Markės
1057 iš 1918
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Dizainas įdomesnis nei daugelio konkurentų
  • Vienas geriausiai valdomų krosoverių
  • Nebloga bagažinės erdvė
TRŪKUMAI
  • Mažas nuvažiuojamas atstumas
  • Kiek sunkoka patekti ant galinių sėdynių
  • Maža galia
"Mazda teigia, kad kiek vėliau pasirodys ir šiek tiek brangesnė MX-30 versija su papildomu rotoriniu varikliu. Jis nesuks ratų, o veiks kaip itin tylus generatorius ilgoms kelionėms. Be to rotorinio variklio privalumas tas, kad jis gali deginti praktiškai bet kokius degalus"
Pastaruoju metu atsirandant vis daugiau “naujos kartos” automobilių t.y. elektromobilių pastebime gamintojų žaidimą su jų pavadinimais. Vieni gamintojai elektromobilius pristato kaip naują savo gamos liniją (pvz. Mercedes „EQ“, Volkswagen „ID“, BMW „i“), o kiti į pagalbą pasitelkia sunkiają artileriją ir savo elektromobilius pavadina žinomiausiais vardais - tarkim Ford išleidžia naują „Mustangą“ pavadinimu Ford Mustang Mach-E, kuris bus visiškai nepanašus į mums įprastą „musclecar‘ą“, o Mazda tokiam tikslui pasitelkė „MX“ pavadinimą, kuris žinoma neturės nieko bendro su nedidukais sportiškais MX kabrioletais. Elektromobilis Mazda MX-30 yra krosoveris sukurtas ant panašaus dydžio Mazda CX-30 krosoverio bazės. Kiek neįprasta, bet labai patraukli MX-30 išvaizda išsiskiria neįprastomis linijomis bei skirtingų spalvų kėbulo zonomis. Nuožulni galinė dalis sako, kad stilius, o ne praktiškumas bus stiprioji MX-30 pusė. Tai patvirtina ir nedidelės šoninės galinės durys atsidarančios priešinga judėjimui kryptimi – čia vidurinių statramsčių nėra, todėl vidinė erdvė atrodo neįprastai. Analogiškas sprendimas buvo panaudotas rotorinį variklį turėjusiame sportiniame automobilyje Mazda RX-8 taip pat ir elektriniame BMW i3. Mazda elektromobilis turi palyginti nedidelę 35,5 kWh bateriją sugeneruojančią 141 AG galią, kuri MX-30 su vienu įkrovimu leis įveikti 210 km atstumą. Tai nedidelis atstumas, tačiau to turėtų pakakti miesto salygomis, kadangi daugelis žmonių per dieną nuvažiuoja vos apie 30 km. Be to sumontuoti nedidelę bateriją yra ekologiškesnis sprendimas, nes automobiliui baigus eksploatacijos laiką teks perdirbti mažesnę bateriją, o tai yra mažesnės sąnaudos. Žinoma mažesnę bateriją teks dažniau krauti – tikėkimės nedidelis nepatogumas vardan motinos gamtos. Panašius duomenis turi ir mažasis Honda e elektromobilis, o panašaus dydžio bet gerokai brangesnis Polestar 2 turi net 78 kWh talpos akumuliatorių, kurio įkrovos pakaks net 500 km atstumui įveikti. Mazda teigia, kad kiek vėliau pasirodys ir šiek tiek brangesnė MX-30 versija su papildomu rotoriniu varikliu. Jis nesuks ratų, o veiks kaip itin tylus generatorius ilgoms kelionėms. Be to rotorinio variklio privalumas tas, kad jis gali deginti praktiškai bet kokius degalus - jį galima pritaikyti ir suskystintoms dujoms ar net vandenilio kurui. Vairavimo malonumas yra esminė visų Mazda ypatybė, ją akcentuoja ir pats gamintojas. Tad žadama, kad automobilis bus puikiai valdomas, o salone Mazda inžinieriai įtaisė elektroninę garso sistemą, imituojančią vidaus degimo variklio skleidžiamą garsą. Labai įdomus sprendimas, kuris galbūt palengvins intuityviai suprasti automobilio elgseną kelyje, o jei ir nepadės tai bus smagus įrenginys kai pasirinksite Porsche 911 arba Lamborghini Huracan skleidžiamą garsą.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2019-10-24

Pirmasis „Mazda“ elektromobilis MX-30: atpažįstamas, bet kitoks

Pirmasis „Mazda“ elektromobilis MX-30: atpažįstamas, bet kitoks

Automobilių parodoje „Tokyo Motor Show“ pristatytas pirmasis „Mazda“ elektromobilis „Mazda MX-30“ išsiskiria iš kitų koncerno modelių, tačiau yra toks pats malonus vairuoti.

MX-30 išvaizda išduoda „Mazda“ giminę, tačiau jo kėbulas išsiskiria neįprastomis linijomis bei skirtingų spalvų zonomis, tarsi padalijusiomis automobilį į tris horizontalius tūrius. Galinės durys atsidaro priešinga judėjimui kryptimi, vidurinių statramsčių nėra išvis, todėl į saloną patogu įlipti ir jo vidinė erdvė atrodo neįprastai.

Siekiant išlaikyti vairavimo malonumą, labai svarbus svoris, todėl MX-30 įtaisyta kompaktiška baterija, su kuria galima nuvažiuoti 200 km

Automobilis su baterija, ne baterija su ratais

Pasakodamas apie modelį „Mazda MX-30“, kuris Europos automobilių salonus pasieks antroje 2020 m. pusėje, „Mazda Motor Europe“ prezidentas ir generalinis direktorius Yasuhiro Aoyama sakė:
„Kurdami mūsų pirmąjį elektrinį automobilį, įmonės dizaineriai ir inžinieriai nusistatė labai aiškius tikslus – šio automobilio dizainas turi būti išskirtinis. Be to, automobilį turi būti smagu vairuoti, taigi, būtina užtikrinti visiems „Mazda“ automobiliams būdingą vairavimo malonumą, ir, svarbiausia, prisidėti mažinant taršą pasaulyje.“

Pasak jo, tikėtina, kad MX-30 bus antrasis automobilis šeimoje, todėl jo nuvažiuojamas atstumas atitiks kasdienius poreikius, o vairavimo malonumas – juos viršys.



„Nemažai žurnalistų, išbandžiusių naująjį modelį, pripažino, kad tai yra vienas iš nedaugelio elektrinių automobilių, pasižyminčių įprastiems automobiliams būdingomis savybėmis. Vairavimo malonumas yra esminė visų automobilių „Mazda“ ypatybė, taigi jį patirsite ir su mūsų elektriniu modeliu“, - pažymėjo Y.Aoyama.

Dėmesys vairuotojui

Kaip ir kituose koncerno modeliuose, „Mazda MX-30“ sukurtas naudojant „Skyactiv“ technologijų paketą, šiuo atveju jis vadinamas „e-Skyactiv“.  Tarp kitų „e-Skyactiv“ sprendimų – kėbulo struktūroje įtaisytos baterijos, kurios veikia ir kaip papildomas sutvirtinimo elementas, didinantis kėbulo atsparumą sukimui.

Be to, atsižvelgę į tai, kaip vairuotojai nustato variklio sukimo momentą ir automobilio greitį pagal salone girdimą variklio garsą, automobilių gamintojo „Mazda“ inžinieriai modelyje „Mazda MX-30“ įtaisė elektroninę garso sistemą, imituojančią vidaus degimo variklio skleidžiamą garsą. Kadangi garsas kinta, priklausomai nuo elektros variklio apkrovimo ir traukos parametrų, sistema padeda tiksliau koreguoti važiavimo greitį ir užtikrinti stabilumą. Tam tikslui tarnauja ir specialiai elektromobiliui pritaikyta unikali „G-Vectoring Control“ (GVC) sistema, prieš posūkį šiek tiek pristabdanti automobilį taip, kad daugiau svorio tektų varantiesiems ratams.



Išskirtinis „Kodo“ dizainas


Kurdami modelio „Mazda MX-30“ išorės ir salono dizainą, kaip ir projektuodami kitus savus automobilius, „Mazda“ dizaineriai vadovavosi principu „mažiau yra geriau“.

Visos salono apdailos detalės nepriekaištingai dera tarpusavyje – nuo A statramsčio iki salono gale esančių apdailos elementų ir derančios lubų apdailos spalvos. Galinės unikalaus dizaino durys kuria išskirtinį ir elegantišką modelio „Mazda MX-30“ kėbulo siluetą.

Salono apdailai panaudotos ekologiškos medžiagos, it ore pakibusios centrinės konsolės apdailai taip pat naudojama ekologiška kamštinė medžiaga.

Durelių apdailai sukurta medžiaga, pagaminta iš perdirbto polietileno tereftalato (PET), o kai kurie sėdynių užvalkalų variantai yra pasiūti iš „Mazda“ sukurtos „Black Denim“ medžiagos, kurios beveik 20 % sudaro perdirbta tekstilė.

Kas slypi už modelio pavadinimo?

Trumpinį MX automobilių gamintojas „Mazda“ vartojo keletui savo produktų, kurie buvo suprojektuoti mesti iššūkį to meto automobilių pramonėje įsigalėjusioms nuostatoms, pavyzdžiui, legendiniam rodsteriui MX-5, kurį „Mazda“ į rinką išleido tuomet, kai kiti gamintojai vengė šio kėbulo tipo automobilių.


Mazda modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini 121    
  Maži   2222
  Kompaktiniai  3233233333
 323F323F   
  Vidutiniai 626626666
Xedos 6   
  Dideli Xedos 9   
  Kupė MX-3    
MX-6    
  Roadsteriai MX-5MX-5MX-5MX-5
  Mini krosoveriai    CX-3
   CX-30
   MX-30
  Krosoveriai   CX-7CX-5CX-5
   CX-4
    CX-50
  Dideli krosoveriai     CX-60
  Visureigiai  TributeTribute  
  CX-9CX-9
  Mini vienatūriai  Premacy   
  Vienatūriai   55 
  Dideli vienatūriai  MPV   
  Sportiniai RX-7RX-8  
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt