame „BMW M4 GT3“ automobilyje. 
 
Didžiausias „M4 CSL“ variklio sukimo momentas – 650 Nm – pasiekiamas esant nuo 2750 iki 5950 aps/min. Didžiausia 405 kW/550 AG galia pasiekiama esant 6250 aps/min. Variklio sukimo momentas galiniams varantiesiems ratams perduodamas per aštuonių laipsnių „M Steptronic" pavarų dėžę su „Drivelogic". 

 
Tokios komplektacijos „M4 CSL“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgi per 3,7 sek., o nuo 0 iki 200 km/val. – per 10,7 sekundės. 
 
Sumažino svorį

Sportiško automobilio svoris siekia 1625 kg. Jame sumontuotos iš anglies pluošto pagamintos M sėdynės leido sutaupyti net 24 kg. Dar 21 kg automobilis „numetė“ inžinieriams atsisakius sėdynių ir diržų gale, pakeitus bagažinės elementus. Patobulinta važiuoklės konstrukcija, itin lengvi keramikiniai „M Carbon“ stabdžiai, ypatingi lengvojo lydinio ratlankiai, spyruoklės ir atramos, leido svorį sumažinti dar maždaug 21 kg. 

 
Prie automobilio „liekninimo“ prisidėjo ir efektyvesnė garso izoliacija, palengvėjusi apie 15 kilogramų, o dar 11 kilogramų nubraukė iš anglies pluoštu sutvirtinto plastiko (CFRP) pagaminti kiti elementai, pavyzdžiui, stogas, variklio ir bagažinės dangčiai ir kt. Galiausiai, dar apie 8 kilogramus sutaupyta sumažinus dujų išmetimo sistemos svorį bei modifikavus kitus elementus – priekines variklio groteles, galinius žibintus, grindų kilimėlius ir automatinės klimato kontrolės sistemą. 
 
Sportiniam vairavimui pritaikytas automobilis

„M4 CSL“ kūrėjai padirbėjo ir su važiuokle. Nauji amortizatoriai, spyruoklės, ratų palenkimo kampas, 8 mm žemesnė (nei „M4 Competition Coupe“ modelyje) pakaba – šie ir kiti elementai leido subalansuoti lengvos konstrukcijos automobilį ir užtikrinti nepriekaištingą jo valdymą ir trasoje, ir gatvėje. 
 
Visi specialaus leidimo modeliai turės adaptyvią M pakabą su elektroniniu būdu reguliuojamais amortizatoriais, kintančio sportinio vairavimo sistemą su „M Servotronic" stiprintuvu ir M anglies pluošto keraminius stabdžius. Standartiškai diegiama M traukos kontrolės sistema leis vairuotojui nustatyti ratų praslydimo ribas. 

 
Automobilio viduje greitai keisti reikalingus automobilio parametrus galima per specialų „M mode“ mygtuką. Standartinėje įrangoje yra „M Drive Professional" sistema su „M Drift Analyser" ir „M Laptimer" funkcijomis bei „BMW Live Cockpit Professional" įranga. 
 
„M4 CSL“ taip pat jau standartinėje įrangoje turės važiavimo komfortą ir saugumą padidinančių sistemų. Pavyzdžiui, parkavimo atstumo kontrolės sistemą, įspėjimo apie priekinį susidūrimą sistemą, įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistemą ir kt. 
 
Sportiškumo akcentai

Sofistikuota ne tik „M4 CSL“ važiuoklė, bet ir kiti elementai. Atskiro paminėjimo verti galiniai LED žibintai. Čia pirmą kartą serijinėje gamyboje bus naudojama technologija, kai žibintų stikliniuose gaubtuose integruojamos šviesos gijos, kurios apšviečiamos naudojant lazerinę technologiją. Tai suteikia žibintams savitumo, ypač – važiuojant tamsoje. 
 
Už papildomą mokestį naujojo modelio pirkėjai galės užsisakyti lazerinius priekinius žibintus. Jie turės specialius geltonus elementus, kurie aktyvuosis automobilį atrakinant ar įjungus artimąsias ir tolimąsias šviesas.

 
„M4 CSL“ dujų išmetimo vamzdžių sistema yra ne tik lengvesnės konstrukcijos, bet ir turi elektra valdomas sklendes, kurios padeda sukurti išskirtinį, sportinį „M4 CSL“ variklio griausmą.
 
Priešais vairuotojo vairą įmontuotas prietaisų skydelis su 12,3 colio įstrižainės ekranu, o greta – 10,25 colio skersmens valdymo ekranas. Standartinėje komplektacijoje yra „BMW maps“ navigacija, išmanusis asistentas „BMW Intelligent Personal Assistant", belaidžio įkrovimo ir „Wi-Fi" galimybės. Papildomai galima užsisakyti projekcinį ekraną „BMW Head-Up Display" ir važiavimus įrašantį „BMW Drive Recorder".
 


BMW modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Maži    i3 
  Kompaktiniai   1 klasė1 klasė1 klasė
  1 klasės M CoupeM135iM135i
   2 klasės Coupe2 klasės Coupe
   M2M2
   2 klasė Gran Coupe
  Vidutiniai 3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė3 klasė
M3M3M3M3 M3
   3 klasė Gran Turismo 
   4 klasė4 klasė
   M4M4
   4 klasė Gran Coupe4 klasė Gran Coupe
    i4
  Dideli 5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė5 klasė
M5 M5M5M5M5
  5 klasė Gran Turismo6 klasė Gran Turismo
  Reprezentaciniai 7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė7 klasė
  Kupė 8 klasė  8 klasė
  6 klasė6 klasė  
  M6 M6  
   M8
  Keturduriai kupė    6 klasė Gran Coupe 
   M6 Gran Coupe  
   8 klasė Gran Coupe
  Roadsteriai  Z3Z4Z4 Z4
 Z3M Z4M   
  Mini krosoveriai   X1X1X1
   X2X2
  Krosoveriai   X3X3X3
   X4X4
  Dideli krosoveriai   X6X6X6
  X6MX6MX6M
  Visureigiai  X5X5X5X5
  X5MX5MX5M
    iX
    XM
  Dideli visureigiai    X7
  Mini vienatūriai    2 klasės Active Tourer2 klasės Active Tourer
  Vienatūriai    2 klasės Gran Tourer 
  Sportiniai  Z8   
  Supercar    i8 
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt