Markės
1790 iš 1920
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
Tai automobilis "įsukęs" japoniškų (kaip istorija parodė, kad apskritai visų) automobilių kultūrą. Ši kultūra apima beveik visas automobilizmo sritis - žiedinių lenktynių, drago, drifto, automobilių tiuningo, perdarymo, kolekcionavimo, automobilių gatvių kultūrą. Žinoma, daugybė automobilių prie to prisidėjo, tačiau A80 Supra tapo ikona. Šios kartos Supra tapo apvalainas, “raumeningas” ir turėjo du naujus variklius: atmosferinį 220 AG (160 kW)/5800 rpm galios ir 280 Nm/4800 rpm sukimo momento ir dviejų turbinų 280 AG (209 kW) galios ir 431 Nm sukimo momento. Amerikos ir Europos versija turėjo dar daugiau galios - 320 AG (240 kW)/5600 rpm ir 427 Nm/4000 rpm. Turbo variantas galėjo pasiekti 100 km per valandą greitį per įspūdingas 4.6 sekundės, o 1/4 mylios įveikti per 13.1 sekundės. Europos versijos taip pat turėjo oro gaudytuvą ant variklio gaubto. Oro pasipriešinimo koeficientas yra 0.31 atmosferiniams ir 0.32 turbo modeliams. MKIV Supros dviejų nuoseklių turbinų sistema yra pažangesnė nei dviejų lygiagrečių. Pirmoji turbina įsijungia labai anksti, todėl galia stiprai didėja jau nuo 1800 rpm. Artėdama prie 3500 RPM dalis išmetimo yra paduodama į antrą turbiną, nors ji kol kas dar neveikia. Tačiau artėjant prie 4000 RPM įsijungia antra turbina. Priešingai lygiagrečiam būdui, nuoseklios turbinos aprūpina galią tiek prie žemų RPM, tiek prie aukštų RPM. Turbo modelis turėjo beveik idealų svorio pasiskirstymą - priekiniai ratai turėjo 53 % svorio, o galiniai 47 % svorio. Automobilis turėjo taip pat Formulės 1 technologijų įkvėptus stabdžius su ABS sistema. Ši unikali sistemą leido Supra Turbo sustabdyti nuo 110 km/h iki - 0 per 45 m. Tai pats geriausias serijinio automobilio rezultatas 1997 metais pasaulyje. Šį rekordą galiausiai 2004 metais sumušė (per 0.91 m) Porsche Carrera GT superautomobilis. Supra automobilis tapo kone kultiniu tarp galios ir slydimo „drifto“ varžybų entuziastų. Ne veltui jį galima pamatyti gausiuose video žaidimuose, kino filmuose, muzikos videoklipuose ir pramoginėse laidose.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI
Automobilis turėjo Formulės 1 technologijų įkvėptus stabdžius su ABS sistema. Ši tuo metu unikali sistemą leido Supra Turbo sustabdyti nuo 110 km/h iki - 0 per 45 m. Tai pats geriausias serijinio automobilio rezultatas 1997 metais pasaulyje. Šį rekordą galiausiai 2004 metais sumušė (per 0.91 m) Porsche Carrera GT superautomobilis.

Toyota Supra yra sunkesnė už daugelį kitų to laikmečio geriausių japoniškų sportinių automobilių: sunkesnė už Nissan 300ZX Turbo, už spartietišką Mazda RX-7 ar aliumininio kėbulo Honda NSX, bet sveria mažiau nei 4WD Mitsubishi 3000GT VR4.

Supra automobilis tapo kone kultiniu tarp galios ir slydimo „drifto“ varžybų entuziastų. Ne veltui jį galima pamatyti gausiuose video žaidimuose (Gran Turismo, Forza Motorsport, Need for Speed, ar Midnight Club), kino filmuose (pagrindinis automobilio vaidmuo pirmoje The Fast and the Furious dalyje), muzikos videoklipuose ir pramoginėse laidose.

Automobilis tapo ikona, o variklio kodas 2JZ kogero žinomiausiu pasaulyje, po to kai įsiamžino kultinio filmo Fast & Furious pirmoje dalyje:


Būtent šis automobilis filmo eigoje prikeltas iš pelenų, buvo pagrindinis filmo herojus įsiminęs visiems net ir tiems, kas nesidomi automobiliais. Pagrindinį “Hero 1” Toyota Supra automobilį išnuomavo filmo patarėjas automobilių klausimais Craig Lieberman. Gamykliškai automobilis buvo baltos spalvos, vėliau perdažytas geltonai, turėjo saugos lankus, puikią “Clarion” audio sistemą, po kapotu dvi turbinos pakeistos į vieną didelę, taip pat turėjo įvairius kitus variklio, įpurškimo, įsiurbimo ir išmetimo sistemų patobulinimus kas suteikė 650 AG galią. Tobulai modifikuotas automobilis dalyvavo autoparodose, daug kartų buvo aprašomas žurnaluose apie automobilius.


Filmui Supra gavo “Bomex” kėbulo apdailą, oranžinę spalvą, didelį galinį APR spoilerį ir 19 colių “Racing Hart M5” ratlankius. Be šio automobilio filmo kūrėjau naudojo dar septynias Toyota Supra, kurias minėjome. Po filmo Craig Lieberman’o Toyota Supra atsidūrė Olandijoje vieno kolekcionieriaus rankose ir išliko lygiai tokia pati kaip rodoma filme. Pas šį patį žmogų atsidūrė dar viena Supra iš tų septynių, vienos Supros likęs tik kėbulas ir jis yra automuziejuje JAV. Dar viena Supra 2021 metais buvo parduota “Barrett-Jackson” aukcione už 550.000 JAV dolerių ir tai yra pati brangiausia kada nors parduota Toyota Supra.


Automobilis buvo populiarus “drift” varžybose:



2014-06-06

Sportiškoji „Toyota Supra“ - 1993 - 2002

Sportiškoji „Toyota Supra“ - 1993 - 2002
Iš pradžių „Toyota" pavadinimą „Supra" naudojo žymėti galingiausius sportinius kupė „2000 GT", pasirodžiusius 1967 m. Nuo 1979 m. priedėlį „Supra" gavo ir galingiausios kupė „Celica" versijos. Dėl turtingos sąrangos ir galingo variklio, „Celica Supra" buvo labai populiari JAV.

1982 m. „Supra" tapo modeliu su nuosavu kėbulu ir varikliu. Geriausi „Toyota Supra" laikai prasidėjo 1986 m., kai rinkai buvo pristatytas automobilis su „MA-70" kėbulu. Modelis gavo 3 l 6 cilindrų 204 AG variklį, o su turbina „išspausdavo" 235 arba 238 AG.

„Toyota Supra MA-70" buvo gaminama iki 1993 m. Tada ją pakeitė naujas, gerokai galingesnis ir greitesnis automobilis. Buvo paliktas 3 l variklis, bet jis gavo 224 arba 280 AG (su turbina). Europai ir JAV skirti automobiliai „išspausdavo" 330 AG, o 100 km/val. pasiekdavo per 5,1 s. Modelis galėjo turėti 4 pavarų APD arba 5-6 pavarų MPD.

1996 m. automobilis modernizuotas. Deja, 1999 m. nutrauktas „Supra" eksportas į JAV ir Europą, o 2002 m. jos neliko ir Japonijos rinkoje. Modelio gerbėjai vis dar laukia pasirodant naujo automobilio, bet kol kas apie tokį nė neužsimenama.

Kur pirkti

„Toyta Supra" galima rasti ir mūsų rinkoje. Jeigu ES laimės ir Lietuvoje bus galima registruoti automobilius su vairais dešinėje pusėje, tikėtina, kad sulauksim „Supra" iš Japonijos, o kol kas šių automobilių galima pasidairyti Europoje, arba, net geriau - JAV. Juolab, tenykščiai modeliai turi 330 AG variklius. Paieškojus galima rasti modelių ir su nuimama centrine stogo dalimi - „Aero Top" versija.

Prieš perkant „Supra" būtina patikrinti kėbulo būklę. Kadangi automobilis sportiškas ir „arkliukų" turi nemažai, dažnai patenka į avarijas. Jeigu nedaužtą automobilį rasti sunku (nors kartais jų pasitaiko), bet labai norisi būtent supros, reiktų ieškoti tvarkingai ir tinkamai suremontuoto. Jeigu matyti, kad kėbulas buvo remontuotas paskubomis, vertėtų pasiieškoti kito varianto, nors pardavėjas ir siūlytų aukso kalnus. Taip pat patikrinkite, kad automobilis turėtų užpakalinį antisparną. Tai nėra „saviveiklos" detalė. Jeigu pasiekiamas 150-180 km/val. greitis, antisparnas tikrai padeda suvaldyti automobilį, spausdamas jo užpakalinę dalį prie kelio. Beje, originalus antisparnas viduje tuščias. Tai buvo padaryta siekiant sumažinti automobilio svorį.

Varom?

Dauguma „Supra" turėjo 3 l 224 AG atmosferinius variklius. Dėl to automobilis gali laisvai pasiekti 200 km greitį, o 100 km/val. pasiekiamas per 6,5 s. Skaičiai gražūs, tačiau modeliai su 3 l varikliais greitesni. Pastarieji buvo gaminami dviejų tipų - vidaus rinkai ir eksportui. Japoniškieji turi tik 208 AG, eksportiniai modeliai - 330 AG. Greičio ribotuvai įsijungia pasiekus 250 km/val. greitį, tačiau, pasikrapščius ir juos atjungus, galima pasiekti ir 290 km/val. Tiesa, automobiliai su turbinomis sutinkami ganėtinai retai, be to, kainuoja gerokai brangiau už atmosferinius analogus, o ir greitis nevisiškai tinkamas bendrojo naudojimo mūsų regiono keliams.

Reiktų nepamiršti ir to, kad daugumas turbinų jau bus nemažai padirbėjusios, o jų remontas nebus labai pigus. Verčiau pirkti modelį su atmosferiniu varikliu ir jį modernizuoti - jis bus galingesnis ir patikimesnis. Tiesa, patikimumu 3 l „2JZ-GE /2JZ-GTE" varikliai taip pat nesiskundžia. Pasak specialistų, jeigu kasdien nespausite akceleratoriaus iki dugno, variklis gali tarnauti 600 000 km ar net daugiau. Deja, tokie automobiliai perkami ne ramiam važiavimui, todėl varikliai tarnauja gerokai trumpiau.

Ribos yra

Įdomu tai, kad „Supra" variklis, net ir dirbdamas ties galimybių riba, stebina patikimumu. Dažną sportiško automobilio variklį tenka remontuoti jau po 100 000 km, o „Supra" agregatas, net ir netausojamas, tarnauja iki 300 000 km. Žinoma, taip bus, jei kas 7 000 km bus keičiamas tepalas, stebima variklio temperatūra ir t. t. Reikalas tas, kad persistengus „Supra" variklis gali „užvirti". Jeigu gedimas bus rimtas, laukia nepigus remontas, tačiau, laiku pastebėjus galimą problemą, tikėtina, užteks tik pakeisti tarpines ir riebokšlius. Senesniuose automobiliuose gali sugesti temperatūros daviklis, bet jis nebrangus.

Mieste važiuojant ramiai 100 km kelio reiks 17-20 l kuro. Jei modelis turi atmosferinį variklį, reiks A-95 benzino, jei su turbina - tik A-98. Jeigu netikėtai pastebėsite, kad 100 km kelio reikia 30 l benzino, greičiausia bus sugedęs deguonies daviklis. Jis nepigus, bet kuro sąnaudos vėl normalizuosis. „Toyota" rekomenduoja naudoti platinines žvakes, tačiau, jei pilatės kuro Baltarusijos ar Rusijos pasienyje, žvakės gali būti ir paprastos. KPM diržą ir skriemulius vertėtų imti originalius, juolab, kad jie nėra brangūs ir tarnauja po 100 000 km.

Stabdžiai

Daugelis „Toyota Supra" turi 4 pavarų APD. Nuomonė dėl šios PD skiriasi. Vieni teigia, kad tai netinka sportiškam automobiliui, kiti kaip tik PD giria. Pasak jų, „automatai" iškart sureguliuoti sportiniam važiavimo stiliui, tad pavaros persijungia labai greitai. Be to, mažiau kenčia varikliai, nes neįmanoma jų „persukti". Valdyti tokį automobilį, ypač mieste, taip pat lengviau.

Jeigu „automatas" bus nuvarytas, remontas kainuos nepigiai. Kita vertus, jeigu automobiliu nuolat buvo lakstoma, po 200 000 km galima ruoštis kapitaliniam remontui.

Mechaninės pavarų dėžės būna 5 arba 6 pavarų. Didelio skirtumo tarp jų nėra, patikimesnės už APD, tačiau po 200 000 km vis tiek gali tekti remontuoti. Kas 50 000-100 000 km tenka keisti sankabą. Laimė, ji nėra brangi. Kita vertus, jei perkate automobilį gatvės lenktynėse, pirkite kokią modernizuotą ir visokias apkrovas atlaikančią sankabą.

„Supra" pakaba nesudėtinga. Abi ašys turi nepriklausomą pakabą su dviem skersinėmis svirtimis ir stabilizatoriais. Jeigu automobilis bus tausojamas, iki 150 000 km problemų nebus. Deja, perkant naudotą modelį reikia nusiteikti, kad pakabą teks remontuoti. Originalios detalės brangokos, tačiau daugumą jų galima pakeisti neoriginaliomis. Dėl „Supra" pakabos per daug nerimauti nereiktų. Jos aptarnavimas tikrai nebus brangesnis už kitų tojotų. Išimtį sudaro tik pakaba. Jos remontas per kišenę smogs skaudžiau. Nebus pigus ir stabdžių keitimas, bet be jų nevažinėsi.

Sportiškų automobilių mėgėjai vertina „Toyota Supra". Modelis turi užpakalinius varančius ratus, 3 l variklį ir yra puikiai valdomas. Be to, automobilis patikimas ir kainuoja padoriai. Daugumos dalių kainos taip pat įkandamos, tad jei norite tokio automobilio, reiktų tik pasiieškoti geriausio varianto.
 


Toyota modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini   AygoAygo 
  iQ  
    Aygo X
  Maži  YarisYarisYarisYaris
   Prius c 
  Kompaktiniai CorollaCorollaCorollaAurisAurisCorolla
  MatrixMatrix  
  PriusPriusPriusPrius
  Vidutiniai CarinaAvensisAvensisAvensis  
  Dideli   CamryCamryCamryCamry
  Reprezentaciniai   AvalonAvalonAvalon
  Kupė CelicaCelicaCelica  GT 86 
  Solara  
    GR 86
  Roadsteriai MR2MR2   
  Mini krosoveriai    C-HRC-HR
   Yaris Cross
  Krosoveriai  RAV4RAV4RAV4RAV4RAV4
  FJ Cruiser  
   Corolla Cross
    bZ4X
  Dideli krosoveriai   HighlanderHighlanderHighlander
  Venza Venza
  Visureigiai  4Runner4Runner4Runner
 Land Cruiser PradoLand Cruiser PradoLand Cruiser PradoLand Cruiser Prado
  Dideli visureigiai   Land CruiserLand Cruiser
  SequoiaSequoia
  Pikapai  HiluxHiluxHilux
  TacomaTacomaTacoma
  Dideli pikapai  TundraTundraTundra
  Mini vienatūriai   Corolla VersoCorolla VersoVerso  
  Urban Cruiser  
  Verso-S  
  Vienatūriai  PicnicAvensis Verso   
   Prius Plus 
  Dideli vienatūriai PreviaPreviaSiennaSiennaSienna
  Sportiniai Supra  Supra
  Daugiatiksliai  Yaris Verso   
  Komerciniai    ProAceProAce
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt