Markės
1807 iš 1940
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
Tai automobilis "įsukęs" japoniškų (kaip istorija parodė, kad apskritai visų) automobilių kultūrą. Ši kultūra apima beveik visas automobilizmo sritis - žiedinių lenktynių, drago, drifto, automobilių tiuningo, perdarymo, kolekcionavimo, automobilių gatvių kultūrą. Žinoma, daugybė automobilių prie to prisidėjo, tačiau A80 Supra tapo ikona. Šios kartos Supra tapo apvalainas, “raumeningas” ir turėjo du naujus variklius: atmosferinį 220 AG (160 kW)/5800 rpm galios ir 280 Nm/4800 rpm sukimo momento ir dviejų turbinų 280 AG (209 kW) galios ir 431 Nm sukimo momento. Amerikos ir Europos versija turėjo dar daugiau galios - 320 AG (240 kW)/5600 rpm ir 427 Nm/4000 rpm. Turbo variantas galėjo pasiekti 100 km per valandą greitį per įspūdingas 4.6 sekundės, o 1/4 mylios įveikti per 13.1 sekundės. Europos versijos taip pat turėjo oro gaudytuvą ant variklio gaubto. Oro pasipriešinimo koeficientas yra 0.31 atmosferiniams ir 0.32 turbo modeliams. MKIV Supros dviejų nuoseklių turbinų sistema yra pažangesnė nei dviejų lygiagrečių. Pirmoji turbina įsijungia labai anksti, todėl galia stiprai didėja jau nuo 1800 rpm. Artėdama prie 3500 RPM dalis išmetimo yra paduodama į antrą turbiną, nors ji kol kas dar neveikia. Tačiau artėjant prie 4000 RPM įsijungia antra turbina. Priešingai lygiagrečiam būdui, nuoseklios turbinos aprūpina galią tiek prie žemų RPM, tiek prie aukštų RPM. Turbo modelis turėjo beveik idealų svorio pasiskirstymą - priekiniai ratai turėjo 53 % svorio, o galiniai 47 % svorio. Automobilis turėjo taip pat Formulės 1 technologijų įkvėptus stabdžius su ABS sistema. Ši unikali sistemą leido Supra Turbo sustabdyti nuo 110 km/h iki - 0 per 45 m. Tai pats geriausias serijinio automobilio rezultatas 1997 metais pasaulyje. Šį rekordą galiausiai 2004 metais sumušė (per 0.91 m) Porsche Carrera GT superautomobilis. Supra automobilis tapo kone kultiniu tarp galios ir slydimo „drifto“ varžybų entuziastų. Ne veltui jį galima pamatyti gausiuose video žaidimuose, kino filmuose, muzikos videoklipuose ir pramoginėse laidose.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Automobilis turėjo Formulės 1 technologijų įkvėptus stabdžius su ABS sistema. Ši tuo metu unikali sistemą leido Supra Turbo sustabdyti nuo 110 km/h iki - 0 per 45 m. Tai pats geriausias serijinio automobilio rezultatas 1997 metais pasaulyje. Šį rekordą galiausiai 2004 metais sumušė (per 0.91 m) Porsche Carrera GT superautomobilis.

Toyota Supra yra sunkesnė už daugelį kitų to laikmečio geriausių japoniškų sportinių automobilių: sunkesnė už Nissan 300ZX Turbo, už spartietišką Mazda RX-7 ar aliumininio kėbulo Honda NSX, bet sveria mažiau nei 4WD Mitsubishi 3000GT VR4.

Supra automobilis tapo kone kultiniu tarp galios ir slydimo „drifto“ varžybų entuziastų. Ne veltui jį galima pamatyti gausiuose video žaidimuose (Gran Turismo, Forza Motorsport, Need for Speed, ar Midnight Club), kino filmuose (pagrindinis automobilio vaidmuo pirmoje The Fast and the Furious dalyje), muzikos videoklipuose ir pramoginėse laidose.

Automobilis tapo ikona, o variklio kodas 2JZ kogero žinomiausiu pasaulyje, po to kai įsiamžino kultinio filmo Fast & Furious pirmoje dalyje:


Būtent šis automobilis filmo eigoje prikeltas iš pelenų, buvo pagrindinis filmo herojus įsiminęs visiems net ir tiems, kas nesidomi automobiliais. Pagrindinį “Hero 1” Toyota Supra automobilį išnuomavo filmo patarėjas automobilių klausimais Craig Lieberman. Gamykliškai automobilis buvo baltos spalvos, vėliau perdažytas geltonai, turėjo saugos lankus, puikią “Clarion” audio sistemą, po kapotu dvi turbinos pakeistos į vieną didelę, taip pat turėjo įvairius kitus variklio, įpurškimo, įsiurbimo ir išmetimo sistemų patobulinimus kas suteikė 650 AG galią. Tobulai modifikuotas automobilis dalyvavo autoparodose, daug kartų buvo aprašomas žurnaluose apie automobilius.


Filmui Supra gavo “Bomex” kėbulo apdailą, oranžinę spalvą, didelį galinį APR spoilerį ir 19 colių “Racing Hart M5” ratlankius. Be šio automobilio filmo kūrėjau naudojo dar septynias Toyota Supra, kurias minėjome. Po filmo Craig Lieberman’o Toyota Supra atsidūrė Olandijoje vieno kolekcionieriaus rankose ir išliko lygiai tokia pati kaip rodoma filme. Pas šį patį žmogų atsidūrė dar viena Supra iš tų septynių, vienos Supros likęs tik kėbulas ir jis yra automuziejuje JAV. Dar viena Supra 2021 metais buvo parduota “Barrett-Jackson” aukcione už 550.000 JAV dolerių ir tai yra pati brangiausia kada nors parduota Toyota Supra.


Automobilis buvo populiarus “drift” varžybose:


Filtruoti pagal kurą:
  
Modifikacijų: 6
Supra IV (A8) 3.0 i 24V (224 Hp)
KĖBULAS 3.0i 24V (224 Hp) Automatic
Kėbulo tipas Kupė
Durų skaičius 3
Sėdimų vietų skaičius 4
Bagažinės talpa, l 185/315
VARIKLIS
Kuro tipas Benzinas (dujų įranga?)
Kuro sistema Daugiataškis įpurškimas
Variklio tipas Cilindrai eilėje
Variklio kodas -
Variklio pozicija Priekyje, išilgai
Darbinis tūris, cm3 2997
Cilindrai/vožtuvai 6/24
Galia, AG/KW/aps 224/167/6000
Maks. sukimo momentas, Nm/aps.per min. 284/4800
Įsibėgėjimas 0-100 km/h, s -
Maksimalus greitis, km/h 241
TRANSMISIJA
Varomieji ratai Galiniai
Vairo stiprintuvas Hidraulinis
Pavarų dėžė Automatinė 4 pavarų
MATMENYS/SVORIS
Ilgis, mm 4520
Plotis, mm 1810
Aukštis, mm 1275
Svoris/Max svoris, kg 1410
Atstumas tarp ašių, mm 2550
PAKABA IR VAŽIUOKLĖ
Priekinė pakaba Wishbone
Galinė pakaba Wishbone
Priekiniai stabdžiai Diskiniai aušinami ABS
Galiniai stabdžiai Diskiniai aušinami ABS
Priekinės padangos 225/50 ZR16
Galinės padangos 245/45 ZR16
DEGALŲ SĄNAUDOS (skaičiuoti dujų įrangai)
Mieste, l/100km 18
Užmiestyje, l/100km 9
Vidutinės, l/100km -
Degalų bako talpa, l 70
Autoterminų paaiškinimai...
Toyota modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   AygoAygo 
  iQ  
    Aygo X
  Maži  YarisYarisYarisYaris
   Prius c 
  Kompaktiniai CorollaCorollaCorollaAurisAurisCorolla
  MatrixMatrix  
  PriusPriusPriusPrius
  Vidutiniai CarinaAvensisAvensisAvensis  
  Dideli   CamryCamryCamryCamryCamry
  Reprezentaciniai   AvalonAvalonAvalon
  Kupė CelicaCelicaCelica  GT 86 
  Solara  
    GR 86
  Roadsteriai MR2MR2   
  Mini krosoveriai    C-HRC-HR
   Yaris Cross
  Krosoveriai  RAV4RAV4RAV4RAV4RAV4
  FJ Cruiser  
   Corolla Cross
    bZ4X
  Dideli krosoveriai   HighlanderHighlanderHighlander
  Venza Venza
  Visureigiai  4Runner4Runner4Runner
 Land Cruiser PradoLand Cruiser PradoLand Cruiser PradoLand Cruiser Prado
  Dideli visureigiai   Land CruiserLand Cruiser
  SequoiaSequoia
  Pikapai  HiluxHiluxHilux
  TacomaTacomaTacoma
  Dideli pikapai  TundraTundraTundra
  Mini vienatūriai   Corolla VersoCorolla VersoVerso  
  Urban Cruiser  
  Verso-S  
  Vienatūriai  PicnicAvensis Verso   
   Prius Plus 
  Dideli vienatūriai PreviaPreviaSiennaSiennaSienna
  Sportiniai Supra  Supra
  Daugiatiksliai  Yaris Verso   
  Komerciniai    ProAceProAce
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt