Markės
1057 iš 1918
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Dizainas įdomesnis nei daugelio konkurentų
  • Vienas geriausiai valdomų krosoverių
  • Nebloga bagažinės erdvė
TRŪKUMAI
  • Mažas nuvažiuojamas atstumas
  • Kiek sunkoka patekti ant galinių sėdynių
  • Maža galia
"Mazda teigia, kad kiek vėliau pasirodys ir šiek tiek brangesnė MX-30 versija su papildomu rotoriniu varikliu. Jis nesuks ratų, o veiks kaip itin tylus generatorius ilgoms kelionėms. Be to rotorinio variklio privalumas tas, kad jis gali deginti praktiškai bet kokius degalus"
Pastaruoju metu atsirandant vis daugiau “naujos kartos” automobilių t.y. elektromobilių pastebime gamintojų žaidimą su jų pavadinimais. Vieni gamintojai elektromobilius pristato kaip naują savo gamos liniją (pvz. Mercedes „EQ“, Volkswagen „ID“, BMW „i“), o kiti į pagalbą pasitelkia sunkiają artileriją ir savo elektromobilius pavadina žinomiausiais vardais - tarkim Ford išleidžia naują „Mustangą“ pavadinimu Ford Mustang Mach-E, kuris bus visiškai nepanašus į mums įprastą „musclecar‘ą“, o Mazda tokiam tikslui pasitelkė „MX“ pavadinimą, kuris žinoma neturės nieko bendro su nedidukais sportiškais MX kabrioletais. Elektromobilis Mazda MX-30 yra krosoveris sukurtas ant panašaus dydžio Mazda CX-30 krosoverio bazės. Kiek neįprasta, bet labai patraukli MX-30 išvaizda išsiskiria neįprastomis linijomis bei skirtingų spalvų kėbulo zonomis. Nuožulni galinė dalis sako, kad stilius, o ne praktiškumas bus stiprioji MX-30 pusė. Tai patvirtina ir nedidelės šoninės galinės durys atsidarančios priešinga judėjimui kryptimi – čia vidurinių statramsčių nėra, todėl vidinė erdvė atrodo neįprastai. Analogiškas sprendimas buvo panaudotas rotorinį variklį turėjusiame sportiniame automobilyje Mazda RX-8 taip pat ir elektriniame BMW i3. Mazda elektromobilis turi palyginti nedidelę 35,5 kWh bateriją sugeneruojančią 141 AG galią, kuri MX-30 su vienu įkrovimu leis įveikti 210 km atstumą. Tai nedidelis atstumas, tačiau to turėtų pakakti miesto salygomis, kadangi daugelis žmonių per dieną nuvažiuoja vos apie 30 km. Be to sumontuoti nedidelę bateriją yra ekologiškesnis sprendimas, nes automobiliui baigus eksploatacijos laiką teks perdirbti mažesnę bateriją, o tai yra mažesnės sąnaudos. Žinoma mažesnę bateriją teks dažniau krauti – tikėkimės nedidelis nepatogumas vardan motinos gamtos. Panašius duomenis turi ir mažasis Honda e elektromobilis, o panašaus dydžio bet gerokai brangesnis Polestar 2 turi net 78 kWh talpos akumuliatorių, kurio įkrovos pakaks net 500 km atstumui įveikti. Mazda teigia, kad kiek vėliau pasirodys ir šiek tiek brangesnė MX-30 versija su papildomu rotoriniu varikliu. Jis nesuks ratų, o veiks kaip itin tylus generatorius ilgoms kelionėms. Be to rotorinio variklio privalumas tas, kad jis gali deginti praktiškai bet kokius degalus - jį galima pritaikyti ir suskystintoms dujoms ar net vandenilio kurui. Vairavimo malonumas yra esminė visų Mazda ypatybė, ją akcentuoja ir pats gamintojas. Tad žadama, kad automobilis bus puikiai valdomas, o salone Mazda inžinieriai įtaisė elektroninę garso sistemą, imituojančią vidaus degimo variklio skleidžiamą garsą. Labai įdomus sprendimas, kuris galbūt palengvins intuityviai suprasti automobilio elgseną kelyje, o jei ir nepadės tai bus smagus įrenginys kai pasirinksite Porsche 911 arba Lamborghini Huracan skleidžiamą garsą.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2023-03-20

Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose gavo aukščiausią įvertinimą

Mazda MX-30 hibridas sugriežtintuose „Euro NCAP“ saugumo bandymuose gavo aukščiausią įvertinimą
Naujasis „Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV“ iš tinklo įkraunamas hibridas gavo aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą atliekant nepriklausomos automobilių saugumo organizacijos „Euro NCAP“ bandymus. 2020 metais tokį rezultatą pasiekė visiškai elektrinė „MX-30 e-Skyactiv“ versija, o dabar analogiškas įvertinimas skirtas ir naujai hibridinei automobilio versijai.
 
Per avarijų testą abi MX-30 modelio versijos – tiek elektrinė, tiek hibridinė – surinko įspūdingus balus visose keturiose pagrindinėse „Euro NCAP“ vertinimo kategorijose: 91 proc. galimų balų vertinant suaugusiųjų saugumą, 87 proc. – už vaikų saugą, 68 proc. – už pažeidžiamų eismo dalyvių (pėsčiųjų ir pan.) saugą bei 73 proc. – už pagalbinių saugumo sistemų veiksmingumą.
 
Be to, šie automobiliai pelnė didžiausią balų skaičių per šoninio smūgio bandymus, taip pat gavo aukščiausius balus už 6 ir 10 metų vaikų saugumą salone įvykus priekiniam susidūrimui ir patyrus smūgį į šoną.

Trys kertiniai veiksniai
 
MX-30 – pirmasis įmonės „Mazda“ modelis, gavęs penkias žvaigždutes po to, kai buvo sugriežtinti „Euro NCAP“ atsparumo smūgiams reikalavimai ir daugiau dėmesio pradėta skirti keleivių saugumui, apsaugai po avarijos ir pažangioms vairuotojo pagalbos technologijoms.
 
Tokį įvertinimą lėmė trys pagrindiniai veiksniai. Naujausia „Mazda“ naudojama „Skyactiv Vehicle Architecture“ automobilių platforma pasižymi tvirtesniu ir kartu lengvesniu kėbulu. Antras veiksnys – „i-Activsense“ saugos technologijų paketas, kuris padeda vairuotojams patiems atpažinti galimas rizikas ir sumažinti žalos tikimybę. Trečias veiksnys – aukšti pėsčiųjų saugos standartai sumažina galimų susidūrimų su jais poveikį.

 
Naujos serijos „Mazda“ įkraunamasis hibridas išsiskiria tuo, kad atitinka elektromobilių vairuotojų poreikius, tačiau turi platesnes galimybes. Su 17,8 kWh talpos akumuliatoriumi „MX-30 e-Skyactiv R-EV“ gali nuvažiuoti iki 85 km naudodamas vien tik elektros energiją.
 
Greta to, pritaikius unikalią „Mazda“ rotorinio variklio technologiją, automobilyje sumontuotas visiškai naujas 830 cm³ darbinio tūrio vieno rotoriaus benzininis variklis. Jis leidžia įveikti ilgesnius atstumus naudojant elektros energiją be nerimo, kad baigsis jos atsargos akumuliatoriuje. Jokios mechaninės jungties tarp variklio ir ratų neturintis rotorinis variklis veikia kaip generatorius, tad „MX-30 e-Skyactiv R-EV“ modelis visada važiuoja naudodamas elektros motorą.
 
Įmonės „Mazda“ patirtis tobulinant rotorinius variklius siekia daugiau nei pusę amžiaus. Šiam modeliui Japonijos gamintoja pasirinko tokią jėgainę dėl jos unikalios galimybės suteikti reikiamą našumą iš kompaktiško, lengvo ir lengvai įdiegiamo įrenginio. Rotorinis variklis yra montuojamas šalia generatoriaus ir didelio našumo elektros motoro automobilio priekyje. 
 
17,8 kWh talpos akumuliatoriaus ir 50 litrų degalų bako derinys sukuria unikalų įkraunamąjį hibridą, kurio bendras nuvažiuojamas atstumas siekia iki 680 km, o CO2 emisija pagal WLTP metodiką – tik 21 g/km, kas užtikrina geriausias klasėje aplinkosaugos charakteristikas.
 
Prekyboje pasirodys šiemet
 
Išskirtinis MX-30 dizaino elementas yra į priešingą pusę atsidarančios galinės durelės – paveldo sąsaja su 2003 m. gamybos rotorinį variklį turėjusiu sportiniu „Mazda RX-8“ modeliu. Tačiau tai neturi neigiamos įtakos saugumui. 
 
Pasak saugumo bandytojų, „deformacinio gniuždymo analizė atskleidė, kad MX-30 konstrukcija nekelia didelio pavojaus susidūrusios transporto priemonės keleiviams priekinio smūgio metu“. Jų ataskaitoje taip pat nurodoma, kad „tiek per šoninio smūgio testą, kai susidūrė su kita transporto priemone, tiek tada, kai smarkiau šonu atsitrenkė į stulpą, visų keleivių kritinių kūno vietų apsauga buvo gera, o automobilis surinko aukščiausius balus už šiuos du bandymus“.

 
Iniciatyvios saugos filosofijos besilaikanti Japonijos bendrovė siekia, kad ateities visuomenėje neliktų automobilių avarijų, tad ji nuolat gerina saugumą. Kokybiška vairavimo dinamika, pasiekta naudojant „Mazda Skyactiv“ technologiją, taip pat sustiprina naujojo „Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV“ vairavimo saugumą. Palengvinus automobilio vairavimą, sumažėja nelaimingų atsitikimų tikimybė.
 
„Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV“ prekyba visoje Europoje prasidės vėliau šiais metais.
 
 
 


Mazda modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini 121    
  Maži   2222
  Kompaktiniai  3233233333
 323F323F   
  Vidutiniai 626626666
Xedos 6   
  Dideli Xedos 9   
  Kupė MX-3    
MX-6    
  Roadsteriai MX-5MX-5MX-5MX-5
  Mini krosoveriai    CX-3
   CX-30
   MX-30
  Krosoveriai   CX-7CX-5CX-5
   CX-4
    CX-50
  Dideli krosoveriai     CX-60
  Visureigiai  TributeTribute  
  CX-9CX-9
  Mini vienatūriai  Premacy   
  Vienatūriai   55 
  Dideli vienatūriai  MPV   
  Sportiniai RX-7RX-8  
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt