M.B. | 2013-01-06 |
Prieš pirkdami būkite atidūs
|
Mano vertinimas:
Rekomenduoju:
|
Patikimas, talpus, erdvus, nesudėtingas, stabilumo sistema, patrauklus, normali įsigijimo kaina
neekonomiškas miesto režimu, tragiškai rūdija, prasta garso izoliacija, streikuojančios elektronikos smulkmenos, neprotingos atsarginių detalių kainos, galintys bėdų sukelti dyzeliniai agregatai
|
Tai yra pakankamai geras automobilis, patikimumo ataskaitose užimantis itin aukštas pozicijas. Tačiau lietuviškoje realybėje ne viskas taip gražu, kaip rodo vokiškos ataskaitos. Tai yra nedidukas minivenas, kurį kai kas lygina su Opel Zafira ar Renault Scenic, tačiau tikrovėje Mazda dydžiu ir erdve neprilygsta jiems nė su žiburiu. Labiausiai verta Premacy lyginti su Nissan Almera Tino ar Mitsubishi Space Star.
KUO GERA PREMACY? Pirmiausia, ji sukonstruota ant tos pačios bazės kaip ir Mazda 323 BJ (CP platforma), todėl turėdama ne pernelyg griozdišką bazę yra nesunki valdyti, nedaug sveria. Mazda Premacy žavi išvaizdžiu kėbulu. Manoma, kad Premacy yra perkamesnė už mažesnes mazdas vien dėl išvaizdos. Nemėgstantys didesnių mašinų geriau renkasi Premacy vien dėl gražesnio nei 323 kėbulo.
Premacy salonas pakankamai erdvus, ko nepasakysi apie visus japoniškus automobilius. Vietos pakanka tiek priekyje, tiek ant galinės sėdynės, kuri pritaikyta 3 žmonėms. Pasitaikydavo ir 7 vietų modelių, bet 6 ir 7 sėdynės - miniatiūrinės. Priekinėje eilėje sėdėti patogu, vietos kojoms pakanka. Automobilis turi aukštą stogo liniją, todėl vietos galvai irgi užtenka. Man, kurio ūgis viršija apie 191 cm, vietos galvai per akis.
Kaip ir visuose japonuose, salone viskas išdėstyta patogiai, nėra jokių nereikalingų funkcijų. Premacy turi sukibimo kontrolę (mechaninė, aktyvuojama mygtuku žemiau panelės, priešais pavarų dėžę. Ji skirta šiai mašinai neslidinėti, nes ji yra šiokia tokia svyruoklė), gali būti su gamykline garso aparatūra, kuri jau nebeatitinka šiuolaikinių melomano reikalavimų. Versijos tik su niša magnetolai įsimontuoti neatrodo estetiškai, kažko trūksta. Galima pagirti Mazda inžinierius už tai, kad yra keletas daiktadėžių. Salono surinkimo medžiagos neatrodo labai kokybiškos. Plastmasės kietokos ir gali barškėti, tačiau surinkimo precizika - aukšto lygio. Man asmeniškai nelabai patinka kreminės spalvos salonas. Jis labai tepasi. Pagirtini šoninio vaizdo veidrodėliai, pro kuriuos garantuojamas puikus matomumas. Sėdynės yra patogios, sėdimoji dalis "ant ribos" (galėtų būti ir ilgesnė). Labai gerai sumanyta pasiskolint idėją iš 626 modelio - keleivio priekinės sėdynės atlošiamoji dalis gali visiškai susilenkti ir atlenkus visas galines sėdynes, į mašiną tilps lentos ar kiti statybiniai rakandai, kurie netelpa bagažinėje). Standartinė bagažinės talpa nelabai tenkina. Galiu pagirti Mazda Premacy kūrėjus už tai, kad sėdynės yra apsiūtos neblogo veliūru. Salonas įšyla pakankamai greitai. Jei neįšyla, pasikeiskite salono filtrą.
Premacy tenkina pakankamai sklandžiu valdymu. Ypač patinka jautri sankaba ir tiksli pavarų dėžė. Vairas galėtų būti sunkesnis. Jis toks lengvas, kad gali pasukti su vienu pirštu (aš jį vadinu "sintetiniu"), nes sunkiau juntama priekinė pakaba, sulėtinta jos eiga. Mieste, aišku, tokia sistema yra gerai. Matomumas būtų neblogas, tik į šonus jį šiek tiek apsunkina priekiniai durelių statramsčiai. Mašina važiuoja užtikrintai, sklandžiai. nepatinka, kad kiek per žema prošvaisa. Labai lengva ką nors užkabinti su mašinos priekiu. Tokios klasės mašina turi būti truputį aukštesnė. patogus įlipimas ir išlipimas, plačios durelės.
KAS GENDA: Premacy baisiai rūdija. Nesvarbu kurių metų gamybos, ji anksčiau ar vėliau prarūdys. Jautriausios vietos yra galinių ratų arkos bei bagažinės dangtis. Bandžiau daryti antikorozinę - menkai padėjo. Labai nervina ir prasta garso izoliacija. Benzininiame variante variklis yra labai tylus, todėl šiuo atveju kritika mažiau tinka. Bet jei jūs nusipirksite dyzelį - be magnetolos neišsiversite. Atrodo, kad inžinieriai pamiršo, kas yra komfortas ir kad girdimas variklio gaudesys tikrai nesuteikia prestižo. Prasta izoliacija ir nuo ratų arkų (padangos girdisi garsiai). Pvz jei muziką magnetoloje klausau 15 garso padėtimi, stovint lauke šalia mašinos jau gali atskirt, kas dainuoja :D Skardos tikrai labai plonos. Keikėsi ir kėbulistai, kai rūdis taisė...labai sunku išlyginti ir ištempti skardą. Sulyginus ji turi polinkį raukšlėtis.
Nervina smulkmenos - nuolat streikuojantys davikliai (ABS, oro pagalvės). Dažna problema - sugendantys ABS davikliai (nepigūs - +/- 200 lt už vieną). Oro pagalvės daviklis dega arba todėl, kad oro pagalvės jau nėra, arba laidų oksidacija, arba bėdos kontaktuose. Mane buvo pavedęs generatorius. Girdėjau, kad šiam modeliui pasiktaiko bėdų su šiuo elementu. Kaip visi žinom, jo remontas - brangus. Turėjau problemų su priekinėm amortizatorių "stoikėm". Jos prarūdijo ir man amortizatoriai vos nesulindo per kapotą. Teko ieškotis Premacy "donoro" ir išpjovus iš jo persivirinti. Tai kaip ir visos šio modelio prblemos. Dažnai perdega įvairios apšvietimo lemputės. Versijose su žibintų apiplovimu gali būti "užkirmijęs" apiplovimo įtaisas.
Apie važiuoklę: man ji nepasirodė labai minkšta. Japoniškai standi. Išlipus iš hidraulinio Citroeno į Premacy, ši amortizuoja kaip "kuolas". Važiuoklė yra tikrai patikima, bet jei kas nors joje sugenda, remontas nėra labai pigus. Nelogiškai aukštokos stabdžių sistemos elementų detalių kainos.
Keturių pavarų automatas yra patikimas. Kas domitės, galite nebijoti. Tik nesistebėkite didelėmis kuro sąnaudomis. Mechaninei dėžei priekaištų neturiu, nebent tai, kad bumbulas apsilupo, susibraižė. Salonas mėgsta susitepti. Man tai tikrai nepatinka.
Buvo montuojami trijų kubatūrų varikliukai: 1,8 (realiai - 1,9)ir 2 litrų benzo bei 2 litrų turbodyzeliai. Varikliai turi ir pliusų ir minusų:
Benzininių pliusai: patikimi, kantrūs, tylūs, nedeginantys alyvos motorai. Dėl nediduko karterio jiems pakanka vos virš 3 litrų tepalų. Pakeitus dirželius važiuosite ilgai ir laimingai. 1,8 versija gali būti 74 ir 84 kw. Pas mane buvo galingesnė. Galingesnė yra 16 vožtuvų. Variklis tylus, niekada nepavedė kelyje. Jei rinksitės silpnesnį, bus pigesnis jo remontas, bet visa kita - 84 kw versijos naudai.
2 litrų motoras niekuo neišskirtinis, tik kad dar geriau važiuoja. 2 litrų versijų LT pakankamai sunku rasti. Jų nedaug. 2 litrų versija būna su automatu (bet būna ir 1,8).
Kas man labai nepatinka. Galvojau, kad man nepasisekė nusipirkus. Visada su 10 litrų nenuvažiuodavau nė 100 kilometrų. Visada variklis imdavo mieste, pasivažinėjant per kamščius, šviesoforus apie 11 litrų benzino. Dar blogiau žiemą. Kai pečiukas įjungtas maksimaliai, įjungtas galinio stiklo šildymas, priešrūkinės lempos, lauke minus 20, man degino apie 13 litrų benzino. Dariau diagnostiką - viskas gerai. lambda zonas be problemų. Stipriai nervinausi. Pirmą kartą suabejojau japoniško varikliuko ekonomija. Jos čia nebuvo. Pasiklausinėjau kitų savininkų - panaši padėtis. Keičiau važiavimo būdą - nieko nesutaupiau. Kaip įbesta - miestas be 10 litrų 100 km neįkandamas. Plente sąnaudos normalizuojasi - apie 7,5 litro. kas būtų, jei tai bus 2 litrų motoras ir dar automatas? Pasidomėjau, kad 2 litrų motoras yra tikrai geresnis šiuo atžvilgiu. Sąnaudos labai panašios, o 12 kilovatų galios skirtumas turi įtakos.
Dujų įranga pasiteisina tik tuo atveju, jei daug važinėjate ir montuosite tik brangią įrangą. Tiesioginis dujų įpurškimas ne tik kad būtų privalumas, bet dar geriau taškinis įpurškimas. Brangu...
Dyzeliai: nesižavėkite, bet ir nespjaukite. Mazda neturi labai geros dyzelinių variklių
gamybos reputacijos. 66 kw ir 74 kw DITD tiesioginio įpurškimo turbodyzeliai iš esmės nėra sudėtingai taisomi agregatai, jų patikimumas būtų normalus, jei ne didelė rida. 74 kw dyzelinis motoras labai populiarus Lietuvos Premacy savininkų tarpe. Ką galima pastebėti: arba sekasi, arba ne. Gali sugesti japoniški DENSO kuro siurbliai. Juos kamuoja nesandarumas ir elektrinės dalies bėdos, ko pasekoje į kuro sistemą gali patekti oro ir mašina gali sunkiai beužsivesti. Remontas nėra labai brangus, bet kad niekas neapsiima remontuoti tokių siurblių. Labai sunku rasti meistrus, nes pas mus visi taiso BOSCH, LUCAS. Kaune žinau tik dvi vietas, kurie taiso. Ir tai, pagrinde - garažiniai. Vistoj taisyti labai brangu.
Sakoma, kad šie dyzeliniai motorai turi problemų ir su GARRETT turbinomis. Aišku, turbinas sugadina ir patys vairuotojai, nekeisdami tepalų. patikrinkite dyzelinių motorų šlangutes, aušinimo žarnas. Žinoma, jei nudususios žvakės, dyzeliuko neužvesite. Nėra šie dyzeliai nei ypatingai eiklūs, nei ekonomiški. Be minimum 7 litrų šimtui kilometrų mišriu režimu sunkiai suvažinėsite. Dyzelį galite neabejodami pirkti, jei yra patvirtinantys remonto darbus dokumentai bei jei nerandama bėdų su kuro įpurškimo sistema. Teigiama, kad po 150000 km Mazda dyzeliukai pradeda kaprizintis.
Mašina nuvertėja stipriai. Jei pirksite už 10000 lt, po metų gausite maximum 8000 lt. Keisčiausia yra tai, kad dyzeliai yra pigesni už benzininius modelius. Tai liudija, kad benzininės mašinos turi geresnę reputaciją. Atidžiai apžiūrėti kėbulą, ar nėra dažytas, maskuotos rūdys. O korozija suėda šią mašina labai sparčiai. Visa kita - standartinės procedūros. Reikia tikrinti ant stendo ir išnagrinėti nuo A iki Z.
Normali mašina, tik faktiškai labai sunku nusipirkti nesurūdijusią. mašinos, pirktos LT salonuose, batijos šalims buvo atplukdomos laivais į Estiją. Jeio mašina iš Vakarų ar Pietų Europos, korozijos bėdos gali ištikti šiek tiek vėliau. Baimės pirkti tokią mašiną būti negali, bet yra geresnių tokios klasės mašinų.
Pilnas atsiliepimas...
|
|