Markės
503 iš 1920
Audi Coupe (B2) 1980 - 1988
Audi Coupe, (B2) 1980 - 1988
55Įvertinimas:Vidutinis automobilio įvertinimas4.09% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.6)Viso įvertinimų: 5
1% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.8)5% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.0)18% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.0)18% geresnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (3.1)1% blogesnis nei vidutinis konkurentų įvertinimas (4.0)
Ar rekomenduojuTaip 100% Ne 0%
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
Audi Coupe (B2, Typ 81/85) kogero visiems laikams bus atsimenamas kaip legendinis Group B ralio automobilis. Tiesa ralio arenose karaliavo ne Coupe, o novatoriškas Audi Quattro modelis pirmasis iš visų to meto ralio automobilių varomas visais keturiais ratais. Keturi varomieji ratai, turbo varikliai kai kuriais atvejais pasiekiantys 600 AG galią. Tokia pergalių formulė netrukus buvo adaptuota ir kituose ne mažiau beprotiškuose automobiliuose – Lancia Delta S4, Peugeot 205 T16 ir Ford Escort RS200. Tai buvo išskirtiniai automobiliai, tačiau ir paprasti mirtingieji galėjo pajusti to meto dvasią įsigydami kuklesnį Audi Coupe modelį, kuris buvo gaminamas tiek su priekiniais varomaisiais, tiek su visų varomųjų ratų pavara. Šis puikus automobilis buvo gaminamas nuo 1980 iki 1988 metų su eile variklių. Kukliausia versija turėjo visiškai nesportišką 1,6 litro "YN" 75 AG (55 kW) variklį, galingesnės – 1,8, 1,9 litro karbiuratorinius variklius, bei 2,0, 2,1, 2,2 ir vėliau 2,3 litro variklius su kuro įpurškimu. Pastarieji turėjo gana retą 5 cilindrų konfigūraciją bei buvo komponuojami ir su "Quattro" sistema.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Legendinis Audi Quattro modelis dabar kainuojantis pusę milijono eurų:



Ralio varžyboms skirta Sport Quattro S1 versija:



Audi Sport Quattro S1 E2, Pikes Peak versija:



2010-10-18

PER4M MAG: Sena, bet pikta – „Audi UR-Quattro“

 PER4M MAG: Sena, bet pikta – „Audi UR-Quattro“
Keturi žiedai, keturi ratai – ir visi varomi! „Quattro“! Būtent taip skamba itališkai „keturi“, būtent taip vadinasi vokiškojo žiedų valdovo visų varomųjų ratų transmisija, kurią gamintojas ir toliau sėkmingai tobulina bei naudoja šiom dienom. Tačiau, ne tai labiausiai užkabina. Tikrasis traukos objektas, tai Urzgiantis keturiais ratais varomas automobilis – „Audi UR-Quattro“.

„Quattro“ sistema gimė prieš beveik tris dešimtmečius, kai buvo pristatyta 1980 metų Kovo 3–iąją, Ženevos automobilių parodoje. Tąsyk, „Volkswagen Audi Group“ (VAG) į serijinę gamybą paleido legendinę kupė „Audi Quattro“ („UR–Quattro“). Kodėl „UR“? Vokiečiai sako „UR“, norėdami pabrėžti, jog tai tikras, originalus daiktas, kas išties puikiai tinka apibūdinant šį klasika tapusį „Audi“ modelį. Juk tai ne kokia kasdieniška ir neįdomi „Audi“ 80, 90, 100 ar A4 „Quattro“. Tai „Audi UR–Quattro“ – pirmasis serijinis sportinio tipo automobilis su visų varančiųjų ratų pavara nuo pat 1966–ųjų.

UR Audinę nuo įprastos „Coupe“ atskirti galima iš vieno esminio dalyko. Ją išduos papūsti sparnai, tuo metu buvę itin būdingi sportinėms automobilių versijoms. Lygiai taip pat skiriasi ir „VW Golf“ nuo „Golf Rallye“, BMW e30 nuo e30 M3, „Lancia Delta“ nuo „Delta Integrale“ ir t.t. „Audi Quattro“ buvo gaminamos nuo 1980 iki 1991 metų. 1980–87m gamintojas siūlė 2,1 litro, penkių cilindrų turbininį variklį. 1987–89m variklio kubatūra buvo padidinta iki 2,2 litro, o paskutinės kartos „Audi Quattro“ (1989–91) turėjo galingiausią, 220 AG išvystantį 2,2 litro, penkių cilindrų DOHC turbininį variklį. To užteko, kad sena „Urkė“ pakankamai dinamiškai galėtų bėgėtis iki tais laikais sunkiai apčiuopiamų 230km/h. „Quattro“ transmisijos dėka, gero „launch‘o“ metu, iš vietos iki 100 km/h standartinis automobilis įsibėgėdavo per 7,1s.

Nestovintis vietoje ir nuolat vis greičiau bėgantis laikas keitė „Audi“ – UR. Evoliucijos procesas šiai legendinei „ralio dopų žudikei“, suteikė ne tik kitą širdį, bet ir koregavo automobilio interjerą: buvo perdaryta centrinė konsolė, bei pakeistos įvairios rankenėlės aplink ją. Nuo 1983 metų buvo pradėti montuoti elektroniniai prietaisų skydeliai, šviečiantys žalia arba oranžine spalva, paversdami vairuotojo darbo vietą „Ziliton“ kompiuterinių žaidimu kambariu.

Paleisdama „UR–Quattro“ modelį,  „Audi“ konkurentams automobilių sporte  smarkiai „sumaišė kortas“, mat ralyje iki to laiko dominavo tik viena (dažniausiai – galine) ašimi varomi automobiliai. „Audi Quattro“ įgijo labai didelį pranašumą, todėl varžybų prizus tiesiog „išgraibstydavo“ vieną po kito. Tai stulbino ne tik žiūrovus ir konkurentus, bet ir ralio kritikus, kurie nesitikėjo tokio pasisekimo trasose dėl automobilyje naudojamų gana sunkių transmisijos agregatų. Dar didesnis ginklas ralio trasas pasiekė 1984 metais, kai „Audi“ koncernas nutarė išleisti ribotą kiekį dar aštresnės šio automobilio versijos modelių. Tai buvo „Sport Quattro“ –  modelis, specialiai skirtas sportui, turintis homologaciją 1984 metų „B–Group“ raliui. Dar platesnis anglies bei kevlaro kėbulas, piktesnis priekis, statesnis priekinis stiklas, papildomos oro aušinimo angos ant kapoto, bei akivaizdžiai trumpesnė ratų bazė. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog tai tiesiog kiek patrumpinta (suplota) „Audi Quattro“, tačiau iš tikrųjų viskas padaryta vardan nepriekaištingo automobilio valdymo ir dinamikos. Surasti tokį parduodamą automobilį dabar yra beveik neįmanoma. Jei ir pasirodo vienas kitas „Audi Sport Quattro“, tai patikėkite, eiliniam mirtingajam jį įsigyti yra labai sunku. Tokius modelius „graibsto“ legendinių automobilių kolekcionieriai. Šios, automobilių raidos istoriją pakeitusios, „Audinės“ negali būti pamirštos. Tačiau tai dar ne viskas... Būtent po šio modelio gimė nesuramdomas žvėris „Audi Sport Quattro S1“ Pagalvokit: 500 AG prie 8000 aps./min. ir jokios elektronikos. Tik pilotai, meistriškai valdantys automobilį galėjo pažaboti  šitą pasiutusį daiktą. „B–Group“ arba dar kitaip vadinama „monstrų grupė“ tuo ir pasižymėjo, jog ten buvo važiuojama „nesveikai“ galingais automobiliais. Tačiau visa tai privedė prie ralio legendos lenktynininko Henri Toivonen žūties su „Lancia Delta S4“.  Po šios tragedijos „monstrų grupė“ buvo užrišta...

Grįžtant prie gatvinės „Urrrrkės“, priminsime, jog tai pakankamai retas automobilis ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Per 11 „Audi Quattro“ gamybos metų tokių mašinų buvo pagaminta 11452. Šiomis dienomis, bent jau Lietuvoje, tokius modelius galima skaičiuoti ant vienos rankos pirštų... ir tai, kažin, ar visų jų prireiktų... Tad, jeigu kada gatvėje pamatysite raudoną „Urkę“, platesnę už eilinę „Audi Coupe“, negalvokite, kad tai špakliaus kalnas. Tai ne eilinė pilka miesto pelytė, o tikrų tikriausia, grynakraujė, pagarbos verta „Audi UR–Quattro!“ Urrrr….


Audi modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Maži   A1A1
   S1  
  Kompaktiniai  A3A3A3A3
 S3 S3S3S3
   RS 3 RS 3RS 3
  Vidutiniai S2 S4S4S4S4S4
80A4A4A4A4A4
 RS 2 RS 4 RS 4  RS 4 RS 4
  S5S5
  Dideli 100A6A6A6A6A6
 S6 S6S6S6S6
  RS 6 RS 6 RS 6RS 6
  Reprezentaciniai V8A8A8A8A8
 S8 S8 S8 S8
  Kupė Coupe  A5A5
 TTTTTT 
  TTSTTS 
  TT RS TT RS 
  RS 5 RS 5
  Keturduriai kupė   A5 SportbackA5 Sportback
  A7A7
   S7S7
   RS 7RS 7
   e-tron GT
  Kabrioletai Cabriolet  CabrioletCabriolet   
  Mini krosoveriai    Q3Q3
   RS Q3 RS Q3
   Q2
  Krosoveriai  AllroadA6 allroad quattroA6 allroad quattro 
  A4 allroadA4 allroad quattro
   E-tron
   A6 allroad quattro
    Q4 e-tron
  Dideli krosoveriai    Q8
   SQ8
   RS Q8
  Visureigiai   Q5Q5
   SQ5SQ5
  Dideli visureigiai   Q7Q7
   SQ7
  Mini vienatūriai  A2   
  Sportiniai   R8R8
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt